/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
msn vil ikke starte webcam bag
Fra : lilletroll
Vist : 1322 gange
300 point
Dato : 19-01-08 22:14

sidder på job og skriver på msn men den vil ikke sende webcam, så har jeg prøvet skype og der vil den godt sende webcam.
jeg sidder bag en proxy adr. men forstår ikke hvorfor den ikke vil på msn når det går helt fint på skype

det er vista ultimate jeg har og sidste version af msn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-01-08 23:36

er det et logitech du har - så har du en hjælpemenu (hedder evt quickcam) - derunder kan du indstille om dit cam skal bruge msn eller skype mm.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 19-01-08 23:56

Der er måske forskel på hvilken port i routeren msn og skype bruger til at sende billedet fra dit webcam, det er ikke noget jeg ved. Men en strøtanke jeg fik

Kommentar
Fra : spejder_ben

Dato : 20-01-08 04:15

Har nogle gange det samme problem. Det plejer at hjælpe hvis både jeg og den anden lukker msn helt ned og starter op igen. Tror det skal "restartes" eller sådan noget..
Ellers ved jeg ikke lige hvad det skyldes

Kommentar
Fra : lilletroll

Dato : 20-01-08 19:00

kan man se nogen steder hvilke port de sender fra, for da må det vel være muligt og endre msn port til samme port som skype.

jeg har indstillet i logitech hvilken program den skal bruge om det er msn eller skype

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-08 12:09

hvis du har quickcam kørende så prøv at lukke det ned og KUN køre msn (går ud fra det er windows live messenger) - og kør guiden i msn

det kan være en rigtig god ide at afinstallere softwaren helt og holdent og lægge ind igen - husk at fjerne kameraet imens og ikke sætte ind før du får besked om det. Indstil så til msn håber det virker for det har jeg lige fået en nabo til at gøre og det virkede !!! (der er forskel på de cams - men det er vel værd at forsøge )