/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP´s fejl???
Fra : Godgaard
Vist : 350 gange
50 point
Dato : 21-02-03 10:04

Jeg er usikker på om det er et operativt spørgsmål eller et harddisk spørgsmål, men problemet er at efter et nyt harddisk køb (WD800JD,80GB) går der ca. 3-5dage, hvor computeren er online 24 timer i døgnet, hvorefter skærmen bliver sort, ingen aktivitet på harddisk og ingen reaktion fra computeren overhovedet.
Hvad kan det skyldes?
Er det Xp'en eller harddisken?

Godgaard

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 21-02-03 12:14

Hvis der i forvejen har været varmt i kabinettet pga. manglende luftgennemstrømning kan den nye harddisk måske været dråben der fik bægeret til at vælte, så temperaturen simpelthen blev for høj. Det kan computer-indmad ikke li'.

Eller måske har harddisken slugt en anelse mere strøm en strømforsyningen har kunnet levere, og derfor langsomt taget livet af strømforsyningen.

Det er dog svært at sige noget helt præcist, da du ikke skriver så meget om omstændighederne omkring blackout'et og dine efterfølgende forsøg på en genoplivning.

Hilsen
Klaus

Kommentar
Fra : Godgaard

Dato : 21-02-03 19:39

Kunne måske godt være luftgennemstrømningen, da jeg har en låge(skab) foran computeren, men den er fri bagtil. Men den står stadig inde i skabet/bordskab.
Vil det hjælpe at holde lågen åben samt pille den ene side af kabinettet af?

Kommentar
Fra : mons666

Dato : 22-02-03 10:23

prøv, hvad med at sætte en blæser i pcen til at blæse luft ind og en til at trække luft udad pc

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 22-02-03 16:55

Hovedsagen er at varmen kan komme ud. Både løsningen med at pille en side af computeren og den med at påmontere en blæser vil naturligvis hjælpe, men computeren vil også blive mere støjende.

Hilsen
Klaus