/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløst med vista og stofanet
Fra : dark_minded
Vist : 2838 gange
200 point
Dato : 04-02-08 23:16

Hej, jeg har lige været oppe hos min bror for at hjælpe ham med at tilslutte den Belkin wireless G router han lige har købt, men jeg kunne ikke få det til at virke. Den Easy Install Wizard der skulle være på CD'en kommer ikke op, og hvis jeg prøver at hente den på Belkins hjemmeside virker det ikke, de er vidst ikke lavet til Vista. På deres hjemmeside står der også at Vista har en indbygget driver til den router, så man bare skal sætte den til, men det virker ikke, hvis man sætter det blå kabel fra den trådløse router i PC'en kan den godt komme på internettet, men den vil ikke gøre det trådløst. Jeg er lidt i tvivl om det er routeren der er problemet, eller windows vista.

Mvh. Ole Mouridsen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-02-08 23:34

Det er jo ikke meget information du giver om hvad du har lavet.
Routeren skal jo ikke være på computerens operativsystem, så jeg forstår ikke hvad du mener med at den ikke skulle være til vista.
Jeg tror du har fået hele princippet galt i halsen.

Har i overhovedet et trådløst "netkort" i computeren , og har i configureret det ???

Trådløs forbindelse kræver både en radiosender og modtager I BEGGE ENDER og de skal snakke samme protokol .

Efter at have sat strømforsyningen til den trådløse router , lader man computeren trådløse enhed lede efter forbindelse. og logger så på.

NB man kalder det et tråkløst netkort, men det behøver ikke nødvendigvis fysisk at være et indstikskort. Det fås indbygget, og USB pind, og på flere andre måder.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-02-08 00:34

Hvis i ikke har Always on på stofa - (hvis i skal taste godkendelse hver gang) er det ikke routeren der har problemet.
Router kan du kun benytte med Always On....
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-02-08 07:32

fortæl lige hvad det er for en router med navn og nummer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-02-08 08:07

Sæt Belkin til en pc med et lan kabel. Åbn din browser og tast http://192.168.1.1 tryk enter.
Du er nu inde i belkins menu hvor du kan opsætte det trådløse. Bare følg manualen og gem ændringerne. Når der så er kommer hul igennem, skal du ind og kryptere det og sikre netværket så inggen andrre kan komme ind på det.

1. Kryptering. (WEP 64Bit, Wep 128Bit, WPA 2)
2. Mac filtrering (angiv hvilke mac adrtesser der må komme ind på netværket)
3. Skjule SSID (når det hele virker, kan man skjule netværksnavnet (SSID) så er der ingen der kan finde det).

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 05-02-08 11:41

Transor, jeg ved skam godt hvad et trådløst netkort er, og jo, det er indbygget i hans computer, og med de andre trådløse netværk jeg har sat op har det virket fint

Det er det stofa hvor man skal taste en kode ind når man lige logger på, og routeren er en Belkin Wireless G router F5D7230-4

Jeg har været inde i Belkins menu, men problemet er at min bror kun kunne finde en "Quick install guide" hvor der bare står at man skal bruge "Easy Install Wizard", som skulle komme op når man indsætter CD'en, men når man gør det kommer den med installation af et helt andet program, og siger at man først skal have installeret routeren før man installerer det andet program. Der står ikke at det er kompatibelt med Vista.

Angående det med driver, står der på Belkins hjemmeside "The driver for this product is included in the Vista operating system. Simply plug in your device and start networking!"

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-02-08 18:26

Derfor skal du nemlig også bare følge mit råd kl. 08.07, så skulle det gå helt af sig selv.

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 05-02-08 18:30

Jeg har været inde i menuen, men der hjælper den quick guide han har fået ikke noget, nu har jeg prøvet at hente en manual fra deres hjemmeside, så må jeg prøve den en dag. Forresten, burde det ikke kunne lade sig gøre at sætte routeren op med en anden computer end den der skal bruge det? Min egen bærbare kører nemlig windows XP, så kunne jeg måske køre det easy install på den?!?

Jeg tænkte lidt i dag på om Stofa måske kun accepterer en enkelt MAC adresse af gangen, men når internettet kører fint igennem den nye hvis man bare bruger den som router, er dette vel ikke et problem, eller hvad?