/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Blueray, HD, DVD osv
Fra : Jimmy17
Vist : 512 gange
10 point
Dato : 24-01-08 15:39

Hey derude.

Hva synes i om de nye filmmedietyper?
Er det noget i vil investere i?

For mit eget vedkommende, er jeg ikke engang færdig med at købe film på dvd.
Og har en hel del i forvejen.

Så kan slet ikke forestille mig selv gå ud og ofre penge på nye typer.
Kommer i hvert fald til at gå mange år.
Men hvis de en dag først stopper med at udgive på dvd, så er jeg jo nok nødt til det.

Jimbo

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-01-08 15:48

Det skulle væreet medie der ikke kunne kopieres men inden den kom rigtigt på banen er der allerede en der har knækket koden forøvrigt den samme som knækkede dvd koden til at kunne piratkopierer dem såe jeg ved ikke andet end kvalliteten skulle være bedre end dvd men det er ligesom lyd syntes jeg at der er en grænse for hvornår det er til at hører forbedringer og sådan tror jeg også det er med vores syn

Mvh SuneFisk

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 24-01-08 15:50

Vil så sige jeg har ikke set nogen af dem i praksis.
Men jeg har nu ikke noget at påtale med kvaliteten på en dvd.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-01-08 15:52

Heller ikke her såeeee

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-08 16:06

Tja - jeg hopper heller ikke på det sidste nye - og slet ikke før prisen passer mig.
Mon ikke man snart kan købe / leje / brænde / film på de små hukommelseskort som er ved at være rigtig billige.
Der er allerede lavet en comp. som ikke har nogen harddisk men kun et 32 GB hukommelseskort.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-01-08 16:11
Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-08 16:14

Blue-Ray er helt sikkert et af de medier der er kommet for at blive..... (pga. pladsen)

Men naturligvis KUN til der bliver "opfundet" noget nyt...

HD bliver alligevel standard

Alm. DVDer bliver eftertidens kassettebånd.....

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 20 point
Dato : 24-01-08 16:35

Hvis man har tv`et eller projektoren der kan gengive det, så er Blue-Ray og DVD meget bedre end DVD. Men prøv da at gå ind i en forretning der kan demonstrere det.

Jeg tror dog, at den almindelige DVD forbliver standard i lang tid endnu.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-01-08 16:36

Blue-Ray og HD-DVD skulle det selvfølgelig være.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-08 16:44

Spørgsmålet er så om vores hørelse og syn bliver bedre eller det "bare" er en målbar effekt

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 24-01-08 17:01

hejsa vi så oppe i panasonic centeret en fladskærm med en blue ray , jeg må sige at billedet nærmest var et maleri , det er noget af det flotteste jeg har set til dato. og ved siden siden af stod den samme skærm med en alm. dvd og spillede samme film som blue ray´en og der kunne man sagtens se forskellen mellem de to slags afspillere.

venlig hilsen chicapigen

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 11-02-08 16:19

Tak for svaret stl_s.