/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
4 og 5 tallet i excell
Fra : smeden123
Vist : 513 gange
100 point
Dato : 29-02-08 11:32

Jeg må simptelhen have fået slået et eller andet til.
Når jeg står i et helt nyt ark og trykker på 4 eller 5 så flytter den til næste række.
Det er på en bærbar, men der er ikke nogen forskel om jeg bruge et ekstern tastatur eller tasturet på den bærbare.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 29-02-08 11:35

Du har nok slået NumLock tasten fra på det numeriske tastatur

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 29-02-08 11:35

selvom der ikke er et numerisk tastatur på din bærbare, er der alligevel en numlock tast.

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 29-02-08 11:39

Numlock er slået til.
Når jeg trykker på "4" så skriver den at microsoft excell ikke kan finde hvad jeg søger efter?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-08 11:46

Hvad hvis du bruger tasterne i word - skriver den så det samme ????+

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 29-02-08 11:51

Nix der virker de fint Det er kun i excell

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-08 11:53

Ergo er det programmet....

Sidder du ved EGEN komputer eller er der anden systemadministrator.... ?

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 29-02-08 11:59

Jeg er administrator på maskinen. Har kørt en rep af office. No go.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-08 12:01
Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-08 12:03

Hov - det var af hensyn til dit andet spørgsmål.....

Sikker på du kører med en "lovlig" installation af office ?????

Det må vi jo gå ud fra du gør, men det er besynderligt du har flere fejl der relaterer til samme produkt....

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 29-02-08 13:57

Hej

På min bærbare kan problemet opstå, hvis jeg rammer "Fn" og derefter "Num Lk".

Begge taster er på mit tastatur "blå"

"Fn" er i nederste venstre hjørne.

"Num Lk" er i øverste højre hjørne.

Håber det lykkedes for dig

Venlig hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogføring.dk

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 11-03-08 12:11

He det har jeg skam også prøvet. (fn knappen)

Kommentar
Fra : Jerrik

Dato : 09-04-08 06:30

prøv: AltGr+ScrLk - ofte låser de knapper NumLk tasten!
håber det lykkes for dig

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 10-04-08 08:48

Det virkede heller ikke. Er fuldstændig sikker på at det er en lille ting, der er blevet trykket på.
Når jeg står i første felt i et regneark og holde 4 tallet nede, rykker den først et felt til høje, tryk igen et felt mere. Derefter hopper den ned i anden række og gør det samme.
Når det er sket hopper den tilbage til første felt i regnearket.........Underligt.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 11-04-08 08:55

Kan det være fordi at tastaturet på din bærbare 'gynger'. Nogle bærbartastaturer er ikke alt for gode at skrive på, og teksten kan gøre mange underlige ting, hvis man f.eks. hviler for kraftigt med hænder og håndled. Prøv at sætte et andet tastatur på.

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 11-04-08 09:42

Nu er der forskel på om jeg bruger et ekstern tastatur, for så virker det fint.
Men tager jeg den bærbare ud af docking, så virker det ikke igen.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 11-04-08 09:53

Så er der noget der tyder på at det er dit bærbare tastatur det er galt med.
Gå i kontrolpanel og forsøg at opdatere tastaturdriveren når du har kontrolleret tastaturet i enhedshåndtering at det virker ok