/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Asylansøgere / Regeringen
Fra : Klumme
Vist : 494 gange
100 point
Dato : 24-01-08 04:44

Hvordan ser I på sagen om asylansøgere?

I forbindelse med gårsdagens gyser, hvor regeringens liv på et tidspunkt var lagt i hænderne på en overløber fra de konservative, 2 grønlændere som nidkært skulle blande sig i dansk indenrigspolitik, og et nystartet parti, som tåger rundt og ikke aner hvad de vil, eller hvad de egentlig står for.

Nå men heldigvis, så fik Anders Fogh Rasmussen banket Nasar Khader på plads, så man kunne slippe af med overløberen og de Nordatlantiske medlemmer og dermed redde regeringens liv. At Naser Khader er blevet lovet noget efterfølgende er lidt lige meget. Hvis man er så stangnaiv, at man lader sig spidse af, med løfte om en hensigtserklæring om at NA efter afstemningen torsdag skal have lov til at sætte fingeraftryk på asylsagen.

Herre du milde LOOL Vedkommende heksedoktor, som i sin tid omskar Naser må da have rystet gevaldigt på hånden, for det synes helt tydeligt, at klodserne er røget med i farten. Han havde da ikke nosser nok til at kigge Anders Fogh og Pia K dybt i øjnene og sige: " De krav jeg / NA stiller SKAL med i asylforliget, eller I kan starte med at pakke jeres kontorer sammen torsdag d. 25 jan 2008".

Havde han gjort dette, ville Pia K og Anders F have kigget alvorligt på hinanden og sagt UPS.... han mener det sgu!!!!!!!!!!!!! Hvorefter de i rask galop havde fundet punkter i forliget, som de ville ændre på for at tilfredsstille Naser / NA.

Men jeg røg et par gange op idet røde felt, når jeg hørte bl.a. de radikale mv. stå på talerstolen og omtale disse mennesker, som har søgt om asyl som asylansøgere og at vi i øvrigt for nogens vedkommende har leget med deres og deres børns liv og velfærd i 8 år. Skal vi ikke lige slå een ting fast....

Vi leger ikke og har ikke leget med nogens liv eller velfærd. Disse personer ankom til Danmark og ansøgte om asyl. Vi behandlede deres ansøgning efter bogen og måtte meddele dem, at vi ikke fandt, at deres asylansøgning kunne imødekommes, idet forholdene i deres hjemland ikke var af en sådan karakter, at de ikke kunne returnere, og at de derfor måtte forlade Danmark med deres børn og returnere til deres hjemland.

Se nu starter det, som de kalder at lege med deres liv og velfærd. Men det er dem selv som leger, ved ikke at rejse. Så enkelt er det. Og med deres handling som de helt bevidst fastholder, skader de deres egne børn for egen vindings skyld. Det er afskyeligt hvad de gør ved deres børn.

Og nu er de pr. definition IKKE asylansøgere mere. Nu er de forhenværende asylansøgere, som er interneret, fordi de ikke vil efterkomme den tidsfrist til at forlade Danmark i som er angivet i dommen for nægtelse af asyl. De vælger bevidst at kriminalisere sig og blive i landet på trods af dommen, hvilket jo også er helt ufarligt såvel som uhørt, fordi det overhovedet ingen konsekvenser har for dem.

Derfor skrev jeg nedenstående til Søren Krarup:

Citat
Kære Søren Krarup.

Jeg sad i dag og så forespørgselsdebatten i TV. Det slog mig, at alle stadig kalder disse mennesker i asyllejrene for asylansøgere. Det er en uskik, idet disse personer ikke er asylansøgere mere. De har været asylansøgere, men deres ansøgning om asyl er færdigbehandlet, og man har ikke fundet grundlag for at give dem asyl. De skal derfor, inden for den tidsfrist som er anført i dommen, forlade Danmark.

De nægter at rejse ud af landet, som loven foreskriver de skal, og kriminaliserer dermed sig selv, uden at dette, helt uhørt, har nogen konsekvenser for dem.

De burde efter loven idømmes dagbøder og vil / kan de ikke betale, må de til afsoning, som enhver anden dansker der gør sig skyldig i kriminalitet, der kan "afregnes" med Staten på lignende måde. Selvfølgelig kan deres børn ikke følge med i fængsel.

Angående de interneredes børn er det helt tydeligt iflg. flere uafhængige rapporter, at de vantrives og misbruges med psykiske skader og måske livsvarige traumer mv. til følge

Jeg troede, at jeg havde opfundet de vise sten i dag, og ville foreslå tvangsfjernelse af de skadede og truede børn, som en beskyttelse og løsning for børnene, men hørte i dag i TV, at I for længst har "opfundet" denne løsningsmodel. Selvfølgelig har I det. Det burde jeg kunne sige mig selv. :-)

Men det efterlader spørgsmålet fra mig, hvorfor man ikke for længst er skredet til at benytte denne beskyttelsesforanstaltning.

Enhver dansk familie, som dokumenteret behandlede deres børn på samme måde, ville øjeblikkelig få kontakt med en socialforvaltning, med henblik på socialpædagogiske foranstaltninger som kunne bringe denne form for mishandling af børnene til ophør.

De internerede forældre bruger bevidst og ganske grotesk deres egne børn som gidsler, og tilfører dem for egen vindings skyld, de tidligere nævnte alvorlige skader. Hvis barnets tarv kræver det mener jeg, at man uden betænkning skal skride til handling på lige fod, med hvad man ville gøre overfor en dansk familie, også hvis dette indebærer tvangsfjernelse af barnet.

Denne foranstaltning ville have flere perspektiver.

1. Børnenes tarv tilgodeses maximalt efter dansk skik, brug og lov, samt i forhold til internationalt indgåede aftaler vedr. beskyttelse af børn, som mig bekendt på ingen måde tillader forældres misbrug af deres børn uanset formålet..

2. De udviste forældre formodes øjeblikkelig at kræve deres børn udleveret. Dette kan kun lade sig gøre, hvis de forlader landet, idet vi i så fald ikke er forpligtet til at opretholde de etablerede socialpædagogiske tiltag. Sagens akter og beskrivelse af iværksatte beskyttelsesforanstaltninger samt rehabiliteringsprogram for børnene oversættes efter ønske til udvistes modersmål og medfølger til hjemlandets myndigheder, som så må formodes at overtage hjælpen til barnet. Barnet og dets forældre forenes i Kastrup lufthavn mede henblik på hjemrejse til deres fædreland. Hver familie modtager fra Staten Danmark en sum på 25.000 DKK til sikring af medicin mv. i den indledende fase af deres hjemkomst til deres fædreland. Beløbet udbetales ved ankomst til destinationen, og kan evt. udbetales i Dollar, Euro eller Pound Sterling

3. Interneringslejrene vil være tømt for de udviste og deres børn på under 1 uge og kunne der efter for hovedpartens vedkommende lukkes ned.

De bedste hilsener fra

Klumme

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 24-01-08 06:49

Det er nogle stakkels mennesker.

Men helt enig i at de har fået behandlet deres sag efter alle love og foreskrifter og har derefter fået afslag.

Så nu må de se at komme videre. De kan simpelthen ikke tillade sig at tilbyde deres børn en fremtid hvor de hverken ved om de er købt eller solgt.

Og selv om Danmark er et rigt land, så var vi det nok ikke længe hvis vi bøjede af hver gang asylsager blev avisstof.
Det ville hurtigt rygtes, og hvor gerne vi end ville kan vi ikke huse alverdens hjemløse.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-01-08 08:00

Hej Peter.

Du har nemlig ret i, at det er børnene som er omdrejningspunket. Og netop derfor mener jeg også, at nøglen til løsning af problemet ligger hos dem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-08 08:19

Vi kunne jo sende dem til Grønland når de 2 år er gået...

Så er de da så langt væk fra asylcentrene som muligt... (og stadig i DK)

Og Grønlænderne syntes jo også at 2 år nok - så de modtager dem vel gerne.....

Eller hva

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-01-08 08:34

Gimrende idé Refi.

Lars Emil Motzfeldt mener jo også at have forstand på, hvad der er godt og hvad der er skidt for børn, siden han blander sig i dansk indenrigspolitik.

Bare underligt, at problemrne i hans hjemland hober sig op, vedrørende børn i tusindvis som driver rundt for lud og koldt vand (is), fordi forælderne ligger halvdøde af druk, mens der er fri jagt på mindreårige unge piger, som udsættes for voldtægt, alt i mens hashskyerne hyller den smukke ø i et Christianisk skær.

Kunne være han lige skulle rydde op i den møgbunke derhjemme, inden han beskæftiger sig med hvad vi i Danmark skal gøre ved kriminelle fra Iraq, Iran, Somaliland og Kosovo ,som nægter at forlade Danmark som de er udvist fra.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-01-08 08:44

Rettelse.

Medlemmet fra Grønland med forstand på dansk indenrigspolitik, er Lars-Emil Johansen og ikke Lars Emil Motzfeldt. Hvad fanden hedder de osse allesammen det samme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-01-08 08:55

hehehehe Og så kan vi sende Molo med, han kan 3 ord på grønlandsk, og interesserer sig vildt for at redde disse forsumpede isnegre, så det kan kun blive en megasucces LOOOL

Så kan det forresten være, at du ikke kan se de interneredes røv for skosåler, fordi de har så travlt med at komme hjem til de varme lande, hvor der er is og molofrit

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-01-08 12:11

Svaret fra Søren Krarup:

Citat
Kære "Klumme". Tak for dit brev. Jeg er jo ganske enig med dig. Vi har talt om tvangsfjernelse som en mulig løsning, men som du nok fornemmer, er det en vanskelig sag. Jeg tror ikke, man kan få nogen med på det, der vil fremtræde som en hensynsløshed mod familierne. Til gengæld har du fuldstændig ret i din omtale af de pågældende: de er ikke asylansøgere, men udviste udlændinge. Mange venlige hilsener, Søren Krarup.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 24-01-08 14:38

Komponist i arbejde

Skriver du altid læserbreve til dig selv

Det har en bagdel - der er ingen der modsiger dig

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 25-01-08 16:59

Tak for svaret refi.

Det er nok Suno & ET's BTI der er slået igennem

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-01-08 17:00

Nååå det er vist EC den kalder sig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-01-08 17:02

Gu ved om det er lovligt???? Det er jo nærmest karteldannelse LOOOL