/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
!!!Orange!!!
Fra : Sunowich
Vist : 1082 gange
70 point
Dato : 07-02-08 12:58

Læste lige dette tip Det er godt nok et af de bedre, syns'jeg og som i ser har jrg allerede noget orange Tippet er her

Opråb ! støt colour Orange
Er bedømt af 1 brugere
Fra : briseogstorm Vist : 30 gange

Dato : 07-02-08 12:04

http://www.thecolororange.net/dk/page35

Kampen for mennerettigheder er global, ved at bruge farven orange under OL, kan hele verden, du og jeg støtte den kamp, mod at Kina undertrykker menneske rettighederne.
Mvh b&S

http://www.thecolororange.net/dk/page35

Mvh Den Orange Fisk Suno og -len skinner Det barrrrreeee Skønt

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 07-02-08 13:02

Og da vi alle skulle vise vores foragt for volden/myrderierne i Burma, skulle vi alle gå i rødt, hvor mange var det lige der gjorde det

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-02-08 13:05

Det var så dengang det er jo ikke ensbetydende med at det ikke virker næste gang Olsen. Det er jo et spørgsmål om hvor mange vanddråber der er i en bæk før det er en å en flod et hav ved du nok

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-02-08 13:25

Så kan vi bruge blå, sort, gul, grøn, lilla for overgrebene i Palæstina, Tibet, Kenya, Tcad, ungdomshuset....osv osv.

Glimrende metode til at vise hvor hammergod, empatisk og bla bla bla man er og så kan man oven i købet gøre det med at tage en smart T-shirt på og vise sig frem. Bare ærgeligt at man ikke kan have dem på allesammen på een gang

Kommentar
Fra : tjasse

Dato : 07-02-08 14:02

Klumme:
Ungomshuset ???
Det skulle da lige være for at støtte politiet

Kommentar
Fra : tjasse

Dato : 07-02-08 14:02

UPS ungdomshuset

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-02-08 14:14

Jeg syntes det er en god ide fordi at netop de olympiske lege har så mange øjne rettet mod sig og hvis det handler om menneskerettigheder så er Palæstina, Tibet, Kenya, Tcad vel også en del af det men ungdomshuset bli nok lige nødt til at lave deres egen farve eller kontrast for det skal vel saktens være sort tænker jeg

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-02-08 14:43

Tjaeee Ungdomshuset røg lige med i farten af opremsningen. Jeg husker det ikke eksakt, men mener at der er krig / borgerkrig mere end 300 steder på Jorden. Kan alle disse tragedier ordnes ved at en selvfed vesterlænding iklæder sig en T-shirt i en bestemt fatve. LOOL Glem det.

Jeg mindes disse gummiarmbånd, som man ved køb af viste, at man støttede et eller andet bestemt, kræften, knogleskørhed, brysterne, aids osv. Til sidst var de unge (og de halvgamle som ikke havde opdaget at de ikke var unge mere) klædt i farvet elastik til op over albuen, og formålet med elastikarmbåndets var gået i glemmebogen, og i stedet var der gået status i at have flest farver. Kunne man så lige fremvise 2-3 festival armbånd fra de sidste 3 år i Roskilde (bvadrrr) så var det lige før man havde kultstatus. Men bøvet ser det ud LOOL

Hvad skulle det dog hjælpe at iklæde sig en orange T-shirt ved OL i Bejing. Alle ved da, at de ovetræder alle menneskerettigheder med flere længder. Det kan da ikke være nyt for nogen, og hvis det er, så er det nok fordi de er fløjtende lige glade.

I øvrigt er kineserne formentlig bedøvende ligeglade, blot fordi der står en ensfarvet flok menneskereddere og hujer i ens T-shirt. Det eneste de har respekt for er flere store staters udeblivelse. Det koster nemlig kassen. Man kan jo altid sende en protesskrivelse til formanden i Bejing på orangefarvet brevpapir.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-02-08 14:55

Skulle måske lige sige, at gummibåndseffekten dog havde det positiv, at et evt. overskud fra købet gik til hjælp for den enkelte farves problem. Der skal dælme købes mange T-shirt, hvis de menneskerettighedsmishandlede personer i Kina skal have gavn af det.

Men man kan jo få dem syet i Kina... de har jo billig arb.kraft LOOL

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-02-08 15:09

Orange - er det ikke noget med DSB !

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-02-08 15:14

Joooo og det virker heller ikke

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-08 00:46

Hollands nationalfarve
Boycot dem og deres produkter i stedet... det gør mere ondt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-02-08 01:07

Hej CLAN..... Long time no see

Du har da ret, men så tager du fornøjelsen fra disse selvfede vesterlændinge jeg omtalte, som jo så ikke blir set og hørt og kan udstille deres godhed og medmenneskelighed for alverden. Der er sgu da ikke noget ved at hjælpe, hvis ingen ser man gør det.... vel LOOOL

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-08 01:37

Hej Klumme
Ja jeg kommer og går lidt... det sker bare så meget "out there", så Kandu får ikke den helt vilde interesse p.t. - men jeg popper da op hist og pist (ingen pop-up stopper her)
Helt oprigtigt og med hånden på hjertet, så tror jeg de der "gule" (schhh din racist) er flintrende ligeglad om hvad farve du/vi stiller op i + hvad din/min mening i øvrigt er. De gør som det passer den (som altid), men de er da så småt ved at "justere" sig.
Pokker også at der gik hul på den der mur

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-08 01:49

Hey!.... ny klasse til OL http://peecee.dk/upload/view/96275

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-02-08 01:55

LOOOOL Hr. Nyrig på vandski hehehehehe.

Du skal nu ikke være sååå ked af det. Der sker en del på Kandu, som er helt lige meget, og det betyder derfor ikke en dyt om man misser det.

Sov godt.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-08 01:56

Lige over

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-02-08 02:02

Accepteret svar
Fra : Jorn_DK

Modtaget 70 point
Dato : 08-02-08 09:02

TK
Sunowich

Fint Tip om et Tip

Desværre kan man ikke stoppe undertrykkelse med farver og symboler.
Men naturligvis skal man protesterer over uretfærdigheder, som man kan finde overalt på kloden.

Jorn_DK

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-02-08 10:53

Ja det er utroligt som nogle dyrker kedsomheden

Jorn_dk Selv tak Sammen står man stærkest !!!

Kommentar
Fra : Jorn_DK

Dato : 08-02-08 11:03

Yes

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 09-02-08 11:36

citat"
Så kan vi bruge blå, sort, gul, grøn, lilla for overgrebene i Palæstina, Tibet, Kenya, Tcad, ungdomshuset....osv osv.

Glimrende metode til at vise hvor hammergod, empatisk og bla bla bla man er og så kan man oven i købet gøre det med at tage en smart T-shirt på og vise sig frem. Bare ærgeligt at man ikke kan have dem på allesammen på een gang citat slut

Med henvisning til flere af de mere negative indlæg her, indsætter lige hele teksten om projektet, den er der jo ikke plads til på tips - siden.
Når man læser den, vil man se at der ikke er tale om T-shirts udelukkende, der er heller ikke nogen produktion sat i gang af T-shirts,.

Der er derimod tale om farven Orange som symbolik. Mvh B&S

Farven Orange

Kan Kina forbyde Farven Orange?

Formål: At bruge OL i Beijing2008 til visuelt at sætte fokus på Kinas overtrædelser af menneske­rettighederne. Og skabe et visuelt symbol på at ”vi godt ved, at der er noget galt med menneske­ret­tighederne i Kina”. Vi vil bruge og omdefinere ’farven orange’ til at være et symbol på menneskerettigheds krænkelser i Kina. Pga. den strenge censur vil det være nærmest umuligt for sportsfolk og tilskuere at slippe ind på stadion med tydelige udtryk i tekst eller billeder. Men farven orange vil ingen myn­dighed have held til at forbyde, heller ikke selv om det er tydeligt for enhver at den symboliserer en utilsløret anklage mod Kinas krænkelse af menneskerettighederne.

Lancering: Vi vil lancere projektet i begyndelsen af 2008. Vi vil sende ud til så brede kredse som muligt på flere forskellige sprog.

Baggrund: Kina er kendt som er land der udøver stor undertrykkelse af sin egen befolkning og af menneskerettighederne. Eksemplerne er utallige, fra annektering af Tibet til nedslagtning af deres egne studenter på Den Himmelske Freds Plads. En undertykkelse der pga. ekstrem knægtelse af ytringsfriheden er umulig at tale om i Kina.

Der er ingen tvivl om at Kina vil bruge afholdelsen af De Olympiske Lege 2008 til at forbedre sit image. Ved at gennemføre et perfekt og velfungerende OL2008 håber de på at promovere Kina som et godt velfungerende og moderne land. Nogle har sammenlignet afholdelsen af De Olympiske Lege i Beijing 2008 med OL i Berlin 1936, hvor Hitler netop brugte legene til at promovere Nazi-Tyskland som at fantastisk samfund hvor der var styr på tingene.

Meget har ændret sig siden, men for at hindre at Kina gentager succesen fra Berlin36 er det nødvendigt at alle bakker op om et fælles projekt der fortæller både Kina og de mange millioner tilskuere på TV og ved arrangementerne, at der til et moderne og velfungerende samfund hører selvbestemmelse og respekt for menneskerettighederne. En markering på selve De Olympiske Lege 2008 af at denne respekt ikke eksisterer i Kina.

Der er normalt streng kontrol med politiske og etiske ytringer i forbindelse med de Olympiske Lege. Og kontrollen bliver formentlig endnu strengere i Kina.

Olympiske Lege og politik: Det olympiske ideal går ud at samle menneskeheden og at undgå op­splitning pga. politiske og andre skel. Dette ideal er vi enige i. OL charteret siger at ”Ingen form for demonstration eller politisk, religiøs eller racemæssig propaganda er tilladt på de olympiske områder.”1, for at legene skal foregå på rent sportslige præmisser. Dette er vi også enige i. Men sammenblandingen med politik er allerede sket når OL komiteen vælger at placere legene i et land som Kina der er kendt for massive overtrædelser af menneskerettighederne. Derved får styret mulighed for, under dække af at legene skal være upolitiske, uimodsagt at promovere sig over for flere milliarder af TV tilskuere som et moderne og velfungerende samfund.

OL charteret nævner som fundamentale OL-principper ”respekten for universelle, fundamentale og etiske principper ” og ”at fremme oprettelsen af et fredeligt samfund, der er optaget af bevarelsen af den menneskelige værdighed”2. Og ingen kan vel med rimelighed påstå at det kinesiske styre lever op til disse idealer. Vi anser brugen af farven orange som et etisk og upolitisk udsagn der er i dyb samklang med den olympiske bevægelses fundamentale principper.

Derfor er det vigtigt og helt legitimt, at vi der mener at Kina ikke har respekt for det enkelte menne­ske står sammen og sender et signal til TV seerne i hele verden om at ”der er noget galt i Kina, og at vi ved det”. Kun på den måde kan man få et politisk afbalanceret OL2008, hvor sports-folkenes store præstationer ikke bliver udnyttet til politisk propaganda for et repressivt og diktatorisk styre.

Ide: Ideen er at omdefinere farven orange, så den i stedet for blot at være en farve også bliver til et symbol på krænkelser af menneskerettighederne i Kina. Vi vil opfordre alle der rejser til OL 2008 til synligt at bære et eller andet orange, en hat, kjole, skjorte, slips, kuglepen, kamerataske etc. for på den måde at signalere at der er noget galt med Kinas behandling af deres egen befolkning.

Vi vil samtidig opfordre andre udenfor OL stadionerne i både Kina og i resten af verden til at bruge den orange farve i dagene hvor OL kører, for at markere deres modstand imod Kinas krænkelser af menneskerettighederne.

Ved at omfortolke og bruge selve farven til symbolet på krænkelser sætter vi Kina skakmat. End ikke Kina kan forbyde ’farven orange’. Samtidig giver vi de tusindvis af sportsfolk, journalister, til­skuere og andre i Beijing 2008 en mulighed for at vise, at de er opmærksomme på at De Olympi­ske Lege afholdes i et land, hvor der sker krænkelser af de basale menneskerettigheder.

Vi forestiller os at 1000-vis af menneskerettigheds-organisationer, sportssammenslutninger, Tibet komiteer, miljøorganisationer, den kinesiske demokrati-bevægelse og andre der er interesseret i at påvirke udviklingen i Kina i positiv retning vil tage denne omfortolkning af orange til sig. At de in­korporerer farven orange i deres egne materialer omkring OL og Kina og opfordrer deres med­lemmer til at sprede ideen og selv finde på kreative måder at bruge orange på.

Kunstvinkel: Det er den danske billedhugger Jens Galschiøt og hans kunstværksted www.AIDOH.dk (Art In Defence Of Humanism) der står bag projektet ’Farven Orange’. Galschiøt opfatter kunst som nonverbal kommunikation og bruger ofte sin kunst til at lave internationale kunsthappenings der sætter fokus på forsvaret for et humanistisk menneskesyn. Normalt bruger han skulpturer til sine kunstneriske manifestationer, men pga. de snævre grænser for ytringsfriheden ved OL 2008 har han valgt farven orange. Han finansierer selv sine kunst-eventer igennem salg af sine bronze-skulpturer til kunstsamlere og han er således fuldstændig uafhængig af politiske, økono­mi­ske og religiøse interesser.

Galschiøt udtaler om projektet: ”Der er i virkeligheden slet ikke tale om en kampagne i traditionel forstand. Eventen skal fungere som katalysator for en slags bølge eller følelse der går i selvsving og skyller hen over kloden. Den er langt mere beslægtet med poesi og kunst end egentlig politisk aktivisme. Det er en global historie som fortæller sig selv. Man kan sige at vi indleder en kamp med det totalitære styre om fortolkningen af virkeligheden.

Inden for meteorologien og fysikken opererer man med en ’sommerfugle-effekt’ der siger at verden er så kompleks og sammenhængende, at en sommerfugl der basker med vingerne i Kina vil kunne udløse en storm i Californien. Projektet Farven Orange kunne blive en sådan sommerfugl”, fortæller Jens Galschiøt og fortætter ”Jeg vil udfordre og teste grænserne for de strukturelle og kommunikationsmæssige muligheder som globaliseringen har frembragt.”

Projektet vil i kraft af sin dynamik fungere som det Joseph Beuys kaldte et ’Gesamtkunstwerk’. Grænserne mellem kunstner, kunstværk og beskuer er udvisket. Alle bliver en del af værket, om de vil det eller ej, enten i kraft af det de gør eller det de undlader at gøre. Mange vil bevidst støtte kampagnen ved at tage farven orange til sig. Andre som i forvejen går klædt i orange vil måske foretrække, eller føle sig tvunget til, at skifte til en anden farve. Hvad end de gør, vil udtrykket være markant. En uforudsigelig faktor er hvordan myndighederne (undertrykkerne) vil reagere. De vil meget let kunne bringe sig i en situation hvor de fremtræder ufrivilligt komisk.

Offentliggørelse: Det er en afgørende forudsætning for projektet at det lykkes at gøre det til en verdensomspændende event. Det er nødvendigt at alle journalister der kommenterer De Olympiske Lege ved at ’farven orange’ er symbolet på undertrykkelse i Kina.

Flertallet (måske 80%) af billetterne til OL er blevet solgt eller reserveret til kinesiske tilskuere. I et land som Kina kan det formodes at billetterne er solgt til regimets tro støtter. Der vil desuden være streng kontrol med disse tilskuere, så vi kan ikke forvente at ret mange af dem vil tilslutte sig kam­pagnen. De der vil manifestere sig med farven orange vil næsten udelukkende komme fra udlandet. Det betyder formentlig at man ikke vil kunne se et hav af orange tørklæder blandt tilskuerne, men man må lægge mærke de små diskrete signaler (som i ethvert andet diktatur). Alligevel skal vi også rette kampagnen mod kineserne, for det er vigtigt at netop de ved hvad den orange farve symboli­se­rer. Man kunne også forestille sig at nogle kinesere rundt omkrig i det enorme land vil bruge anled­ningen til at protestere imod systemet, ved at bære mange orange farver i perioden hvor der er OL i Kina.

Det skal være sådan at når TV panorerer over stadion eller ved nærbilleder af sportsfolk m.v. bliver der lagt mærke til om de har et eller andet orange på sig. Når sportsfolk og tilskuere ankommer til lufthavnene vil det blive kommenteret om de har orange tasker o.l. eller må­ske hvorfor de ikke har det. At opnå dette vil normalt kræve et 3-cifret millionbeløb i reklame­penge, og vi har kun ganske få tusinde. Så der er i sandhed tale om Davids kamp imod Goliat. Derfor kan denne event kun lyk­kes ved at alle gode kræfter forenes og tager ideen til sig og bruger den på et utal af kreative måder.

Hver enkelt definerer selv hvordan og i hvilke sammen­hænge orange bruges, dog skal man være opmærksom på at hvis man trykker tekst eller symboler på de orange genstande kan Kina afvise dem som politisk propaganda.

Websider: Internet-domænet ’TheColorOrange.net’ vil fungere som omdrejningspunkt og kataly­sa­tor for eventen. Her kan pressen og interesserede hente inspiration og forslag til hvordan man kreativt kan bruge orange i forbindelse med OL2008.

Det skal indeholde:

· Lister over dem der støtter projektet og som vil bruge orange i forbindelse med OL. Man kan tilslutte sig direkte på websiden og der vil være henvisninger til websider der har brugt orange.

· Der etableres en malingsliste over alle, der løbende vil have oplysninger om hvordan eventen skrider frem.

· Siderne bruges også som nyhedsformidling til pressen omkring hvordan aktionen skrider frem og hvor man kan downloade fotos og baggrundsartikler om eventen.

Vi har lavet et katalog med links til internet-sider der debatterer, oplyser og arbejder for at forsvare menneskerettighederne i Kina:

http://www.aidoh.dk/China

Internettet: Vi vil rundsende opfordringerne igennem Jens Galschiøts netværk (Art In Defence Of Humanism) og dér opfordre fok til at sende det videre. Det skulle sikre at det kommer bredt ud. Disse lister indeholder 35.000 personer med tæt tilknytning til medier, aktivistmiljøer, ngo’er og kunst-aktiviteter over hele kloden. Derudover forventer vi, at også de tilknyttede organisationer og andre sender ud over deres netværk.

Vi opretter forskellige profiler, nyhedsgrupper, diskussionsforummer m.m. på nettet bl.a. facebook. I Second Life vil vi opfordre til at man bærer orange tørklæder m.m. i den uge hvor OL finder sted.

Vi kontakter bloggerne og beder dem om at sætte fokus på eventen.

Idéer til at bruge orange:

· Papir/tryk: Oplysninger om OL2008 trykkes på orange papir. Ikke kun politiske erklæringer o.l. men også ganske almindelige huskelister til sportsfolk m.v. Man kunne forestille sig at aviserne trykte dele af oplysninger om OL med orange baggrundsfarve eller brugte et lille orange logo hver gang der var en artikel der omtalte hvem der havde vundet eller andet rent sportsligt.

· E-mail: Alle opfordres til at anvende orange brevpapir, logoer o.l. i udsendte e-mails.

· Tøj: Publikum, sportsfolk og andre deltagere i OL2008 tager noget orange på sig, f.eks. en kuffert, taske, hat, lommetørklæde, jakke, slips, øreringe, kameratasker, mobiltelefoner, kuglepenne etc.

· Sportsfolkene bruger orange direkte inkorporeret i deres sportstøj, sports-rekvisitter, drikke­flasker, smykker m.v. Det vil nok skabe opmærksomhed og respekt når den første guld­vinder tager sit orange lommetørklæde op og tørrer sveden af panden midt på sejrsskamlen.

· Ngo’er som f.eks. Amnesty international, Tibet- og Burma-komiteerne kunne stå i luft­hav­ne­ne eller kontakte sportsforeningerne og OL træningslejrene i deres respektive lande for at give dem et orange tørklæde eller andet som de vurderer, kunne skabe opmærksomhed.

· Journalister kunne skrive deres notater med kuglepenne der er lavet af orange plastik.

Hvad kan almindelige mennesker gøre for at hjælpe med at omdefinere farven orange?

Det er vigtigt at give almindelige borgere, der ikke skal til OL nogle handlemuligheder for at støtte projektet, så de også laver deres egne udsagn omkring Kina, f.eks.

· På internettet ved at sætte det orange logo der støtter projektet på deres hjemmesider, internet-profiler, m.v. eller ved at videresende pressemeddelelser og oplysninger dels om orange-projektet og dels om menneskerettighederne i Kina. Man kan skrive sig på listerne der støtter at der sættes fokus på Kina under OL.

· Sportsklubber der lokalt afholder fælles OL-arrangementer inkorporerer orange i deres ud­tryk. Små ting som f. eks. at servere en orange velkomstdrink med en bemærkning om at det er for at det er for lige at sende en tanke til menneskerettighederne i Kina eller få den lokale Amnesty international afdeling e.l. til at komme og holde et kort oplæg om situa­tio­nen i Kina, inden man fokuserer på sportsbegivenhederne.

· I tiden medens OL varer at bære en orange farve f. eks. med et eller andet udsagn der sætter fokus på menneskerettighederne i Kina.

Ambassadører: For at få projektet udbredt opfordres fremtrædende personligheder til at melde sig som ambassadører for projektet. Det kan være menneskerettighedsorganisationer, kinesiske dissidenter, prominente sportsfolk, fagforenings-folk, kulturpersonligheder m.v.

Grundlag: der udarbejdes et kort og bredt charter som disse personer og alle andre der melder sig til internetsidens støttekreds tilslutter sig og skriver under på og som også vil fungere som grundlag for hele projektet.

· F.eks.: Vi kræver at Kina overholder menneskerettighederne. Bl.a. ved at tillade ytringsfri­hed, ret til at have faglige og politiske organisationer, ret til selvbestemmelse (Tibet) etc.

Symbolik i projektet Farven Orange:

· Farven er inspireret af de burmesiske munke klædt i orange. Også blandt tibetanske munke er der mange som har farven i det mindste i en del af deres beklædning.

· Den orange farve leder associationerne hen på fangedragterne fra Guantánamo.

· Orange er en blanding rød og gul. Rød er i Kina symbolet på ild og gul er symbolet på jord. Disse to elementer ophæver hinanden som en slags yin/yang. Orange kan derfor også fortol­kes som en slags harmoni. Vi kræver at Kina får harmoni og balance i deres menneske­rettig­heds-regnskab.

· I bogen ’The beginners guide to Colour Psycology’ beskrives oranges positive egenskaber som: glæde, passion, sensualitet, fysisk velvære, sikkerhed. Og negative egenskaber som: fattigdom, frustration, umodenhed.

Note 1: Se den danske udgave af Det Olympiske Charter, s.42, kap. 61 ’Propaganda og reklamer’

Note 2: Ibid., s.1, Grundlæggende principper, pkt.2 og 3

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-02-08 12:29

Hvis man skulle gå efter de pessimistiske's meningsdannelser i denne tråd "jae så er der vel kun en selvbestaltet mening der dur at intet nytter noget på nogen måde og alt er prøvet før såe hvoffor tro på noget som helst og det er kun mine meninger der dur og alle andre er åndsvage hvis de mener noget andet og ellers har jeg ikke nogen meninger"

Og hvad ka man så bruge det til ???

Jeg mener at det nytter noget at stå sammen om en sag som vand i dråber blir til en bæk til en å til en flod til et hav (og kommer negative huller i forløbet må de stoppes)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-08 12:50

Citat
Jeg mener at det nytter noget at stå sammen om en sag som vand i dråber blir til en bæk til en å til en flod til et hav (og kommer negative huller i forløbet må de stoppes)

Hvordan kommer man i "forløbet"
Findes der negative huller?
Kan vand stoppe huller?

Det er ikke så'n at forsøge sig ud i filosofien LOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-08 12:57

Citat
Hvis man skulle gå efter de pessimistiske's meningsdannelser i denne tråd "jae så er der vel kun en selvbestaltet mening der dur at intet nytter noget på nogen måde og alt er prøvet før såe hvoffor tro på noget som helst og det er kun mine meninger der dur og alle andre er åndsvage hvis de mener noget andet og ellers har jeg ikke nogen meninger"

Okay LOOL Jeg gir op. Hvad menes der med dette? hi hi

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-08 13:02

Orange = Orange... og måner har den farve måner skal ha'

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-02-08 13:06

Altså såre enkelt - enten deltager man i olympiaden eller lader være. Danmark har besluttet at deltage !

Så er der masser af steder hvor man med medlemsskab og deslige kan støtte op om menskerettigheder. Meld jer ind der ligesom jeg og andre har gjort - der kan økonomiske bidrag bruges, i stedet for at investere i et eller andet orange, gult, grønt, blåt, osv.

briseogstorm > Stop roman skriveriet - der er ikke en kæft der gider at læse det - vi er ikke dumme, er udmærket klar over hvad det handler om.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-08 13:06

Orange kan være rigtig flot Jeg æælsker orangemarmelade

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-08 13:09

Citat
Stop roman skriveriet
Du mener vel stop copypaste, Bent . B&S kan ikke forfatte sådan en roman

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-02-08 13:09

Citat
Orange = Orange... og måner har den farve måner skal ha'

Ved en total måneformørkelse er månen nærmest ORANGE http://www.capricornus.dk/capricornus/image/maaneformoerk/IMG_2652.JPG

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-08 13:10

Pu ha. Det var helt befriende at CLAN og Bent kiggede ind. Jeg følte mig helt alene i et rum med en mongol

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 09-02-08 13:15

Citat
briseogstorm > Stop roman skriveriet - der er ikke en kæft der gider at læse det - vi er ikke dumme, er udmærket klar over hvad det handler om.

Hvis ingen gider læse det, kan det jo ikke genere nogen, Bent Juul - du lever fint op til dit skilt " free speach on line", synes jeg. I øvrigt har jeg ikke udtalt mig om jeres/din intelligens. MvH B&S

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-08 13:16

HALLÅ B&S

Citat
Du mener vel stop copypaste, Bent . B&S kan ikke forfatte sådan en roman

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-02-08 13:17

Når jeg tager til olympiaden, så vil man kunne genkende mig på de rød-hvide beklædninggenstande jeg har på.

Så husk når i fattigr... der ikke skal til olympiaden ser een i rødt og hvidt - så er det bentjuul

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-08 13:24

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-08 13:25

Go tur. Jeg blir herhjemme og går på en kinesergrill, med en orange T-shirt på LOOOOOL

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 09-02-08 13:26

OK! jeg står af her, god rejse. MvH b&s

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-02-08 13:28

Citat
Stop roman skriveriet - der er ikke en kæft der gider at læse det - vi er ikke dumme, er udmærket klar over hvad det handler om.

og du svarer
Citat
I øvrigt har jeg ikke udtalt mig om jeres/din intelligens.

Det bekymrer mig at du ikke kan læse hvad der skrives..........................

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-08 13:36

Nå jeg tror det er Siesta tid.

Mon den der suno er ude og stoppe negative huller med orangefarvet havvand

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-02-08 15:21

Holda op der var nok en negativ nød der reagerede gad vide om du ku bruges til at stoppe huller med ?? tvivler det sku da så lige være i bækken så lille du er Ser også at du har skiftet kineserfarven ud Men ak o ve i dit lille egocentrerede univers omkring din grillbar og din kiosk hvor du bliver snydt når du har en stund i taxameterets skær jae hva kan man så forlange af dig tsk tsk

BentJuul du må ha en god tur husk en orange tshirt man ved aldrig om du kan få brug for den for ikke at stå helt alene med det rød hvide flag

Og Hav en god dag med massere af -------

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-08 15:27

LOOOL Din lille landsbytosse. Du er kilometer bagud i opdateringen af mit liv og levned. Vil du absolut lege og finte med private oplysninger så tag og gør det ordentligt.

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 09-02-08 18:03

Tak for svaret Jorn_DK. og en lille egocentreret nøds udtaelser kan man hurtigt se bort fra i et så stort et spørgsmål som det her handler om og glæde sig over at hans sygelige ego ikke skal betemme noget på højere plan .Det sku da lige være som en Diktator en meget lille en

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-08 18:16

Hvem er det som ikke skal betemme noget LOOOL Er det en nøds udtaelser

Landsbytosse. Du er klar over at du er komplet til grin ikke??? LOOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-08 18:25

Skal du ud og massere i solskinnet LOOL

Citat
Og Hav en god dag med massere af [sol][sol]

Kommentar
Fra : Jorn_DK

Dato : 09-02-08 19:10

Fint du gjorde ekstra opmærksom på dette emne, Sunowich

Hvorfor skulle storm&vind dog irettesættes for at skrive?

Citat
LOOOL Er det en nøds udtaelser

Er det dig eller mig du mener, Klumme?
Eller en hel 3?
Never mind bare du morer dig...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-08 19:44

Nej Jorn ikke dig. Det gir da sig selv, synes jeg.

Jeg sad lige og så lidt af Mr. Bean, og pludselig slog det mig hvem han mindede om. LOOOL Godaw bette sunowich.

Det er fuldkommen som med dig. Set udefra er han / du meget sjov for en kort bemærkning. I det lange løb fuldstændig utålelig. Set indefra mener han selv at være højt begavet og klarer alt med denne Einsteinske hjerne, men fatter ikke, at man finder ham dræbende kedelig og ret småtkørende og umulig at bringe til at forstå dette. Man kan glæde sig over at Mr. Bean ikke har børn. Det ville være tragikomisk.

B&S blev da ikke som sådan irettesagt, men bedt om at spare lidt på at smide så lange kopier ind. Som Bent så rigtigt påpegede, så er det ikke alle Kandubrugere der er snotdumme, og de kan sagtens selv finde ud af at åbne f.eks et link. Således passeret!!!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-02-08 20:11

Diktatoren har talt... sig .... set Mr been og fik en ide ja det svarer jo godt nok til dine evner at lærer uden ad Og så et Dansk haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah det rimer osse på naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-02-08 20:12

Og så er der brugt nok tid på dig lille klummer

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-08 20:13

Go nat Mr. Bean LOOOOOOOOOOOL Den sad lige i øjet. Bingo

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-08 20:16

Ork nej Mr. Bean.

Du har det nemlig som Mr. Bean, du er dybt betaget af dit indbildte vid og store klogskab. Du opdager aldrig, at det i virkeligheden forholder sig lige omvendt LOOOL

Så du skal såmænd nok komme igen, dummernikkel

Kommentar
Fra : Jorn_DK

Dato : 09-02-08 20:17

Hvor bliver man dog klog på Kandu?dk

Mange Tak

Klumme Einstein

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-08 20:27

Tarrrkkk Jorn. Det er næsten alt for meget med einstein. Man blir jo helt

Kommentar
Fra : Jorn_DK

Dato : 09-02-08 20:40

Velbekommen
Du fortjener det da ! Dejligt at jeg kan røre dine følelser...