/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Afinstallation af Messenger
Fra : ksv
Vist : 594 gange
25 point
Dato : 20-02-03 07:51

Hvordan afinstalleres den Windows Messenger, der automatisk bliver installeret sammen med WinXP Pro??

Kommentar
Fra : xou

Dato : 21-02-03 21:41

hej !
hvis messiger skal helt væk er det rigtigt at bruge dette link som freud henviser til,
men du kan godt gøre det uaktivt - ligeså godt som at fjerne det.
start-kontrol panel-tilføreller fjern programmer
find windows programmer - neders er messiger hvis du fjerner det starter det ikke op når du logger på xp,
så selom du ikke spare plads er det oss en mulighed,,,

Kommentar
Fra : guitarjoe

Dato : 25-02-03 23:53

Hvis du er i tvivl om du senere vil bruge messenger, er det klart en fordel at gøre den inaktiv. Dvs den ligger og "ulmer", men tager ikke tid eller resourcer. Således hænger det sammen med mange af Win Xp's "overflødige" features. På dette link kan du se en beskrivelse af en række af disse, og hvordan de gøres inaktive: http://home19.inet.tele.dk/vikinger/XP/Inaktiver.htm

Accepteret svar
Fra : ponti

Modtaget 25 point
Dato : 10-03-03 09:01

Den bedste metode er at bruge MessengerDisable.zip, der kan hentes som freeware forskellige steder. Den gør alt det du ellers skal sørge for selv i regedit osv. Søg blot på navnet i Google og vupti www.dougnox.com har den. Supergodt.

Allan

Godkendelse af svar
Fra : ksv

Dato : 10-03-03 15:50

Tak for svaret ponti.