/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slette Vista
Fra : 10.Totti
Vist : 945 gange
110 point
Dato : 28-01-08 18:25

Har kørt Vista ind på min com..men den kan ikke trække det..så skal ha det slette,,,Har en xp cd hvor jeg kan boote fra...Men der sker ingenting når jeg sætter den i...andet jeg kan prøve??

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 28-01-08 18:34

TRYK F3 F8 F12 ELLER PRØV DELETE
Når opstarter din PC og gå i bios, hvor du sætter din CD drev til første BOOT

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 28-01-08 18:35

Kan den IKKE boote, eller går den direkte til Vista

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 28-01-08 18:49

Den går direkte ind i vista...og når jeg trykker og sætter cd til at være første boot sker der stadig ingenting

Var sku nemmere dengang man ku gå i DOS og skrive Format C:

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-01-08 20:09

Prøv at formaterer med PMDos.
Hvis du altså har et diskettedrev.
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Gambrinus

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 28-01-08 20:50

Har desværre ikk diskette drev

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 28-01-08 21:42

haj alle
jeg har haft kontakt med technet her i julen (2007)
og nu ligger der en iso fil af pm dos , lige til at brænde på cd

ps. det er kun pmdos der booter op

og jeg skulle hilse jer mange gange her på kandu
mvh
dos-man

her er den:
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.iso

men man kunne jo også selv have lavet den med nero brænderprogram
nemlig ved at.
installere winrar og så extract exe filen (man får nu en ima fil) , derefter åbner man nero og vælger cdrom boot nu vælger man kilden til boot-imagedata som er en *.ima , nu vælger man ny og så brænd

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 28-01-08 23:07

Nu fik jeg formateret harddisken i det der Pm Dos

Men når jeg prøver og installere XP nu så skriver den bare i starten at der er ingen harddisk

Hvordan kan det være når jeg kan se dem i PM dos

Den eneste harddisk den kan finde under installitionen er min ekstern harddisk men der skal det ikke ligge på

Kommentar
Fra : uraniumdeer

Dato : 29-01-08 00:00

Jeg bøvlede lidt med SATA diske i starten, som de tidlige WinXPs havde lidt svært ved at finde, men det er sansynligvist ikke problemet, prøv at hoppe i BIOS igen, og scan efter de forskellige drev igen. Det har hjulpet mig et par gange.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-01-08 02:41

> dos-man

Takker og bukker for den PM DOS iso fil.
DEN HAR JEG MANGLET !
Virker upåklageligt og er sata.. hurtig.
Gambrinus

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 29-01-08 17:25

så fik jeg det installeret...Men har desværre ikke min cd med drivere på...Nogen der ved om jeg kan hente en fil eller program så den selv installere dem... det er en Lenovo ThinkPad R60e mener jeg den hedder :)

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 29-01-08 19:06

hej 10.Totti

mon det ikke skulle være noget her , ellers kan du jo altid bruge google
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-64289.html

Gambrinus : nåh så ydmyg behøver du ikka at være ligefrem at bukke og skrabbe
vi skal jo hjælpe hvor vi kan , men nu kan du da få æren af at give den vidrer her på kandu hvis du synes.

mvh dos-man
still working in dos and turbo pascal /and vb/c++

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 29-01-08 20:00

Nu fik jeg installeret netkort og skærm..Men kan desværre ikke installere lydkortet :(

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 29-01-08 20:33

hej igen 10.Totti

se her
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=migr-62855

og det du skal gøre for at finde de evt andre driver til din maskine er bare at bruge google
og så et godt råd når du har installeret windows + dine drivers
tag en ghost image med norton ghost eller en af de andre drive backup

søg efter drive backup

men give ikke op for det kan være et helv** at finde drivers til notebook for win xp især de nye der er på markedet nu ( dem der kommer med win vista , fordi driver er ikke lavet til xp .
men held har du jo for det er jo ikke en helt ny maskine

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 29-01-08 20:57

Hej dosman...Har hentet den fil du linker til..og det virker stadig ikke :(

Accepteret svar
Fra : dos-man

Modtaget 110 point
Dato : 29-01-08 22:41

hej igen
okey nu skal du først installere dette
http://support.microsoft.com/kb/888111

og så installere du dine audio driver
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-62855

så burde det virke

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 29-01-08 23:23

Hvor er det der står noget jeg kan hente på dit første link ??

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 30-01-08 05:50

godmorgen herfra
jo ser du du skal jo også lige lære at læse og forstå
du skal google den driver

UAA-Bus-Driver-for-High-Definition-Audio

men hvis du lige først prøver denne :

http://drivers.softpedia.com/get/SOUND-CARD/OTHER-SOUNDCARDS/Microsoft-UAA-Bus-Driver-for-High-Definition-Audio.shtml

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 30-01-08 17:22

virker desværre ikke..der stadig ingen lyd eller noget...Kan hverken gå ind i lydstyrke eller noget..så skriver den ...Der er ingen aktivemixenheder tilgænglige. Hvis du vil installere mixenheder skal du klikke på tilføhj hardware

Godkendelse af svar
Fra : 10.Totti

Dato : 30-01-08 20:13

Fik den til det..tak for al hjælpen

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 30-01-08 21:26

det var godt at du fik det til at virke:
og somsagt før skynd dig nu at tage en drivebackup af dit drev inden du installere alt for meget junk for det vil spare dig for en masse opætning næste gan du skal formatere din HD