/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Dokument blevet væk
Fra : bentaagebryder
Vist : 697 gange
195 point
Dato : 19-01-08 17:19

Hej - kan man finde et dokument, som pist er blevet væk?
Det var skrevet i WORDPAD. Da jeg var i færd med at skrive en tilføjelse til det ret lange dokument, forsvandt det pludselig. Der var kun en tankestreg tilbage.
Hvad gør jeg for at få dokumentet tilbage"?
Bent

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-01-08 17:25
Kommentar
Fra : bentaagebryder

Dato : 19-01-08 17:25

Tak for al imødekommenhed til nu. Jeg vil være taknemmelig for at få en mail, når der er en hjælpsom sjæl, der træder til. Tak.
Bent

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 19-01-08 17:28

Hvis du kan huske, hvad du kaldte dokumentet (eller dele af navnet) så brug søgefunktionen.
Husk at stille søgefunktionen til at søge også i skjulte filer og mapper.
Hvis den ikke findes der, er den, som du skriver pist væk.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 19-01-08 17:29

Hvis du ikke har lukket Wordpad, klikker du i Rediger og dernæst fortryd.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 19-01-08 17:31

Alternativt sæt søgefunktionern til at søge *.txt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-08 17:35

Citat
Hej - kan man finde et dokument, som pist er blevet væk?

Der hvor du fandt det da du åbnede det - det ligger der stadig

Kommentar
Fra : clou

Dato : 19-01-08 17:40

Tryk på Start - på Søg - Alle Filer og Mapper - Skriv så .txt (punktumtxt) - tryk på Søg - Klik på Ændret - hvis ikke den øverste er den seneste dato - klikker du igen - Find så Filen med det navn du engang har givet den

Clou

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-01-08 18:30

Det er Wordpad som er benyttet, og så er det RTF format du skal lede efter, ikke txt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-08 18:50

Hvorfor lede efter noget ????

Det er der jo stadig UANSET hvad det hed....

Der hvor du hentede det ligger det stadig...

Kommentar
Fra : bentaagebryder

Dato : 19-01-08 18:57

Hjertelig tak til alle, der har ofret tid på at komme med forslag. Jeg har med taknemmelighed taget imod og prøvet alle otte anvisninger.
Men uden held.
Dokumentet ligger heller ikke der, hvor jeg engang hentede det - menlig under DOKUMENTER.
Jeg har altid fået at vide, at "ting man skal huske" ligger bedst på harddisken, idet stedet for at printe dem ud.
Nu mangler jeg så bare en toiletpapirrulle-lang huskeseddel.
Er der ikke en "frelsende engel"?
Bent

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 19-01-08 19:07

Som jeg læser det, var du inde i dokumentet, da TEKSTEN forsvandt og efterlod nogle streger. Det lyder som om du har haft teksten markeret og så er kommet til at trykke på tankestreg. Tekst forsvinder nemlig, hvis man trykker på et eller andet bogstav eller tegn, mens den er markeret.
Hvis du stadig er inde i dokumentet, så hold ctrl-tasten nede og tryk let på bogstavet z (=fortryd) en eller flere gange, indtil teksten kommer tilbage.
Hvis du har haft dokumentet lukket ned og har sagt ja til at gemme, er der kun et at gøre. At finde en person eller virksomhed, der har en computer med et bestemt program - jeg kan ikke huske, hvad det hedder - som kan hente de enkelte brudstykker fra harddisken. Det tager flere dage, hvor computeren arbejder uafbrudt, og det koster kassen. Jeg kender en, der fik det gjort, da noget uerstatteligt forsvandt.
Hvis du har et print af dokumentet, er det billigere og hurtigere at skrive det ind igen.
(Hvis du har lukket ned UDEN at gemme, skulle teksten - uden de seneste rettelser l- igge, hvor det poejer).

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-08 19:09

Er det i wordpad du har lavet det dokument.

Hvis du har slettet tekst og så ...............gem..........så er det desværre ingenting du har gemt.

Men er du bare hoppet ud af programmet mens du skrev - så bør det oprindelige dokument ligge der endnu, et eller andet sted.

Hvad skete der helt precis ....................

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-08 19:14

Ja som sagt - med mindre du DESIDERET har trykket på GEM - KAN det "gamle" dokument IKKE være væk/slettet.....

Sååååå

Et eller andet har du gjort bevidst

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-08 19:17

Det nye tomme dokument - har du det ??????

Kommentar
Fra : bentaagebryder

Dato : 19-01-08 19:25

JA, jeg har det ny tomme dokument. En tankestreg griner mig i møde. Jeg har formentlig trykket på tankestregtasten - og så er uheldet sket.
Jeg bruger Windows 2000 NT.
Jeg skrev oprindelig huskesedlen på Wordpad, men mappen har lige siden ændret sig til Huskeseddel...rtf - Microsoft Word.
Jeg har for flere uger siden haft mappen fremme, og jeg kan stadig finde flere mapper med navnet HUSKESEDDEL under DOKUMENTER men kun i kortere udgaver, og desværre ikke den sidstredigerede (og lidt længere) huskeseddel. Det er altså et smerteligt tab, men den slags risikerer amatører.
Endnu engang: Tak for al al venlig hjælp!
Bent

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-08 19:28

Ja - har du den tomme fil er løbet kørt.....

Så HAR du overskrevet "originalen"......

Kommentar
Fra : bentaagebryder

Dato : 19-01-08 19:35

Større hjælpsomhed af erfarne folk har jeg sjældent mødt!
Jeg må vente til Langfredag. Det skulle jo være en l a n g dag, og da må jeg så tage mig sammen til at skrive HUSKESEDDEL igen efter bedste hukommelse. Men hovedet er jo ikke hvad det har været.
Kan I nu alle have en god lørdag aften . Tak allesammen!
Bent

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-08 20:06

Her er en lille fidus som jeg bruger til større filer/dokumenter. (desværre for sent)

Laver et dokument og gemmer det:

abc1.doc og arbejder lidt på det
F12 (gem som) og gemmer det sådan
abc2.doc
og så (F12)
abc3.doc
abc4.doc

Jo tiere det gøres des mindre tabes ved uheld

Kommentar
Fra : bentaagebryder

Dato : 19-01-08 20:14

Ja fin ide, Eyvind.
Tak for forslaget. Og tak til KANDU, fordi denne portal er til!
Bent

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 195 point
Dato : 19-01-08 20:18

Ærgerligt for dig at dokumentet er væk - det er rigtig rigtig træls!

Husk at afslutte dit indlæg med at give dine point til det mest brugelige svar.

Clou

Kommentar
Fra : bentaagebryder

Dato : 19-01-08 20:22

Hej Clou
Jeg er en novice ... hvordan afgiver jeg points?
Bent

Kommentar
Fra : clou

Dato : 19-01-08 20:24

Det gør du ved at trykke på acceptér, ved det svar du mener skal have dine point.

Clou

Godkendelse af svar
Fra : bentaagebryder

Dato : 19-01-08 20:28

Tak for svaret clou.