/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista præinstalleret?
Fra : rosekamp
Vist : 1727 gange
200 point
Dato : 02-03-08 18:16

Jeg har lige købt denne idag:

Acer bærbar pc - model Aspire 7520G-403G250Mi

Pc i stilrent design med masser af plads, hukommelse, grafik, numerisk tastatur og stor skærm.

Processor: AMD Turion 64 x 2 Dual-Core TL-58 (1,9 GHz).

Hukommelse: 3072 MB DDR2 ram (1 x 1024 MB + 1 x 2048 MB).

Grafik: Nvidia GeForce 8400 med 256 MB dedikeret ram og optil 1024 MB delt ram.

Skærm: 17" WXGA CrystalBrite 1440 x 900 pixel.

Harddisk: 250 GB 5400 RPM.

Drev: DVD+/-RW double-layer og DVD-RAM brænder.

Netværk: Trådløst 802.11 b/g Wi-Fi CERTIFIED, Firewire.

DVI med HDCP.

4 USB porte.

Webcam: 0,3 MP Crystal Eye.

Kortlæser: 5-i-1 (SD, MMC, MS, MS PRO, xD-Picture).

Lyd: 2 indbygget stereo højttalere (2 W) med Dolby(R)4 surroundsound system.

Indbygget mikrofon.

Batteri: 6 cells Li-Ion.

Mål: B 404 x D 298 x H 38/43 mm.

Vægt: 3,62 kg.

Software: Windows Vista Home Premium, 60 dage Microsoft Office 2007, Norton Antivirus inkl. 90 dages gratis opdatering og Adobe Reader.

Den er herrelækker, men jeg har ikke før prøvet at købe noget, hvor Windows allerede var installeret og der ikke følger en cd med! Hvad gør jeg, hvis jeg på et tidspunkt vil formatere den og jeg så ikke har nogen cd?

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 02-03-08 18:21

Kan godt forstå Du er glad for den Pc. Jeg kender den godt. Den er superlækker.

Accepteret svar
Fra : Smokei

Modtaget 210 point
Dato : 02-03-08 18:25

Til dit spørgsmål Der er et icon på skærmen hvor Du kan brænde en kopi.
Du skal bruge 2 stk. DVD-R på 4,76 GB.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-08 18:27

Du brænder den KOPI ud der ligger på harddisken.... Med det samme....

Ligger den der ikke skynder du dig at få maskinen byttet...

Læs manualen - der står også HVOR den ligger (sandsynligvis på en seperat partition)

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-03-08 18:31

60 dages Office 2007 er IKKE 60 dages, men 25 gange start af et af programmerne :(

SNYD

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-08 18:51

Citat
SNYD

Næh - salgstrick

Men jeg ville nu alligevel foretrække 2003eren....

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 02-03-08 18:56

Nåh, godt for den har jeg. Jeg havde nu heller ikke tænkt mig at skifte, så meget bruger jeg det ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-03-08 19:02

rosekamp - jeg klarer mig med office 2000 pro endnu.
Ellers har jeg den gratis OpenOffice.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-03-08 19:04

Der er en skjult partion på din nye computer, den bør du kunne gendanne fra når computeren går ned en (meget ubelejlig) dag, men det sikreste er at brænde sikkerheds kopi, du får valget mellem ny eller aktuel opsætning, når du vil brænde, da den er helt ny er der ikke noget at vælge imellem, men senere når du har mange personlige indstillinger, så kan du køre den igen, en sådan backup kræver 6-8 CDer eller en DVD

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-03-08 22:39

Med Acer kommer den første gang du starter den og spørgr dig om du vil brænde det ud på skiver. Bare følg anvisningerne.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-03-08 01:20

Der er jo kun een harddisk, hvis den kreperer ryger kan computeren ikke gendannes, så derfor brænd de skiver hurtigst muligt som de andre siger.

Mange der har udskudt det har været rigtigt på`en.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 03-03-08 13:40

refi -hvor skal den kopi ligge? Jeg kan ikke finde den og der står intet i manualen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-03-08 13:55

Refi kommer sikkert forbi og forklarer, men nu vil jeg lige tilføje til min bemærkning, den Acer jeg lavede sikkerheds kopi på. der var ingen, den skal du selv lave, du skal klikke oppe på den der Acer Power et eller andet bjælke der er på skærmen, når du holder musen over, vises hvilken du skal klikke på for at lave sikkerheds kopi, hvis du vælger at lave en på computeren, så oprettes der automatisk en sikkeds kopi på D drevet, den var nemlig tomt da jeg begyndte, men du bør også oprette en kopi på DVD eller CDer, hvis nu hardddisken står af

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-08 14:50

Som o.v.n. skriver - du har en genvej på skrivebordet.....

Så følger du bare vejledningen...

Og DEN ER DER - Det SKAL den være - ellers er det en bytter.....

Den ligger med al sandsynlighed på en seperat partition (sikkert D)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-03-08 01:28

Det har fået galt fat i refi, D drevet på den (Acer Travelmate) jeg servicer var tom, men den bad om at vi kørte en backup første gang den blev startet, det var først der at der kom indhold på D drevet, vi brændte så der efter en kopi over på DVD

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-08 08:12

Det er IKKE en backup jeg snakker om.....

Det er en recovery - ligger den IKKE på skrivebordet - ligger den i startmenuen....

Jeg har da endnu ikke set en maskine der ikke selv gør opmærksom på det FØRSTE gang den bliver startet.... (jeg gr da ud fra den er ny)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-03-08 12:09

Vi snakker om det samme refi, jeg kalder det backup du kalder recovery, fortæl så lige hvor skjult den partion er ? I Diskhåndtering vistes hele harddiskens oplyste størrelse, hvis der er noget skjult så er det meget lille, drev D var tom indtil vi selv lavede en RECOVERY, nu må jeg hellere bruge det rigtige nav men ikke skændes her i tråden, jeg trækker mig, du har sikkert meget større erfaring, min erfaring er kun med en Vista maskine, som nævnt oven over en Acer Travelmate 7520

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 04-03-08 16:02

Mit D drev er også tomt

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 04-03-08 16:03

Tak for svaret Smokei.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 04-03-08 17:40

Selvtak og god fornøjelse med din nyerhvervede PC. Den er bare lækker.