/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rejseplan a til b verden
Fra : lham
Vist : 1106 gange
200 point
Dato : 03-02-08 09:29

Nogen der har kendskab til "rejseplanen" udvidet så man kan taste 2 vilkårlige byer på kloden ind og så få en rejseplan med priser transportmidler osv som i den danske model

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-02-08 09:32

I den danske model kan du ikke engang få prisen fra København til Rønne Men nu er DSB heller ikke så kvikke

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-02-08 09:35

Men jeg venter spændt på om du får en, der dækker globalt? Jeg tror det dog ikke, da f.eks. flypriser er helt vildt forskellige afhængig af sæson, destination og især fra selskab til selskab.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-08 09:35

Citat
så man kan taste 2 vilkårlige byer på kloden ind og så få en rejseplan med priser transportmidler osv som i den danske model

Det kan i praksis IKKE lade sig gøre....

Det vil kræve du kender alverdens køreplaner, transportmuligheder, priser, prisstigninger....

Visse steder kommer du kun frem med mulddyr - så foder skal så også prissættes...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-08 09:37

Du kan få flypriser fra et sted til et andet - men ikke nødvændigvis det billigste...

Det samme gælder toge og busser i Europa (større byer)....

Men en "sammenkobling" af alverdens køreplaner er UMULIGT....

Kommentar
Fra : lham

Dato : 03-02-08 09:56

intet er umuligt det umulige tager bare længere tid !

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-02-08 09:57

Ja, og så er køreplanerne lavet om i mellemtiden

Kommentar
Fra : lham

Dato : 03-02-08 10:03

jeg slækker på kravene og nøjes med Europa så forsvinder de fleste muldyr

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-02-08 10:55

Iham

Jeg var på tourne i Grækenland forrige år. Vi fløj til Athen og efter 3 dage der, pendlede vi videre til 5 forskellige øer. Alene at få dette lille puslespil til at fungere med båd og indenrigsfly, kunne man ikke finde samlet på nettet. Vi måtte slå hver eneste afgang fra de enkelte øer og skibsselskaber op.

Vi bestilte ikke billetter, men skrev bare de enkelte afgange op. det var blot for at have et ca. overblik. Det viste sig, bortset fra flyene, at tiderne slet ikke passede, men da vi var på ferie var det ligemeget... vi nappede bare den næste afgang. KANON tur.... kan absolut tilrådes.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-02-08 11:08

Et af de bedste bud må være www.map24.com

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-08 14:26

eller:

http://www.eurolines.com/index.php?id=113&L=0

Findes også i DK udgave men den virker ikke hos mig i øjeblikket....

Kommentar
Fra : lham

Dato : 04-02-08 07:58

refi
linket handler så vidt jeg kan de kun om bustransport-virker heller ikke på min PC
kortoververden
det program kan jeg slet ikke få til at virke -det er vist mere om at få solgt hotelværelser

Jorden rundt på 80 dage: Philias Fog kom jo rundt med alle rejsetider planlagt hjemmefra -selvfølgelig med visse problemer undervejs-men det er jo også mere 100 år siden så selvfølgelig kan sådan et program laves i dag-feks http://tv2.momondo.com/Default.aspx men det er jo kun for fly

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-08 08:24

Og det er LIGE PRÆCIS det jeg prøver at forklare dig...

Du kan finde noget for DET ENKELTE transportmiddet - ikke hvor tingene er samlet - det er simpelthen UMULIGT....

At det var muligt for 100 år siden skyldes jo NETOP der KUN var 2 muligheder på land (tog og hest) og 1 på vand (skib)....

Og køreplaner dækkede KUN dage - ikke timer og minutter...

Men muligheden er selvdølgelig at "leje/købe" en luftballon - så kan du SELV lægge din køreplan