/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
FSTE 100
Fra : Realtvc
Vist : 584 gange
75 point
Dato : 08-03-08 12:01

Hej jeg har kigget lidt på muligheden for at begynde at trade på ftse 100 på betfair.
MEN har ikke så meget forstand på området, så jeg tænkte om der var nogen her der kender til hvordan man skal gøre, feks hvor skal man kigge på nettet for at få en ide om, om den stiler eller falder, ALT hjælp er velkommen

Kommentar
Fra : villo1423

Dato : 08-03-08 12:07

gå ind på deres hjemmeside og læs om dem:)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-08 12:29
Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 08-03-08 12:42

Hvorfor prøver du ikke e-trade eller saxo - istedet for ftse ?

Kommentar
Fra : Realtvc

Dato : 08-03-08 13:14

Refi dit link fører mig bare til betfairs hjemmeside????????

METTE DYHR

har kigget lidt på e trade på saxa men finder det meget inviklet
Problemet er jo at finder de rigtige signaler for hvornår man skal slå til, men hvis det var så nemt gjorde all det jo nok
Har du erfaring inden for noget af det?

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 08-03-08 13:25

Syn's du sku starte med at melde dig ind i Dansk Aktionærforening, abonnere på Penge & Privatøkonomi samt børsen.

Så ska' du ha' fat i Aktiehåndbogen.

Læs Harding Michelsen "Sådan bliver du rig på aktiemarkedet" udgivet på Børsens forlag-

Følg med i alle de nyheder du overhovedet kan så du har så meget viden at du kan begynde at koble begivenheder sammen og deraf udlede hvad der (måske?) kommer til at ske i fremtiden.

Men det er jo lidt lissom med kaos teorien: et vingeslag af en sommerfugl i sydamerika ka' starte en storm i Kina.

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 08-03-08 13:29

P.S. Husk at se pengemagasinet hvedage kl. 17 på Tv2news.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-08 13:29

Citat
Refi dit link fører mig bare til betfairs hjemmeside????????

Tryk på forum....

Der sidder dem der har prøvet det....

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 08-03-08 13:41

P.P.S.

CNBC sender osse hver dag fra kl.6 til kl. 12 - ihvertfald her hvor jeg bor, der får du en masse info fra de store steder ude i verden, HongKong børsen, NYSE osv., samtidig er de (CNBC) så store at de kan få meget markante personer ind til interwievs.

Kommentar
Fra : Realtvc

Dato : 08-03-08 13:44

ok

det lyder til at du færdes inden for faget
er det korrekt og hvis det er, hvad er det så du laver?

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 08-03-08 13:56

Næh, jeg er såmænd Grafisk Designer med lidt aktier,
som alligevel skal følge med i hvad der rør sig.

Nogle af de råd jeg har givet dig er mine, andre er dem jeg har fået fra min far,
som er meget mere inde i sagerne.

Kommentar
Fra : Realtvc

Dato : 08-03-08 13:59

hmm ville ønske jeg vidste hvad jeg skulle gøre.
Jeg får lidt risikovillig kapital fra salg af min virksomhed, og synes det kunne være fedt hvis man selv kune handle istedet for at lade evt en bank gøre det for sig

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 08-03-08 14:22

tror slet ikke du skal tænke på at day trade. Tænk frem og køb noget solidt. Måske skal du slet ikke ha' aktier men obligationer?

Du ku' jo osse prøve en investerings forening eller fx. sydbank BRIK hvis du mener dét kunne være en mulighed eller sydinvest Tyskland - hvis du tror det er dér det kommer til at sne.

Men du ska' ha' is i maven ikke noget med de der hysteriske handler bare der er det mindste udsving.

Undersøg de forskellige muligheder meget grundigt og tænk dig godt om.

Fx. tror du B&O får vendt skuden? hvis ja -så er det der du skal købe.
er det virkeligt sandt at Carlsberg vil stige til 1020,- i løbet af nogle år? - jamen så køb dem.
bliver amerikanerne så fattige at de alle begynder at handle i WallMart? - så køb WallMart.
Kina (landet) ligger inde med en masse dollars, sælger de dem så kursen ryger længere ned?
går OPEC over til Euro frem for dollar?
kommer Maersk med et aktiesplit ? - så køb Maersk

Mon du kommer til at sove i nat???