/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
opskrift på saltvands-hårspray
Fra : ealu
Vist : 9296 gange
50 point
Dato : 14-01-08 02:29

Hej, er der nogen herinde der kender en "opskrift" på saltvandsspray til håret. Jeg har prøvet at lave et par blandinger af salt og kogende vand og puttet dem i en lille forstøverflaske, men de har langt fra den rette effekt. Synes det er lige lovligt dyrt at give 60-70 kr for en lille flaske af matas stribede, når det nu bare er saltvand... Så, en opskrift, eller i det mindste et blandingsforhold af salt/vand... Nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Bjarkan78

Dato : 14-01-08 03:52

Har aldrig hørt om det ? hvad er formålet ? måske kan vi sjusse os frem

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-01-08 04:35

Det ville nok få min måne til at vokse betydeligt

http://www.mingler.dk/group/wellness/forum/thread/1950873

Kommentar
Fra : iah

Dato : 14-01-08 08:01

Hvad kan man da ikke sælge nu om stunder...

Det næste bliver vel special-sand fra Dueodde

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 14-01-08 09:04

http://www.skoenhedsuniverset.dk/se_child_forum.phtml?forum_id=11&id=60 det er ikke en opskrift men i hvertfald råd om hvordan det bruges så det holder

ps læs på den du køber om forholdet mellem vand og salt - og pas på dit hår for det kan faktisk skade håret.

flere shampoo´s har indbygget volumen effekt hvis det er hvad du søger

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-01-08 09:06

ps - gammeldags lak kan give den effekt hår får når man har badet i saltvand (ikke blank lak)

Kommentar
Fra : ealu

Dato : 15-01-08 01:15

Til jer der undrer jer over dette nymodens fænomen, kan jeg forklare at det blot er et alternativ til div andre hårprodukter såsom gele, hårspray, skum, voks osv. jeg har ret tyndt og meget fint hår, og har fundet ud af at der kommer masser af struktur og fylde i håret når jeg bruger saltvandsspray. Det er dog ikke noget jeg sådan bruger hver dag, for det siger jo næsten sig selv at det umuligt kan være den bedste måde at behandle sit hår og sin hårbund.

Til MIRITDK, jeg ved ikke hvad du mener med "gammeldags lak"? Er der nogle specielle mærker, og hvor kan det købes? Jeg bruger ofte hårlak og det har også en ok effekt til hverdagsbrug, dog har mit hår en tendens til at klaske hurtigt sammen igen, og nærmest glatte sig selv ud selvom jeg har touperet det en smule før jeg puttet lak i... Måske fordi det er så fint i det.. -og shampoo med volumen-effekt har jeg altid brugt, men det skaber ikke just mirakler. Dog er der kommet noget hårcreme på markedet som er rimelig godt.

... Nå, nu fik jeg lige kigget linkene igennem, og kan se at... da da da da... MIRITDK har "vundet" mine point, for selvom du ikke selv havde opdaget det, VAR der faktisk en opskrift på det link du sendte mig :) :) - Det må jeg afprøve imorgen!!!!

Godkendelse af svar
Fra : ealu

Dato : 15-01-08 01:17

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-08 15:28

det er nu slet ikke så nymodens - meget brugt sydpå siden mange år

godt du fandt opskriften

et lille ps - en let underpermanent giver god fylde til fint hår

og ps - joooo havde set den lille opskrift

held og lykke med frisurerne