/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lydproblemer
Fra : 20Kroner
Vist : 444 gange
100 point
Dato : 19-03-08 14:45

Jeg bruger Windows XP på en Medion8818 med Realtek HD Audio.

Eksempel: Jeg ser fx KLOVN - indledningsmelodi går klart og fint igennem, men lige så snart der begynder at komme tale på, bliver det svagt og forvrænget lyd der kommer ud af højttaleren. Det samme hvis jeg sætter en CD i maskinen: Så længe det er musik går det fint, men når der bliver sunget, bliver det svagt og forvrænget.

Mon der er nogen der kan hjælpe?

sh. 20 Kroner

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-03-08 14:49

Da jeg havde forvrænget lyd på min computer, gik jeg til Enhedshåndtering og fjernede lyddriveren, efter at have genstartet computeren, fandt Windows selv en som virkede, måske skulle du prøve om det også kan hjælpe dig, Højre klik på Denne computer, klik på Egenskaber og på fanen Hardware, der finder du Enhedshåndtering

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-03-08 14:50

Det lyder da som selve indstillingen på lyden Har du været inde i kontrolpanel lydinstillinger og pille??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-03-08 14:56

Har du et specielt icon for dit lydkort i kontrolpanel ??

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 19-03-08 15:14

Til o.v.n.: Tak, det kan jeg prøve.

Til Sunowich: Nej indstillingerne er i orden - og ja jeg har ikonet for Realtek i nederste højre hjørne

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-03-08 15:21

Og indstillingerne for realtek er også i orden ??

Kommentar
Fra : sinthe

Dato : 19-03-08 15:27

lyder som equalizeren skal stilles. prøv det

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-08 15:28

Hej

Åbn vinduet for Realtek
Der hvor der står Lyd miljø skal der stå Ingen
Aoto Gain skal være slået fra
Karaoke skal være slået fra

Hva' så hjalp det?

mvh klaudi

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 19-03-08 15:34

Til Klaudi :
Ved Miljø står der ingen _ Karaoke er vel slået fra når der er etX i taleboblen - og jeg kan ikke finde noget sted der står Aoto Gain'

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 19-03-08 15:52

Til o.v.n.: Jeg prøvede at deaktivere Realtek - men så kom der slet ingen lyd

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-03-08 15:54
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-08 15:56

Ingen markering i Karaoke
AutoGain hedder nogeget med Automatisk lydstyrke eller Automatisk forstærkningsstyring (sikke et ord)

mvh klaudi

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 19-03-08 16:02

Til sunowich: Hvordan kan jeg finde navnet på driveren?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 19-03-08 16:31

Prøv at højreklikke på ikon i systembakken, der er nok et punkt der hedder Om... eller About...
der plejer at være info om driver, ellers må det stå et sted når du åbner programmet.

Driver til Realtek HD

Windows 2000, Windows XP/2003(32/64 bits) Driver only (ZIP file)
http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : 20Kroner

Dato : 24-03-08 09:39

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-08 09:44

Det var så lidt

mvh klaudi