/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Anbefal en sørgelig bog
Fra : Nyx-x
Vist : 1147 gange
50 point
Dato : 10-03-08 18:10

Kan du anbefale en sørgelig bog? Hvorfor er den god og hvad fængede dig?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-08 18:14

Denne vrælede jeg temmelig meget over da jeg læste den for ca 16 år siden, jeg er for nylig kommet i tanke om den igen, og efterlyste titlen her på kandu, hvor resultatet blev:

Når kun håbet er tilbage

af Elizabeth Glaser, Laura Palmer

En del af serien Virkelighedens verden
Originaltitel: In the absence of angels (Engelsk)
Oversat af Jette Røssell
Vinten, 1991
ISBN 87-414-0104-2
, 4. oplag 1993
Indbundet
272 sider.
Cirkapris 168,00 kr.

Desværre udsolgt fra forlaget. Men de har den på biblo

Den handler om en families kamp imod AIDS, mor og børn er smittet, eller i hvert tilfælde det yngste barn, via modermælken

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-03-08 18:31

Lidt mere populært; en Krimi: Läckbergs Praktikanten,

sjældent har vi gyst mere over dum totur, Svend

Kommentar
Fra : kruemme

Dato : 10-03-08 23:03

BIBELEN

Accepteret svar
Fra : zuri

Modtaget 50 point
Dato : 11-03-08 13:11

Denne her læste jeg et par gange for mange år siden:

Guds blinde øje af j. Bech Nygård

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 11-03-08 14:28

Jeg har læst en bog, der hedder "Hannah, Guds mindste engel", som er skrevet fra en lille drengs synsvinkel, hvor han fortæller om den sidste tid i sin lillesøsters liv. Den er sørgelig, fordi historien fortæller om de voksnes ufølsomhed over for et følsomt barn. På en måde er den meget nøgtern, fordi drengens synsvinkel betyder, at der ikke bliver knyttet så mange ord på følelser, men man kan se handlingen for sig.

Den er specielt trist, fordi det er nemt at forestille sig, at der rent faktisk er børn, der oplever disse ting i en tilsyneladende normal familie.

Nu tror jeg vil gå hejm at læse den igen!

Jeg kan ikke huske forfatterens navn. Jeg købte den på bogudsalg for måske 10-15 år siden og min søster endte med også at købe den, fordi hun ikke kunne vente med at læse den til jeg selv var færdig med at læse den.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-08 16:16

Citat
Denne her læste jeg et par gange for mange år siden:

Guds blinde øje af j. Bech Nygård

Ja, og fortsættelsen - Du blev træl -

Godkendelse af svar
Fra : Nyx-x

Dato : 17-03-08 01:08

Tak for svaret zuri.
Jeg prøver se om bibliotekket har den på deres hylder.

Kommentar
Fra : Ginababy

Dato : 27-09-08 13:14

Maureen Dunbar: Hun valgte døden

en mors beretning om hendes datters syv og sidste års kamp med anoreksi. Virkelig tude-bog, meget ærlig!