/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hypnose program på sbs-net
Fra : Nyx-x
Vist : 909 gange
100 point
Dato : 26-02-08 21:59

Der var et program om hypnose på SBS-net denne week end.
Hypnotisøren sluttede af med at fortæle hvordan ,man kun selvhypnotisere, eller hvad man nu engang kalder det. Det skulle man så sige samtidig med man "talte" på fingerene, inden man lagde sig til at sove.
Jeg skulle genfortælle det, og kunne ikke huske det.

Er der en med en bedre hukommelse og som har set det, som kan sige mig det.
Nu irretere det mig at jeg ikke kunne genfortælle det.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-02-08 07:38

Jeg har ikke set udsendelsen, men:

Selvhypnose kan udføres på mange måder, en af dem er ved at holde en hånd foran dig og fokusere dit blik på først finger nummer 1 (lillefinger) og forestille dig at linierne i fingeren er et kort over en vej der fører direkte ind til dit ubevidste.

Flyt så blikket til finger nummer 2 (fokuser på den finger, og KUN på den finger) og tænk så over hvilke dele af dit ubevidste du kunne tænke dig at stifte nærmere bekendtskab med lige nu og hvilken af linierne der mon fører til den del (det kan være alle mulige forskellige former for adfærd eller holdninger du ønsker at udforske på denne måde, f.eks. Hvorfor ryger jeg, hvorfor kan jeg ikke lide broccolli eller hvordan kan det være jeg bliver bange for lugten af ged) .

Fortsæt til finger nummer 3 (langfinger) , bemærk at linierne på denne finger strækker sig længere og tænk over hvad det betyder, er der længere end du havde troet til den del af dit ubevidste, eller er du mon bare ved at føle dig sløv og træt af rejsen.

Fortsæt til finger nummer 4 nu bliver linierne igen kortere og det er måske fordi du er på vej det rigtige sted hen, og når du flytter blikket videre til finger numer 5 (tommelfingeren) kan du slappe af og nyde at dine omgivelser nu svarer fuldstændig til den del af dit ubevidste du gerne vil udforske, og du kan blot nøjes med at observere hvad der sker omkring dig

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 27-02-08 13:24

Jeg har heller ikke set udsendelsen. Men kig engang her, hvor du kan lære selvhypnose

Gratis Online Selvhypnose kursus
Gratis Selvhypnose kursus
Vi er netop blevet færdige med vores nye videre-/efteruddannelses Portal for professionelle hypnotisører og hypnoterapeuter.

Det fejrer vi med at give alle adgang til et gratis selvhypnose kursus som du kan gennemføre online.

God fornøjelse,

http://www.jacobstrachotta.dk/2007/05/02/gratis-online-selvhypnose-kursus/

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 27-02-08 18:10

Tak for de guldkorn. Men det var da jeg skulle genfortælle hvad der blev sagt til sidst at klappen gik ned.
En sørgelig ting allerede her sidsti 30'erne, at huklommelsen smutter.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 27-02-08 18:33

Det kan være du kan genfinder den (hukommelsen), hvis du prøver " selv - hypnose - øvelsen"

Spøg tilside, jeg kender faktisk mennesker, der har fået god hjælp til forskellige personlige problemer ved hjælp ad hypnose. Dog ikke på egen hånd, men med en hypnoseterapeut som guide.

Annuller spørgsmålet
Fra : Nyx-x

Dato : 01-03-08 19:19

Jeg fandt ud af de flinke mennersker på SBS-net genudsendte programmet, og annullerer derfor dette spørgsmål
Den sætning jeg ville have fat i var:
for hver dag og på en hver måde har jeg det bedre.