/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
afslutning på antivirus
Fra : Poul78
Vist : 906 gange
40 point
Dato : 05-02-08 10:38

Kære Kandu.dk. - Jeg har arbejdet med installeringer og afinstalleriner, og hvordan de forskellige softwareredskaber griber ind i hinanden - ved noget så simpelt og primitivt, som udelukkelsesmetoden, kan man sikre sig. Forstået på den måde, at man lige afprøver internetforbindelseshastigheden med hjemmesiden, her: google, når man har lavet en installation. Risikoen ved det er, at afinstallationen laver "rod" i computerens sammenhænge. F.eks. skal man søge i filer og mapper (overalt) efter rester af installationen, og det tager noget tid. Og man skal bruge Unlocker for at få dem grundigt fjernet ved genstart. - Det viste sig, at Ad-Aware'en blokerede internetforbindelsen gennem Microsoft firewall. Men inden da var der usikkerhed med internet explorer 7, om ikke den var blokeringen, - og først ved afinstallering viste det sig ikke at være tilfældet. Jo, man skal have sine almindelige øjne ved sine fulde fem - hvordan virker computeren nu ved de forskellige websider (hastighed og tid, reaktionsmønstre (gentager det sig på den samme måde, eller er der ændringer til det bedre)). Det tager tid, men det lønner sig med erfaringen. - Selvfølgelig er det bedste grundlag for en sådan begyndelse f.eks. en genoprettelse med drive image 2002 - så kan man tage én installation af gangen - inden de "alle" begynder at gribe ind i hinanden. - Jeg har opgivet antivirusprogrammerne, når de er som Kaspersky så komplicerede (manualen er til på svensk på 254 sider). Udviklingens nye tidender for antivirusprogrammer om sikkerhed på arbejdsmarkedet. Ofte uden at fjerne noget som helst, og vel tror jeg også på den mulighed, at det er noget værd at komme ind i alle krogene. Det er slet ikke det. 7'eren er ganske radikalt forskellig fra 6'eren, der kørte nogenlunde på min computer, men det er 7'eren, jeg har købt, og det gik aldrig. Jo, vi skal alle følge med udviklingen. Ja, (Nu kommer ulven). På nuværende tidspunkt kører min computer tilfredsstillende og jeg fristes ikke til nye antivrusprogrammer for tiden. vh. Poul78

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-08 10:56

vil det så sige at du ikke har noget antivirusprogram nu ?????

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 05-02-08 11:52

Ja, - vh. Poul78

Kommentar
Fra : Jorn_DK

Dato : 05-02-08 12:38

Lyder lidt risikabelt - Men det er jo op til dig selv

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-08 12:45

Altså ved godt de alle sammen sværger til noget andet som ka mere men har altid kørt avg og på en anden puter i huset antivir og de viker upåklageligt her og har altid gjort det men Jae det kommer jo an på men jeg mener at hvis du er på nettet mere end nogle få minutter af gangen så er changserne for at du får virus ormeog sån temmelig store men så hjælper vi dig da bare med at fjerne dem

Mvh Og Hav En God Solrig Dag Fra SunoFisken

Kommentar
Fra : Jorn_DK

Dato : 05-02-08 13:05

Citat
Kaspersky så komplicerede (manualen er til på svensk på 254 sider)

Der er noget at læse ...
Den bliver jo også fremhævet på Spywarefri. Men mindre kan jo gøre det. Avast f.eks.

Kommentar
Fra : Jorn_DK

Dato : 05-02-08 13:10

Hvad er dit spørgsmål?
Du har jo tilsyneladende droppet anti-virus.

Så OK

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-08 13:33

En lille snak er da altid hyggeligt

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 05-02-08 14:33

Kære sunowich m.fl. - nej jeg tøvede bare, - ved at tænke på hvad jeg skulle vælge at risikerer at installere som antivirus program - og jeg valgte spy ware sweeper, - den mest solide og enkle at installere - for som vi har "talt" med hinanden om og prøvet, så må jeg tage det med, at kører lidt langsommere. - Nej det varer ikke så længe før jeg får " skiftet hjernen ud" (på computeren). Det vil give den en kapacitet som står mål med computernes "ydeevne" på kommunens bibliotek i Roskilde. Spørg mig ikke lige nu om navnene på det der skal ændres, jeg er kun amatør. vh.poul78

Kommentar
Fra : Jorn_DK

Dato : 05-02-08 14:56

Spy ware sweeper lyder som anti-mailware program.
Sikkert udenmærket... (har ikke prøvet det)

Men det har ikke noget med anti-virus at gøre.
(Så det kan ikke erstatte det)

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 05-02-08 15:14

Kære Jorn_DK Jo, spy sweeper har også en udgave med antivirus program. vh. Poul78

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 05-02-08 15:28

Kære Kandu.dk. Ja, jeg kan endvidere tilføje efter den første skanning (1t.30min.) - gik det lidt langsomt med kørselen efter skanningen, men vedvarende ved at løbe siderne igennem gik kørselen bedre og bedre, det er som om skanningen hjælper men i begyndelsen langsomt med websiderne -der skal ligesom køres på plads. Det er glædeligt m.h.t. spy sweeper med antivirus.! vh.Poul78

Kommentar
Fra : Jorn_DK

Dato : 05-02-08 15:35

Det vidste jeg ikke. Kender heller ikke programmet.

Men så er det vel i orden ...?!

Så har du altså ét Anti-Virus program.
(Bedre end ingen ting, syntes jeg dog)

Ellers læs på Mailware Check eller Spywarefri.

Ellers spørg igen Poul78.

MvH
Jørn

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-02-08 15:46

Citat
Kaspersky så komplicerede (manualen er til på svensk på 254 sider)

Jeg bruger selv Kaspersky - og den er altså nem nok at finde ud af. Så manualen kan du roligt springe over.

Kommentar
Fra : Jorn_DK

Dato : 05-02-08 15:51

Kan godt se at den findes med/uden Anti-Virus:
http://www.spywarefri.dk/downloads1.htm

Kommentar
Fra : Jorn_DK

Dato : 06-02-08 07:18

Forståelses Spørgsmål:

Syntes bare det lyder meget 254 sider om ét virusprogram.
Er det virkelig rigtigt?
... Så må manualen da være grundig. Naturligvis fint nok.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-02-08 10:38

Citat
Syntes bare det lyder meget 254 sider om ét virusprogram.
Er det virkelig rigtigt?
... det er såmænd korrekt nok for kaspersky

ikke flere kommentarer til denne tråd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-02-08 10:40

JO !

en god ide at læse om sikkerheds programmer der er gratis her - evt oprette sig gratis som bruger

http://www.malwarecheck.dk/forum/index.php

Kommentar
Fra : Jorn_DK

Dato : 06-02-08 13:59

Har fundet en manual man kan downloade
(Fordi jeg blev interesseret)
Ved godt at spørgsmålet ikke gik på det

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?whichpage=1&TOPIC_ID=44998񔌣

Var det en reklame for spy sweeper med antivirus?

Kommentar
Fra : Jorn_DK

Dato : 06-02-08 14:21

http://dnl-us4.kaspersky-labs.com/docs/swedish/kis7.0sv.pdf
Hov. Glemte link åbenbart.
Linket til spywarefri var åbenbart forkert.
(Og man kan jo ikke slette/rette

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 08-02-08 09:50

Kære kan du. dk - Det går helt fint med de instalationer jeg har nu og på den computer jeg har. Jo, det blev superantispyware ( med repair muligheder - og de virker i det ubetydelige) og antivirus hos spy sweeper, så har jeg tweak reg.cleaner, empt temp folders, BSA. Der er selvfølgelig de obligatoriske installationer som IE7, words, excel, powerpoint og adobe reader og javascript. Så bruger jeg 193MB og 4%CPU lige nu på denne kandu.dk side. Jo,jeg har også forbindelsen Outlook Express med tdconline.mail. I skal have tak for hjælpen i de 4-5 emner jeg har lagt ind, det har afklaret hvordan jeg skal forholde til den computer jeg har lige i Øjeblikket. Jeg vil sige om amerikanernes softwarearbejde superantispyware og spy sweeper med antivirus er mere end kloge folk i indsigt til computeren. Solidt og enkelt og de virker til bedring af kørselen. vh.Poul78

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 08-02-08 09:57

Kære kandu.dk . Jeg glemte realplayer, mediaplayer og startuprun. Oså var det 6 emner, der nu er afsluttet. Tak. vh. Poul78

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-02-08 10:17

ved du hvad - adobe reader tager kræfter og fra din pc - fylder ganske enkelt - du kan gøre det bedre ved at smide den ud og hente foxit reader der kun fylder 2.4 mb og tilmed kan mere når det kommer til stykket

http://www.pcworld.dk/download/77/1493

Accepteret svar
Fra : Jorn_DK

Modtaget 40 point
Dato : 08-02-08 10:45

Bruger også Foxit Reader

Men hvis du syntes det hele fungerer perfekt, så er det vel det vigtigste, Poul78

Jorn_DK

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 08-02-08 11:45

Kære Jorn og Mirit. Det lyder utroligt og spinkelt (2,8MB). Men jeg har afinstalleret Adobe Reader og installeret Foxit. Og det forvirrer mig også, At joblisten stadig viser 193MB, men CPU nu på 3%. Endvidere siger Danske Bank - at installere Adobe ( tjeck din PC), og at den ikke kan vise en reklame ved log off, ja, ved at reklamen er væk med en tom firkant med et kryds i venstre hjørne ( kan foxit reader instilles så det ændrer sig (PDF'eren). Jeg prøvede også siderne i nrk.Borettslaget og der var ligesom hos danske bank et par tomme firkanter. Men det gav "luft" dvs. at hastigheden forøgedes noget til siderne og starten. Tak for det. vh. Poul78

Kommentar
Fra : Jorn_DK

Dato : 08-02-08 12:06

Godt du kunne bruge Foxit Reader
Det du skriver med med jobliste o.s.v aner jeg ingenting om.
Heller ikke det med reklamerne.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-02-08 12:11

jeg forstår ikke helt hvad der menes med at reklamerne er væk - jeg ville nok tage det som en fordel

Kommentar
Fra : Jorn_DK

Dato : 08-02-08 12:15

Ellers prøv at læse manualen:
http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 08-02-08 12:15

Kære Kandu.dk - Jo, jeg har også reg. supremepro installeret. Endvidere var det lidt underdrevet om hastighedens forøgelse, det er betydeligt ved afinstalleringen af Adobe. vh. Poul78

Kommentar
Fra : Jorn_DK

Dato : 08-02-08 12:19

Jeg forstår ikke dit spørgsmål

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 08-02-08 12:41

Kære Kandu.dk - Det sidste var ikke et spørgsmål, men en kommentar. Hvad jeg har installeret. Det kan ofte være et spørgsmål for de vidende, som for eksempel Adobe - at vide det. vh.Poul78

Kommentar
Fra : Jorn_DK

Dato : 08-02-08 12:57

OK
Poul78

Godkendelse af svar
Fra : Poul78

Dato : 08-02-08 14:03

Tak for svaret Jorn_DK. - Det er som at vinde i lotteriet - jeg kan lide forretningsfolk og nogle af deres "reklamer". Danske Banks fotografi er et børnebillede jeg meget godt kan lide. Jeg skærer lidt ned på hastigheden for at få de hvide firkanter fyldt ud. Endvidere har jeg fået nogle rulninger (bølger) i fladerne der ikke var før foxit reader og er vendt tilbage til Adobe. Om der ikke var nogen Ram forøgelse undrer mig ved både foxitreader og Adobe - men der sker en skæring i hastigheden med Adobe, m.h.t. bevægelsen fra begyndelsen af. vh. Poul78

Kommentar
Fra : Jorn_DK

Dato : 08-02-08 14:18

Hvis Adobe virker bedre for dig så er det jo fint, Poul78

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 14-02-08 23:26

Kære Kandu.dk - Jeg vender tilbage til foxit reader, jeg vil også gerne ha' plads til spybot. Endvidere er det nu sikkert at jeg får en kapacitet der er fire gange så hurtig som den maskine jeg nu har. Det koster mig 2.500 kr. Det er interessant for mig at vende tilbage til spørgsmålene I har "endevendt" - dygtige som I er. Og jeg er blevet dygtigere af det. Det skal I endnu engang ha' tak for i Kandu- teamet. vh. Poul78