/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem at logge på
Fra : egoland
Vist : 579 gange
100 point
Dato : 19-01-08 15:40

Jeg er efterhånden nogle gange stødt på det problem, at jeg ikke kan logge på flere steder på nettet, fx fdm's hjemmeside for medlemmer, e-boks osv. Der kommer efter en lang tænkepause den der lyseblå side om, at der ikke kunne opnås forbindelse, selv om resten kører ok. Jeg bruger ie7 og sidder bag en router fra nettrend og har network magic software. Dvs ingen firewall, ud over den i xp indbyggede.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-01-08 16:04

- prøv at køre en Ccleaner:

http://www.ccleaner.com/download

- først "Register" (problemer), derefter "renser". Det plejer at hjælpe...

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 19-01-08 16:14

Har kørt den

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 19-01-08 16:55

Prøv at gå i internet indstillinger og slet midlertidige filer og cookies, og så prøv at logge på igen.

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 19-01-08 23:38

Hvis ikke Simmasters forslag virker, kan du evt. prøve at installere Firefox Browseren og se om du oplever samme problem med den. Hvis du ikke har samme problemer med den, må dit problem være relateret til IE. Hvis ikke Firefox løser problemet, kan det være din registreringsdatabase eller din forbindelse den er gal med - eller evt. spyware.

Hent Firefox gratis her: http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/
Hent gratis Anti-spyware her: http://www.download.com/Ad-Aware-2007/3000-8022_4-10045910.html?tag=lst-1
-eller her: http://www.download.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022_4-10122137.html

Du kan også checke dine sikkerhedsindstilinger i Internet Explorer, det kan være de er sat til høj?
--> menuen Funktioner -> Indstillinger -> Sikkerhed

Mvh
Webtytte

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 20-01-08 13:24

Har prøvet alle forslag, intet hjælper. Så enten er det i routeren, eller også er det et forkert flueben i network magic.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 20-01-08 17:03

Har slettet network magic, og opdateret routersoftwaren, nulstillet den, men intet hjælper. ØV!!

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 20-01-08 21:24

Bruger du en proxy server?

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 21-01-08 15:22

Proxy-server? Det ved jeg ikke, hvad er. Men min søns vista-pc kan godt logge ind. Så problemet burde ligge på vores tre xp-maskiner, for ingen af dem kan logge på e-boks eller fdm.dk

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 21-01-08 18:15

Lige for at lave lidt status:
Kan ikke logge på nogle hjemmesider, fx fdm.dk, e-boks osv., hverken med mozzilla, eller ie7. Har kørt ccleaner, adaware, slettet cookies, nulstillet ie7 i indstillinger, opdateret routersoftware - er der nogen, der har flere ideer?

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 21-01-08 20:39

Har du fast-defineret IP / DNS mv på dit netkort?
- Hvis ja, så prøv at give dig selv et andet IP-nummer
- Hvis nej, så prøv at pre-definere en ny fast ip adresse

Har du evt. mulighed for at prøve et andet netkort?
Der var ingen firewall i routeren, vel?

Du kan se om computeren er sat op til en proxy server ved at gå ind i explorer > funktioner > Internetindstillinger > Forbindelser > LAN-indstillinger.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 21-01-08 21:00

Kode
Har du fast-defineret IP / DNS mv på dit netkort?
- Hvis ja, så prøv at give dig selv et andet IP-nummer
- Hvis nej, så prøv at pre-definere en ny fast ip adresse

Har du evt. mulighed for at prøve et andet netkort?
Der var ingen firewall i routeren, vel?

Du kan se om computeren er sat op til en proxy server ved at gå ind i explorer > funktioner > Internetindstillinger > Forbindelser > LAN-indstillinger.

Jeg kører med dynamisk IP, så det skulle ikke være problemet. Har prøvet at hente en ny ip fra router, men samme resultat. ie7 er sat til selv at hente indstillinger, altså ikke proxy. Routerens firewall er ikke sat op, men vista-maskinen kan jo godt gå på de samme sider, så problemet kan ikke ligge i routeren.

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 21-01-08 21:34

Hvis ikke det virker med et andet netkort, er jeg blank, beklager.
Du har selvfølgelig ikke virus? ;) (http://housecall65.trendmicro.com/)

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 21-01-08 21:34

Bah dumm link.. det her virker: http://housecall65.trendmicro.com/

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 22-01-08 11:50

Nej, jeg har ikke virus. Jeg bruger det netkort, der er på bundkortet, en sis - ting. Det virker ellers udmærket.

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 22-01-08 12:20

For at løse problemet, handler det jo primært om at isolere fejlen. Umiddelbart er det ikke din router, IE, IP-opsætning, firewall eller virus/spyware. Hvis fejlen på nogen måde er logisk, ser jeg ikke andre muligheder end at prøve med et andet netkort og/eller netkabel.
- Det 'kan' jo være der er et eller andet der spærrer for MAC adressen på kortet eller at du mister packets under kontakten til siderne (idet du får en timeout - somom hjemmesiden venter på noget data fra dig, den ikke får). Hvis ikke det virker så finder du nok mere held med dit problem, ved at lade en tekniker/nørd kigge på den rent fysisk - eller prøve med en reinstallation af windows (hvis du har en ekstra harddisk liggende, kan du jo prøve at installere windows på den og teste forbindelsen til siderne).

Webtytte