/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
ford focus vs kia ceed
Fra : biksemad
Vist : 1363 gange
98 point
Dato : 11-01-08 20:41

Hej jeg har været ude og kigge på ford focus trend collection1,6 90 hk diesel,og kia crdi 1,6 activ 115 hk diesel,jeg synes at kia kørte bedst,men den haltede på finishen i bilen,der er forden noget mere luxus og den køre også ok,men hvad mon er bedste køb ? er ford en forholsvis fejl fri bil ? og hvad med kiaen den er jo forholsvis ny?

man kan også få focussen i en 1,6 med 109 hk er den bedre kørende?men jeg synes at den 90hk kørte godt, jeg er meget i tvivl,hvad man skal vælge,jeg synes forden var gennemført indeni,der mener jeg at kiaen mangler en del
mvh jan

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-01-08 20:53

jeg havde for et par år siden en kia sephia. jeg købte den som ny i 1996 og havde den i 9 år. da var den rustet væk og totalt slidt op. den havde lige rundet 200000 km.
nu har jeg en ford focus 1,8 tdci. den havde kørt næsten 200000 km da jeg fik den, da den havde kørt som skolevogn, men den føles stadig som en ny bil, selvom den er 6 år gammel nu og har rundet 250000 km.
hvis jeg var dig ville jeg vælge ford frem for kia. men det er dig der skal køre i den og betale for den, så i sidste ende er der jo kun dig selv der kan træffe valget.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-01-08 20:55

Jeg kender ikke kia, men har selv en Ford Focus,
(ikke Diesel, men benzin; 100 HK og Station Car).

Nu ved/tror jeg ikke du tænker på helt nye biler?

Det du især skal være opmærksom på for en Focus men nogle år på bagen er "sealings":
Tætninger ved dørkanter, hvor Ford sparede katastrofalt for 5-6 år siden...

Vi har fået alle 6 "døre" (incl kølerhjelm) udskiftet på garantien,
men den varer jo ikke evigt, Svend

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 11-01-08 21:22

jo jeg mener helt ny bil og jeg vil få den undervognsbehandlet med det samme men hvilket valg er bedst efter jeres mening,kia er jo også blevet rost til skyerne 6 stjerner i fdm,men den mangler utroligt meget i finishen i forhold til ford,og forden køre også godt,men kia køre bedre med deres motor diesel, men forden er lækrer det er svært please help

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-01-08 21:57
Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 11-01-08 22:06

Prøv at undersøge hvad det koster at LEASE de to biler. Du vil opdage at ford'en er billigst. Det er den fordi at den mister mindst værdi med årene. Kia er billigst nu,men bliver dyrest i længden, og så er den oven i købet ikke samme kvalitet som ford.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 11-01-08 22:10

Jeg ville vælge Ford, men du skal gøre op med dig selv, om du vil lære, at leve med den manglende finish. Et skub på vejen kunne også være, at kigge på gensalgsværdien / afskrivning pr. år
Hvad holder bedst værdien ?
Evt. tag en kritisk prøvetur mere. Skriv op hvad du finder af plusser og minusser, og sov på det en nat eller to. Så har du forhåbentlig taget beslutningen.
Held og lykke med på vejen .....

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 11-01-08 22:10

altså: en bil koster ikke det du giver nu... Den koster det du giver nu minus det du får for den om fx. 4-5 år. TÆNK PÅ DET !!!! Så er valget vel ret let ikke??

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-01-08 22:15

- det nye MOTOR kom i går, med test af 6 mærker fra Golf-klassen. Kia vandt, men kun på grund af prisen...

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 98 point
Dato : 11-01-08 22:48

Jeg er KIA-ejer..., Pride 12 år, 170.000 km, og undervognsbehandlet.
Har kørt sikkert og kun almindelig slitage.

Er der også 7 års garanti på Ford ?

http://www.fyens.dk/article/863639:KoerGodt--Haederspris-til-Kia-for-syv-aars-garanti

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 12-01-08 16:20

Jeg ville kigge på toyota.Man får ikke mere driftsikre biler til prisenalimak

Godkendelse af svar
Fra : biksemad

Dato : 21-01-08 19:56

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 21-01-08 20:00

Jeg siger også tak.

mvh
jakjoe