/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
LOL??
Fra : Sønder
Vist : 783 gange
100 point
Dato : 31-01-08 11:08

Jeg føler mig temmelig gammel ved at stille dette spørgsmål, men nu må jeg vide det: På mange forskellige sider bruger folk forkortelserne: "LOL" og "OMG". Hvad betyder de?
Jeg troede først at LOL betød lort og lagkage, men det findes også på udenlandske sider, så...
I må gerne grine af mig bare I også svarer.
hilsen den gamle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-08 11:13

Det er sms sprog og forkortelser af engelsk, og nu vil jeg ikke stave forkert men på dansk, LOL = griner højt den anden har jeg ikke set før

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-08 11:14

Du får sikkert mere hjælp, om ikke så når sns folket kommer hjem fra skole

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-08 11:15

Gider du selv sætte manglende ord ind og rette stavefejl

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 31-01-08 11:16

LOL: Laughing Out Loud (griner højt)

OMG: oh my God

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-01-08 11:16
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-01-08 11:17

http://newz.dk/forum/tagwall/w00t-lol-imho-rofl-ftw-1337-111oneone-74747 bare lidt at kigge på -

og forresten - de forkortelser opstod længe før sms var aktuel på diverse chatsider osv

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-01-08 11:25

Og så er der alle de uautoriserede og mere eller mindre hjemmestrikkede

LOOOOOOL: Griner rigtig meget og højt
KMPLAG: Klasker mig på lårene af grin

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 31-01-08 11:25

Tak for svaret miritdk. Nu føler jeg mig ung med de unge igen
Også tak til jer andre..
Sønder

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 31-01-08 11:27

ROFL = rolling on floor laughing

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-01-08 11:34

Det står dig jo frit for at hitte på, men husk at gi en oversættelse, da de ellers ikke fatter en dyt

DVHFKSSDEPADGFM (er ikke til at udtale, men betyder)

De venligste hilsener fra Klumme som synes det er prisværdigt at du gider følge med.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-01-08 11:37

velbekomme sønder (vS ? )

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 31-01-08 11:51

FFBAUF = Foreningen For Bekæmpelsen Af Unødige Forkortelser

Kommentar
Fra : zith

Dato : 31-01-08 12:09

OMFG = Oh My Fucking God

FFS = For Fucks Sakes

BML = Bab Mine Løg

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-01-08 12:09

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-01-08 12:14

Det er et meget amerikansk fænomen, og jeg husker fra Anders And tiden, at Rip, Rap og Rup brugte nogle forrygende forkortelser i deres Grønspætte sprog. Og så er det ikke en gang løgn.

Som nævnt andet sted, var jeg engang på Grønland, hvor USA oppe nordvest på, lidt syd for Nordpolen (så ved I hvor det er LOOL) har en kæmperadar stående, og dette "forsvars" projekt kaldes BMEWS = Ballistic Misiles Earl Warning System.

Det er nok hemmeligt, så I må endelig ikke sige det videre

Kommentar
Fra : dior

Dato : 31-01-08 15:22

Hej Mirit
Var det dig der kaldte mig chatqueen?
Hmmmmm
Undskyld,kunne bare ikke lade være.
FNASAG (Falder ned af stolen af grin)
På dr.1 chatten hed det FASAG..Det syntes jeg lød lidt fjollet,så det lavede jeg om på..Det er mange år siden.. *ss* *gg*

Undskyld til Sønder at jeg lige skrev til Mirit i din tråd.Håber jeg er tilgivet

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 01-02-08 12:02

HIO (helt i orden) JBHSAADF (jeg bliver helt svimmel af alle de forkortelser.
Min gamle ven viceinspektøren sluttede altid sine sidste rundskrivelseer inden ferien med:
OSKIERMIR (og så kan I ellers rende mig i røven)
GW (god weekend)