/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Windows Mail
Fra : Yssil
Vist : 2337 gange
100 point
Dato : 26-01-08 13:01

Jeg har lige fået en ny bærbar med Vista og Windows Mail, men jeg kan ikke oprette en email konto. Jeg får følgende fejlmelding, når jeg forsøger:
Værten POP3 blev ikke fundet. Kontroller, at du har skrevet servernavnet korrekt.
Konto: 'POP3', Server: 'POP3', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 11001, Fejlnummer: 0x800CCC0D
Jeg har skrevet servernavnet korrekt.
Hvad går der galt og hvodan retter jeg det???????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-08 13:30

Citat
Værten POP3 blev ikke fundet

Det har du tilsyneladende IKKE skrevet rigtigt...

Hvad har du skrevet og HVEM er mailudbyder og HVEM er netudbyder ?????

Uden disse oplysninger kommer vi ikke videre....

Kommentar
Fra : Yssil

Dato : 26-01-08 13:56

Min mail og netudbyder er TDC og jeg skriver, hvad der står på den seddel jeg har fra da jeg blev oprettet og der står:
Indgående post: pop3 mail.dk
Udgående post: smtp mail.dk
Så jeg har skrevet I Indgående post: POP3 og i Udgående post: SMTP
Håber det var oplysninger nok og hvad gør jeg galt?

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 100 point
Dato : 26-01-08 14:05

Du har glæmt punktum:Indgående post: pop3.mail.dk
Udgående post: smtp.mail.dk
og ikke mellemrum mellem ordene.
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-01-08 14:07

Har du tdc så skal det stå: asmtp.mail.dk
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-01-08 14:08
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-01-08 14:10

Jeg tror at du skal gøre som Alimak skriver, du har ikke skrevet rigtig, hvis det står som i dit indlæg ovenover, Windows mail er stor set magen til Outlook Express

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 26-01-08 14:27

Alimak har ret med udgående tdc server, det er asmtp.

Har du desuden kontrolleret at brugernavn og kode er det helt rigtige?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-08 14:29

indgående - pop3.mail.dk
udgående - asmtp.mail.dk

medtag denne konto osv

husk at gå ind i konti og sæt hak i min server kræver godkendelse bagefter (funktioner - konti - fanebladet post - knappen egenskaber

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-08 14:39

Rolig nu med det a.....

Det er IKKE alle der skal bruge a

Og har spørger fået en adresse der "kun" hedder smtp.mail.dk er det den der skal bruges.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-08 14:40

Så prøv lige med
POP3
pop3.mail.dk
Og SMTP
smtp.mail.dk

Godkendelse af svar
Fra : Yssil

Dato : 26-01-08 15:45

Tusind, tusind mange tak for svaret alimakSelvfølgelig skal jeg skrive NØJAGTIG som der står Min undskyldning er nok, at jeg mener at huske, at da jeg kavede Outlook Ekspress var det bare at skrive POP3 for indgående og SMTP for udgående.
Du reddede min dag for nu fungerer det hele igen. Jeg har testet, at den både sender og modtager perfekt. Tak igen

Kommentar
Fra : Yssil

Dato : 26-01-08 18:47

Jeg glemte at skrive, at jeg skal bruge smtp.mail.dk som udgående server og den anvisning tdc giver på deres hjemmeside for Outlook Ekspress passer ikke helt på Windows Mail.Der skal man efter at have givet alle oplysninger først bruge sit TDC-login (brugernavn og kodeord) og derefter sit Kundenr. og kodeordet dertil, men når bare man skriver, hvad der står i oplysningerne fra TDC og ellers følger anvisningerne og afkrydse "min server kræver godkendelse" for det har man ikke mulighed for når opsætningen er færdig og den vil ikke sende mails, når det ikke er afkrydset.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-01-08 05:49

tak
alimak