/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvis Ny Alliance f.eks dør
Fra : ziggy99
Vist : 878 gange
100 point
Dato : 25-01-08 22:55

Nedenstående er Kaare R. Skou´s betragtninger om hvad der sker i tilfælde af, at en frafalden
løsgænger forlader folketinget

Citat
Hvis en løsgænger træder ud af Folketinget, kommer hans suppleant ind. Denne suppleant vil formentlig tilhøre løsgængerens tidligere parti, der dermed får mandatet tilbage.

Hvis Louise Frevert f.eks. træder ud, kommer hendes suppleant ind, og han vil indgår i Dansk Folkepartis gruppe. Det er valgresultatet på valgaftenen, der afgør, hvem der er suppleanter - ikke partiernes udvikling i perioden mellem valgene.

Med venlig hilsen

Kaare R. Skou
Politisk redaktør TV2 | Nyhederne

Hvad vil der ske hvis en Jakob Haugaard type uden tilknytning til noget parti fratræder tinget?
(havde han en nr. 2 på sin liste)

og hvad hvis f.eks NA ophører som parti og et tidligere medlem tilslutter sig et andet parti for derefter at udtræde og evt. suppleant ikke længere er i partiet...er det så borgerligt ombud at indtræde i tinget

Ziggy99

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 26-01-08 01:35

Citat
Hvis Ny Alliance f.eks dør

Så mister vi noget at grine af.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-01-08 07:06

Citat
Hvis f.eks Alliance dør

Ja så mister underholdningen i folketinget.

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 26-01-08 08:06

Så vil de radikale automatisk igen få tildely rollen som partiet der ikke selv ved, hvad det skal mene

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 26-01-08 08:54

Citat
Hvad vil der ske hvis en Jakob Haugaard type uden tilknytning til noget parti fratræder tinget?
(havde han en nr. 2 på sin liste)

Kandidater uden for partierne har (nærmest pr. definition) ikke suppleanter.

Citat
og hvad hvis f.eks NA ophører som parti og et tidligere medlem tilslutter sig et andet parti for derefter at udtræde og evt. suppleant ikke længere er i partiet...er det så borgerligt ombud at indtræde i tinget

Ny Alliance vil stadig være valgt jævnfør valgresultatet, selv om partiet ikke længere skulle eksistere. Det vil sige at det stadig vil være kandidater fra Ny Alliances liste der bliver indsuppleret i Folketinget hvis kandidater fra Ny Alliance udtræder. De er så til gengæld helt frie til at tilslutte sig grupper i tinget, eller lade være. Suppleanter har hverken mere eller mindre pligt til at indtræde i Folketinget end dem der blev valgt i første omgang.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-01-08 12:08

Uanset hvem der forlader folketinget savner vi dem ikke.

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 26-01-08 13:06

LuffeA: Nu skal du være sød. Underholdningsværdien i folketinget er da væsentligt højere, end så meget andet vi går og betaler til - DR, TV2 etc.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-01-08 13:22

He he.

Underholdningen var nu bedre flere år tilbage da D`herrer Aksel Larsen og Kund Jespersen underholdt fra talerstolen, vi var alle flade af grin.
Godt nok var de kommunister som jeg ikke sympatiserer med, men de holdt fast på deres principper i mange år hvad jeg finder langt mere respektabelt end den nuværende flok vendekåber som fører en mere rå tone over for hinanden og konstant skifter mening blot for at beholde en skide taburet.

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 26-01-08 20:14

Langt hen ad vejen har du ret, men tænk lige på alternativet - var der måske nogen af de herrer (af begge køn) du gerne ville arbejde sammen med.
Jeg tror sgu'nte, der kommer ret meget fra hånden i løbet af en arbejdsdag, når det først skal drøftes, så i udvalg, så til afstemning 3 gange, inden man når fren til, om hovedet på sømmet skal vende mod hammeren eller mod træet det skal bankes i. Så skal beslutningen føres til referat, som lige skal fortolkes af nogle specialister, som så skal skrive Jer en vejledning om, hvordan i skal håndtere et søm.
Og når i så endeligt er nået så langt, risikerer du, at din makker meddeler, at han forøvrigt helst vil arbejde alene (være læsgænger), fordi det der med faste rammer ikke lige er ham og, at han ikke er helt sikker på, at at I besluttede det I besluttede
Så kan du begynde forfra med det næste søm.

Så er der lang vej hjem, før børnebørnene har et legehus.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 26-01-08 22:08

SnikSnak vrøvlesnak Pis & Lort ...har nogen et bud her på Kandu....i min tråd er ikke plads til smalltalk..just fakta..så

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 27-01-08 10:09

Jamen ziggy99 - jqb har svaret på dit spørgsmål.
Hvis NA dør, er det stadigt de medlemmer der er valgt ind for NA der sidder i folketinget.
Det er medlemmerne der er valgt, ikke partiet.
Det er da derfor, du kan opleve medlemmer af et parti pludseligt melder sig ind i et nyt parti eller bliver løsgængere, uden at ryge ud af folketinget.
Hvis du med dit spørgsmål mener, at det er medlemmerne der er valgt for NA der dør, så er det deres supleanter der kommer ind.
De vil så, ligesom de ordinære medlemmer, kun være bundet af deres samvittighed og grundloven.