/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Hvad spiser mine fisk??
Fra : mette1002
Vist : 977 gange
50 point
Dato : 17-02-08 12:31

Jeg har alm. fiskemad til mine platyer, gubbier, sværddrager, neonfisk og tetra.

Nu har jeg anskaffet kampfisk og krebensis (en cichlideart) - hvad spiser mine nye fisk?
Jeg har ikke indtryk af at de spiser det samme som resten, for de kommer ikke frem når der bliver fodret...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-02-08 13:32

Sikke en blanding af fisk der ikke rigtig passer sammen.....

Kribensis og tetra har ikke rigtig noget at gøre i det der selskab.....

Kribensis kan være utrolig agressive, og når de bliver så store, at de vil begynde at yngle, så æder de simpelthen dine andre fisk......

Du skal ha' fat i noget cichlidefoder til dem, og levende foder....

Du kan læse lidt om at holde kribensis i linket her

http://karl-henrik.dk/index.php/15311

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 17-02-08 13:55

Jeg har selv haft akvarie med rødneon, rødnæse tetra, discus, skaksehaler mv. og ja kribensis er lidt agressive - ved deres territorie .. men det gik nu fint -- og bare de har lidt at skjule sig i.
Mine fisk fik alle det samme foder - alm. fiske foder flager og nogle gange myggelarver og daphnier.. og ja- de levede da i bedste velgående i de 4 år vi havde det indtil vi solgte det ifb. med flytning og den nye ejere overtog.

Derudover er Kribensis jo bare såååå smuk --. vi havde også sommerfugle chiklider i akvariet....

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 17-02-08 17:33

Jeg har også kribensis og tetraér( rød phantom og diamant) sammen med rød neon, sterbai, ancistrus, kravepensermaller, inspector maller siamesiske algeædere. Og jeg har aldrig mistet nogle af mine fisk med denne blanding, og jeg har haft fiskene i snart 7 år. Jeg har mistet to rød neon, men det var fordi jeg havde smidt to kuglefisk ( men dem har jeg taget op igen ).
Mine fisk får mallepiller, tetrarubin, artemia og nogle gange får de 2-3 optøede rejer( der er mostet 3-4 gange igennem hvidløgspresseren), og for mallerne der sætter jeg salat blade, skiver af æbler, peberfrugt og agurk på en strikkepind ( kalder det for åben salatbar), eller optøede ærter jeg lige klemmer mellem to fingre. Og alle fiskene ser ud til at de nyder det i fulde drag.

Kommentar
Fra : Sejemulle

Dato : 22-02-08 15:53

Hej mette1002

Jeg har også næsten lige fået nye fisk og jeg vil stærkt regne med at det nok skal komme, jeg har dog kun zebrafisk, gubbyer, neonfisk og en sugmalle..

Men jeg er rimelig sikke på at det nok skal komme, ellers kan du spørge dyrehandleren, han/hun ved nok godt hvad du skal bruge

Hilsen Sejemulle

Kommentar
Fra : VireX

Dato : 04-04-08 16:44

De spiser bare vel bare almindelig fiskefoder :P

Kommentar
Fra : jonasglud

Dato : 04-05-08 16:48

.du kan spørge din fiskehandler ,
eller søg på goggle(;