/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Er min kat i løbetid??
Fra : mette1002
Vist : 1619 gange
20 point
Dato : 16-02-08 21:54

Jeg har en kat på 1½ år der har fået p-piller indtil november sidste år (2007). Nu er hun begyndt at slikke sig meget. Vores (kastrerede) hankat og vores tæve (hunhund) er MEGET interesserede i at snuse hende bagi. Hun miauer ikke mere end normalt (tror jeg?) men hun jamrer sig når jeg nusser hende ved haleroden.

Hvordan ved jeg om hun er i løbetid???

Mette

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 16-02-08 21:56

jeps.....og hvis hun begynder at hylesom en ulv i måneskin....dyrlæge sterilisering..ikke til at holde ud at høre på....
min missser mor...

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 16-02-08 21:56

Sæt en fod forsigtigt på ryggen af hende, og stritter hun med bagdelen, er den god nok.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 16-02-08 22:10

Hun ER i løbetid. Andre katte (og hunde) kan lugte det længe før mennesket kan registrere det. Pas på, ellers giver det killinger om 2 måneder. !. Min ene hunkat startede i midten af januar, og har begyndt så småt igen nu, for anden gang i år.
MVH Akle

Kommentar
Fra : mette1002

Dato : 17-02-08 12:20

Det lyder alt sammen rigtigt, men.... hun hyler ikke og hun stritter ikke med numsen og lægger ikke halen til siden Hun forholder sig rimelig rolig uden de meget karakteristiske tegn på løbetid.

Hun er mere kælen og meget træt. Hvis jeg nusser hende ved haleroden jamrer hun - men ikke som I beskriver. Hun hyler ikke. Hvis jeg nusser hende på maven og ned mellem bagbenene - får hun en slags sammentrækninger - ligner lidt at hun "gimber".

Jeg er meget i tvivl.....
SKAL hun have alle de typiske tegn eller kan det tænkes at hun er den rolige type - trods løbetid??

Kommentar
Fra : akle

Dato : 17-02-08 12:49

Hun ER BESTEMT i løbetid. Ikke alle katte reagerer lige voldsomt eller lige larmende. Prøv din hunkat af med en hankat! Hvis du kunne tænke dig killinger, - så skal du bare se løjer - samt resultat efter nogle uger.
Foråret (selvom der ikke er ret megen varme endnu), får safterne og hormonerne i bevægelse!
Selv fuglerne begynder at pippe mere, fordi dagslyset øges dag for dag.
MVH og overbevist om tilstanden.
Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 17-02-08 12:54

PS. Skulle du være i tvivl, om at der er noget andet galt, så få hende checket ved dyrlægen.
En hunkats første løbetid kan godt være lidt svag. Tripper hun let med bagbenene når du nusser hende let over haleroden? Er hun udekat?
MVH Akle

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 17-02-08 12:55

selvfølgelig er hun da i løbetid.....der er ingen tvilvl om det...heller ikke alle katte venter til de er 7 mdr med at komme i løbetid..min fis var bare 4½-5 mdr....så var det afsted og få fjernet det der skulle.....hun hylede som en ulv i måneskin...frygteligt at høre på hele natten og dagene med....
ciao og go weekend....fra solen og foråret...

Kommentar
Fra : akle

Dato : 17-02-08 13:25

Jamen 'josephine'!!! - du bor jo i det "hormonsmittende" syd! Det gælder vel italienere som katte fra dette forjettede land - de er alle så let antændelige og varmblodige, - charmerende!
Min pågældende hunkat fra Australien, Bibi, - havde også noget af de samme varmblodige himmelstrøgs impulser i kroppen, derfor kom hun i sin første løbetid, her i det kolde nord, da hun lige var fyldt 5 måneder - og hun blev ved og ved og ved, kun med 2-3 ugers mellemrum. Der var gået helt kuk i de australske hormoner! For at stoppe dette vanvid, skulle hun enten have P-piller, eller finde sig en mage. Slutresultatet blev naturligvis det sidste (hun var jo købt som en avlskat), jeg skulle omgående finde hende et godt stykke "mandfolk", teenager eller ej! Sådan blev det!!!
Resultatet udeblev heller ikke! Se bare under C-kuld: www.clippercat.dk
Så kære Mette, din hunkat er nok ikke ret anderledes som end alle de andre "tøser" i katteverdenen!
MVH Akle

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 17-02-08 13:34

nej akle....ikke da jeg fik finemissen, da boede jeg på nørrebro...har altså kun boet her i 4 mdr.og nu er josephine 4½ år....
så det har ikke helt noget med de italinske hormoner at gøre...miauuuuuuuuuuu
ciaoooooooooooo

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 17-02-08 13:39

hov forresten......joooooooooooooooooo der er mere gang i hormonerne hernede...det fandme dejligt.....endelig at kunne få noget ud af at være menneske og kvinde og blive feteret af en smuk læææææækker mand der ligeledes har gang i hormonerne......hahaha.....
der er nu noget om at man blir lidt livligere i varmen......blodet ruller hurtigere....vidunderligt.....
og min mis er begyndt at gå på opdagelse i nabolaget....hun har llers altid været ret sky og bange for at rende ude, men nu er hun sku blevet modig..greb hende i dag i at være over på den anden side af vejen og hun fik dælme travlt med at komme hjem da hun så mig.....hun ved alligevel godt jeg ikke vil ha hun render udenfor lågen..hun er sku ikke helt dum,.,..,ciaooo fra miss josephines moar.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 17-02-08 22:16

Og............................Jeg glæder mig til varmen! (Her mod nord).