/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
trådløst netværk
Fra : cornax
Vist : 400 gange
20 point
Dato : 19-02-08 19:09

Hej.
Min far har lige fået en trådløs.. hmm router? i dont know :$
Jeg ved i hvertfald at det er en "zyxel wireless access point"
Med på den har jeg ip adresse og tre andre ting som er følgende:
AP-04
Kanal 10
00AoC59569DB
bag på den har jeg mac nummer og S/N nummer
Jeg ken sagtens se den på min bærbar.. men problemet er at der er en netværksnøgle.
Min far har fortalt koden som var på hans gamle skole, men den virker åbenbart ikke...
Jeg ved heller ikke hvad jeg skal bruge "bekræft" til som står nedenunder netværksnøgler
.. så jeg ville spørge om, om jeg kunne ændre koden på ved de numre jeg har?
Ellers mange tak!!

Claes,

Kommentar
Fra : perkh

Dato : 19-02-08 19:22

PÅ alle disse routere findes der bag på eller forneden et sted hvor man ved at trykke en knap eller benytte spidsen at en kugle pen til at trykke på knappen, den skal normalt holdes inde ca 30 sek.
Så resettes den og man kan opsætte den på ny med kodenr osv... kræver så lige at du manualen og kan følge den. Manualen kan evt findes online hvis du ikke har den.

Kommentar
Fra : cornax

Dato : 19-02-08 19:51

okay super! nu hedder også noget andet.. men der er jo stadig kode på den?
skal jeg så ind på"zyxel's" hjemmeside og finde en guide?
så skal den vel også bruges vores ip adresse osv ? (;

Kommentar
Fra : perkh

Dato : 19-02-08 21:17

nej der er ikke kode på den når den er resettet, men der er nok en standardkode til opsætningsprogrammet... den står i manualen. instaillinger for IP adresser skal være dynamisk ...vil sige at routeren bare tildeler en ipadresse i den serie den nu er insstillet til typisk: 198.168.1.1
derefter .2 osv. fra en anden trådløs pc skal man bare søge netværket (det man har kaldt det i opsætningsprogrammet (f.eks oles netværk) så finder din pc de tilgængelige netværk og du vælger så Oles netværk og trykker opret.

Kommentar
Fra : cornax

Dato : 19-02-08 23:31

alright.. har også fået installeret det hele.. nu skal jeg bare til at lave security på min... jeg fik lavet kode på mit netværk.. men derefter så virkede det underligt nok ikke mere :/ jeg kom nu også til at kalde koden " " altås ingenting... hovsa... men så reset jeg den, så virkede den igen... bare uden kode :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-08 02:03

Når du vil logge på efter at koden er sat, skal du højre klikke på netværks ikonen nede ved uret, og klikke på Vis trådløse netværk som er til gængelige, højre klik på dit netværk og klik på Log på, nu åbner en linje hvor du skriver koden eller nøglen som den kaldes, nu skal du kunne logge på