/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Synlig e-mailadr.
Fra : Nordsted1
Vist : 670 gange
10 point
Dato : 30-01-08 13:04

Ja, jeg skulle jo til at sparer point sammen til senere brug

Men nu dukker der lige et spørgsmål mere op.

Jeg har lige fået fremkaldt billeder 1,5 kg , og nu hvor jeg modtager dem, ser jeg lige at min e-mail adr. står udenpå pakken.Må et firma oplyse den, sådan til offentligt skue

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 30-01-08 13:15

- det er da værre at hjemmeadressen står er...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-08 13:15

Hvad er firmaets politik med de e-mail adresser du giver dem ? Læs på hjemmesiden hvad de har tænkt sig at bruge din adresse til, det er vel heller ikke til offentlig skue at skrive adressen uden på en pakke, er der andre end posten og dig, som ser den adresse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-08 13:29

Hø hø Stouenberg, hvor har du ret... jeg må helt og holdent holde mig til e-mail, men lige med denne pakke billeder var det lidt svært

o.v.n jeg har sendt billeder pr. mail til TDC, jeg er så gammeldaws at jeg vil have dem fremkaldt til papir (jeg får lettere set mine feriebilleder fra album), og da jeg så får pakken idag, så der min mailadresse under min postadresse, så alle der har haft pakken i hænderne kan se den.

Nå men jeg får jo nok heller ikke ubehagelige mails pga af denne pakke, mere at jeg undrede mig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-08 13:41

Jo jeg tror jeg forstår hvad du mener, selv ser jeg ikke noget problem, de travle post medarbejdere står da ikke og skriver din mail adresse af for at spamme dig, 1,5 kg billeder er der album med ? Du må have mange børn eller måske fotograferer du andet end ungerne jeg printer selv billeder ingen udsvævende mail adresser

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-08 13:45

Jow da - nu får du mange mails.....................vi har også set alle billederne:
www.pee.cee.dk

Ps. Har du ikke den nye browser IE7.5 er det ikke sikkert at du kan se billederne.

Pss. Jeg får fremkaldt billederne hos Merlin og afhenter dem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-08 13:48

o.v.n jeg tror nu heller ikke der sker noget med den synlige adr. det var nu mere fordi jeg var nysgerrig efter at vide om det var "lovligt"

Jamen jeg har jo fået digitalkamera og da vi har rendt til en del familietamtam har jeg knipset løs, så kan jeg jo dele billederne ud til de andre familiemedlemmer bagefter. Næ der er ingen fotoalbum med.

Der bliver nok også en del til mig selv når jeg først får sorteret, og så er der jo lige den bunke jeg har liggende i forvejen, så jeg må hellere tage mig sammen, men nu er første skridt da taget. Jeg har gennemgået dem alle på pc'en, slettet en del og resten er så kommet nu.... hold da helt k... hvor kan jeg blive træt ved tanken, men det er bare så rart når de er kommet på plads

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-08 13:52

Og husk lige at beskære de billeder hvis de skal være 15 X 10 ( 3 ; 2) for ellers bliver de nok 13 X 10

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-08 13:52

Eyvind, jeg kan ikke se billederne, der står jeg er for gammel eller såårn

Bortset fra det, fik jeg faktisk en mail fra TDC, hvor der stod at jeg kunne inviterer folk til at se mine billeder på pc'en, hva' de dog ikke finder på.

Jeg så engang et link, hvori der stod at Merlin og TDC bruger det samme fotolab. og da jeg har et stykke vej til Merlin, sender jeg til TDC

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-08 13:53

Citat
Der bliver nok også en del til mig selv når jeg først får sorteret
jeg sorterer altså før jeg printer, men vi jyder er også født sparsommelige har du læst TDC politikken for e-amail adresser, om det er noget de gør eller det bare er din adresse som postbudet kan se ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-08 13:53

o.v.n, når du selv printer billederne, hvor meget kommer de så til at koste stykket, papir, farve og hvad der nu hører til en stykpris?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-08 13:55

o.v.n jeg sorterer også før jeg sender, den ekstra sortering er til div. familiemedlemmer

nej jeg har ikke tjekket endnu, men gør det fluks

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-08 13:57

Jeg oploader da mine billeder til Merlin - og afhenter dem, for så er jeg fri for at diskutere hvis billederne ikke er i orden eller blevet væk. Sidst sendte jeg ca. 300 styk i fuld opløsning fra min side. 65 øre stykket = 199 Kr.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-08 14:13

Eyvind jeg har betalt kr 280,95 for 328 billeder.

o.v.n jeg kan ikke finde nogen steder hvor jeg kan læse om deres politik for e-mailadresser.

Jeg har prøvet at ringe, men gisp det er ikke sådan bare ligetil, tryk 1 hvis du vil tale bredbånd tryk 2 hvis du vil osv, der er ikke en lyd om det jeg gerne vil sludre med dem om, så da jeg endelig kom igennem var det ikke hendes bord, men hun sagde at det lød forkert, jeg blev så stillet om til en anden, der alligevel ikke ville tale med mig, men han sagde også det lød forkert, nu gider jeg ikke prøve igen, for det er jo fotolab. der har gjort det.

OG deres e-mail adr. står også på forsiden af pakken så nu kan jeg jo prøve at skrive til dem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-08 14:25

Men jeg tror godt at de må referere til din Email for bestillingen kører jo via den.
Ellers lav en gmail til formålet.
Jeg har smidt poserne væk så jeg kan ikke se om min mail også var der.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 14:33

Nu er der jo ikke noget hemmeligt i emailadresser med mindre man GØR dem hemmelige.....

Der findes offentlige kataloger over emailadresser - så en fra eller til

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-08 14:45

Jeg har ikke tid lige nu, skal på arbejde, men TDC har en side med privat politik (privacy) hvor der står noget om at de ikke giver private oplysninger til tredie part. er din e-mail privat ? Så må Postdanmark vel anses for trediepart

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-08 14:49

o.v.n det lyder rigtigt det du der skriver, nu har jeg lavet en høflig forespørgsel til fotolaberatoriet.

Go' arbejdslyst

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 14:52

Uanset om P & T er trediepart - så har de TAVSHEDSPLIGT

Så det er næppe derfra den kommer videre.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-08 14:56

Ha ha Refi, kender du nogle postbude der ikke gerne vil snakke, nok ikke lige min mail adr. men ellers alt andet, jeg kender da et par stykker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 15:02

Det gør jeg skam også - meeeen de kunne komme i klemme ved at fortælle "for meget"

Lidt sladder er vel ikke af vejen på en regnfuld dag - og kaffen er altid en hjælpende hånd

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 10 point
Dato : 31-01-08 01:36

En lille tilføjelse angående hvad mine billeder koster, det er faktisk svær at regne ud fordi printeren, en HP photosmart er min eneste printer og bruges til en del andet, men den specielle foto patron som sættes i i stedet for den sorte, den skal 100% gå til billeder, den anden 3 farve patron sættes til 90% billeder, fotopapapir har jeg altid i rigelige mængder, hver gang der er tilbud på papir bliver lageret fyldt op, det gælder til en vis gra også printer patroner (originale) men det er nogle ret specielle jeg bruger så de er sjælden på tilbud, men en pris på ca. 1.2 - 1.4 pr. billede 10x15 er nogenlunde det jeg printer til, der printes altid på A4 ark og jeg har ikke beregnet afskrivning eller andre priser på tilskære værktøj eller printer, begge er selvfølgelig også tilbudsvarer
Jeg ser det i øvrig ikke som et problem at diverse firmaer, skriver min e-mail adresse sammen med min postadresse uden på pakken eller brevet, og jeg ved ikke/kan ikke huske om det er sket, men i det elektroniske univers oplyser jeg ikke min mail adrese til hvem som helst, der nærlæser jeg hvad firmaet lover at holde for sig selv

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-08 01:42

Citat
Lidt sladder er vel ikke af vejen på en regnfuld dag - og kaffen er altid en hjælpende hånd
det er åbenbar et landsdækkende fænomen, det lyder ikke helt ukendt

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-02-08 21:47

Tak for svaret o.v.n..

Jeg fik en mail fra fotolab... men jeg må indrømme jeg blev ikke klogere af den, forstået på den måde, at det ikke var det originale danske sprog der blev brugt

Men der stod da, at p&t var trediepart, men havde lovet ikke at videregive mailadressen

Jeg kan se det er lidt dyrere selv at printe ud, men hvis det ikke er alt for mange billeder er det dog ikke så dyrt som jeg havde troet.

Nu er jeg langt om længe blevet færdig med at sætte næsten alle billederne ind, men jeg var så uheldig, at jeg manglede at tage to billeder med mit gamle kamera før filmen var færdig, jeg glemte så at tage filmen ud, og i mellemtiden var kameraet løbet tør for batteri, så jeg måtte så købe et nyt bare for at tage filmen ud. De billeder får jeg først på tirsdag, men så har jeg go' samvittighed.

Da jeg ført kom igang, fandt jeg ud af, at jeg havde billeder liggende helt tilbage til okt. 2006 og så lige nogle på div. telefoner osv

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-08 01:16

Selv tak, billeder tilbage til 2006 det er da ingenting, jeg har vistnok billeder fra min sidste runde fødselsdag for 16 år siden på filmen i mit gamle kamera, den er så gammel at jeg ikke behøver batterier der er håndsving

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-02-08 10:12

Hvor længe kan en film holde sig.............jeg har brugt halvdelen så der er 4 tilbage.
Det er et Agfa med to indstillinger og rigtig glasobjektiv.