/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
ASUSek P5LD2-VM
Fra : mikkelbach
Vist : 500 gange
300 point
Dato : 05-02-08 21:02

Så må jeg på den igen, Jeg har tidligere på dagen stillet spørgsmål om dette bundkort og har fundet og downloadet manualen. Det drejer sig om tilslutningen på USB Stikkene, USB 56 og USB 78.
Diagrammet viser udførligt hvor de forskellige ledninger skal monteres, men nu er problemet, at stikkenne på mine ledninger har en anden bertegnelse end de i diagrammet anførte og da det drejer sig om henholdsvis 7 o9g 9 stik, dog på stikket til 7 er der på min usb-port kun 6 stik???.
På mine stik står der : TPA+, TPA-, TPB+, TPB-, VP 0g VG. På det andet stik står der på mine ledninger (stik): 1+D, 2+D, 1-D, 2-D, 1 ground, , 1+5V og 3 stk benævnt grund henholdsvis 1,1,2.
Så det er ski da ikke til at finde rede i, men måske nogen af jer der har svaret mig på et lignende spørgsmål kan hjælpe med det. Denne gang giver jeg 300 point, jeg er ved at løbe tør.
venlig hilsen mikkelbach

Kommentar
Fra : zith

Dato : 06-02-08 09:43

Jeg havde samme problem som dig da jeg sidst installerede et bundkort jeg havde også 2 for mange end hvad der kunne være på bundkortet jeg læste og læste i den forbandede manual og til sidste så satte jeg det sådan som de foreslog det og undladte at sætte den sidste i som bare var til noget lys foran.

Hvor mange USB stik har din foran??

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 06-02-08 09:54

Foran på pc-en har jeg to USB porte samt et stik til videooverførsel. Jeg har fået USB portene til at virke, men har nu problemer med stikket til videooverførsel. Windows kan ikke genkende enheden. Lige nu er jeg ved at downloade en driwer for at se om det måske kan løse problemet. Ledningerne til det stik er benævnt med h.h.v. TPA+ - og TPB+ - .samt VP og VG

Kommentar
Fra : zith

Dato : 06-02-08 15:00

hmm har aldrig set video stik som hedder foran kun lyd og USB.

Så jeg tror måske det er fordi at bundkortet ikke understøtter Video Output foran at den ikke har stik på kortet til det.

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 07-02-08 09:08

Jeg har løst problemet ved at montere et kort til Video. Det er korrekt, at bundkortet ikke understøtter video output. Jeg fik oplyst at ledningerne TPA og TPB er til Firewire. Så blev jeg så meget klogere.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 07-02-08 10:13

hehe jamen det var da godt