/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vejrstation WS 2300 og Vista
Fra : neptun4me
Vist : 1972 gange
200 point
Dato : 02-02-08 18:54

Vedrørende vejrstation WS 2300 og Vista

Har købt USB serial adaptor til pågældende vejrstation, problemet er at computeren genstarter hver gang at vejrstationen opdaterer, er der nogle der har lignende problemer, og hvad gør jeg nu ?

Venligst

Henning

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 03-02-08 08:32

Kan du ikke installere programmet som XP kompatiblelt,ellers er der en ny version af programmet her du kan prøve http://www.heavyweather.info/new_english_us/2310software.html

Kommentar
Fra : lham

Dato : 03-02-08 08:45

Har haft en WS 2305 ( ikke den store forskel fra 2300 ) har i lang tid kæmpet med at få den koblet til pc-en XP .
Det seneste svar jeg har fået fra importøren Agimex kommer her-ved ikke om det kan hjælpe-er ikke selv kommet igang med at lede efter drivere mv

" Dine observerede fejl - har intet med vejrstationen og vejrstationens
vejrprogram at gøre

det der er problemet hos dig - er dit kabel - altså dit Converter kabel
" Sitecom usb to serial art nr CN-116"
det er den enhed du skal have til at fugerer først
ellers kan du bøvle med installation til tid og evighed.
altså først når du engang får nogle drivere der passer sammen med dit
konverterkabel - og du kan se i enhedshåndteringen, at enheden er tilsluttet
og fungerer korrekt - Så kan du begynde at tænke på at sætte vejrstationen
til
ikke før.

det kan af og til være en meget træls proces at få disse kabler til at
virke, især på Windows Vista PC
p.g.a. den megen kontrol og styring som systemet foretager.
og de medfølgende drivere er ikke altid opdateret.
´men du må prøve dig frem, og hvis Converterkablets installations cd -
ikke kan give den
nødvendige funktion - så må du finde nye drivere på nettet ( eventuelt hos
Sitecom )

m.v.h.
Per "

Kommentar
Fra : neptun4me

Dato : 03-02-08 11:57

Jeg har nu prøvet med den leverede driver til USB RS 232 Converter, uden held.
Hentede også en driver til Vista her http://www.bn-elektronik.dk/BNfront/VareKat2.aspx?Art=2663&Exp=12676&Par=12828, men heller ikke denne kunne få skidtet til at virke, måske skulle jeg kontakte Per Davidsen som er importør for vejrstationen i Danmark (Argimex)

M.V.H.
Henning

Kommentar
Fra : lham

Dato : 03-02-08 16:54

Henning
Go ide at kontakte Per -får du noget brugbart ud af ham hører jeg gerne

mvh Lars

Kommentar
Fra : neptun4me

Dato : 03-02-08 19:12

Hej Lars
Det skal du nok få at høre.

Henning