/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
kribensis
Fra : Mondo_Flip
Vist : 668 gange
200 point
Dato : 16-03-08 14:22

Hej allesammen...

Jeg går og overvejer at få kribensis, men hvad kræver det at få sådan nogle smukke væsner..Kan man have et par i et 128 l akvarie..? Hvordan skal der være nede i akvariet..?

Kommentar
Fra : pve

Dato : 16-03-08 14:38
Accepteret svar
Fra : Safran75

Modtaget 200 point
Dato : 16-03-08 15:55

Det er en meget taknemmelig fisk, der ikke stille store krav, og du kan fint have et par på 128l.
Giv dem noget de kan gemme sig i/inder, og unger kan være lige om hjørnet.

Eneste man skal være opmærksom på er, at de selv vælger deres mage, så én han og én hun, er ikke det samme som et par.
Det kan derfor være en ide at købe et par stykke af hver, lade dem danne par, og vælge det bedste par ud.

Kommentar
Fra : Mondo_Flip

Dato : 16-03-08 19:44

Er der flere?

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 17-03-08 07:41

Kribensis er en dejlig smuk nem fisk, der ikke kræver ret meget - et pænt tilplantet akvarie, en hule og vupti, du får snart glæden af at opleve dem med baby'er ..

Du kan sagtens have dem i et 128L akvarie - giv dem evt lidt pansermaller at afreagere på, det bruger jeg altid - de kan holde til det og du fjerner stress fra kribberne ;)

Godkendelse af svar
Fra : Mondo_Flip

Dato : 18-03-08 17:10

Tak for svaret Safran75.