/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Problemer med forbindelsen
Fra : dark_minded
Vist : 462 gange
300 point
Dato : 22-01-08 09:29

Ja, jeg har på det seneste oplevet nogle problemer med mit internet, det er bare en delt linie, da jeg bor på kollegie, så det er sådan set bare at sætte netstikket i, og så kører det, men så pludselig ville det ikke, jeg har fundet ud af, at hvis jeg går ind under netværksforbindelser, markerer min LAN forbindelse, og trykker "reparer denne forbindelse" virker det igen, men desværre kun midlertidigt. Det er som om at problemet startede da jeg havde haft netstikket ude, og min pc tilsluttet min skoles trådløse netværk, men dette har jeg gjort før uden problemer. Er der nogle som ved hvad der kan være galt? Det må vel være min opsætning der er noget galt med, det er bare mærkeligt at det virker et stykke tid når man lige "reparerer forbindelsen".
Her til morges virkede det så ikke med at trykke "reparer forbindelsen", men i går lavede den også de popups hvor der først står "LAN ikke tilsluttet", og bagefter en ny hvor der så står at det igen er tilsluttet, det gjorde der ikke her til morges.

Mvh. Ole M.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-01-08 09:48

Det er jo noget med den ip adresse den skal logge på Jeg er ikke en orn til det men mener at det er under internetindstillinger og fanebladet forbindelser

Mvh SuneFisk

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 22-01-08 09:55

Den står til automatisk at finde IP adresse, og det står der også i min vejledning til kollegiets netværk at det skal, jeg har så vidt jeg ved ikke selv ændret noget, og førhen har det kørt fint.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-01-08 10:32

hvis du ved hvornår førhen er så kan du måske sætte den tilbage til der i systemgendannelse altså bare en ide

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 22-01-08 11:55

Jeg er ikke helt sikker, men jeg frygter bare at jeg får slettet en masse så, der må da være en måde at finde problemet på, uden at skulle gendanne systemet.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-01-08 12:27

Når du gendanner smider den da ikke en hel masse væk Det er styrersystemet du gendanner

Kommentar
Fra : arvig

Dato : 22-01-08 12:29

Det lyder som om du benytter bolignet-aarhus. Så kan du måske stadigt have problemer.
Den har tidligere været så ustabil, at jeg 1 september gik over til fullrate.
Hvis det er bnaa, behøver der ikke være noget galt hos dig.

Venlig hilsen
Jørgen

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 22-01-08 12:38

Jeg bor i Svendborg, så bruger ikke noget fra Aarhus

Andre fra samme kollegie oplever ikke de samme problemer som mig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-08 14:51

Principielt betaler du jo for det - så der må være en ansvarlig der kan give dig svar....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-01-08 20:13

Systemgendannelse som der bliver foreslået, slettet ikke noget. Det sætter bare systemfilerne tilbage til den dato du vælger og hvor du ved den fungerede. Der røres ikke ved dokumenter og andet godt