/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Øge hastighed og stabilisere
Fra : Ysseven
Vist : 647 gange
200 point
Dato : 10-01-08 20:58

Hejsa!

Min bærbare giver min knopper! Den er langsom, og jeg troede, at ekstra ram ville hjælpe. Men nej. Den havde før ca. 500, og nu har den langt over det dobbelte.

Til gengæld har jeg på joblisten opdaget, at den bruger meget krudt både på explorer og iexplorer. Er det normalt og/eller nødvendigt?

Og er der et godt forslag til, hvad jeg eller kan gøre?

Det er ikke så meget programmerne, men alt hvad der har med nettet at gøre. PC'eren fryser ganske enkelt - eller holder lange pauser...

Og hvordan kan jeg måle temperaturen? For det har jeg før set omtalt som problem, bare uden løsningsforslag.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-01-08 21:20

Prøv lige at gå ind under start dennecomputer og højreklik på den og vælg egenskaber og fortæl lige hvad der står der

Mvh Sune Wandafisken

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-01-08 21:26

Skriv msconfig i kør og i vinduet der kommer frem vælger du fanebladet start og der kan du fjerne flueben efter behov og skulle der være noget du savner ka du slå det til igen efter genstart Der er jo en masse programmer der altid kører sideløbende men det er ikke nødvendigt da du jo bare kan åbne dem du ska bruge når behovet viser sig Har du alle opdateringer og Det er internet explorer du bruger ?? hvilken version ??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-01-08 21:28

Og hvordan er det lige med scanning har du eks lie prøvet at lave en onlinescan hos feks. www.spywarefri.dk Ellers ku det også lie være en god ide

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-01-08 22:12

Hvis jeg var dig ville jeg få tjekket din pc for snavs.Hent og send ind en HijackThis og få arlet til at kigge på den.Du kan få den her:www.arlet.dk
alimak

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 10-01-08 22:56

Har været inde i start og tjenester via msconfig. Der er jo en hel jungle af ting og sager...

Og jeg aner ikke, hvad der er hvad - og hvad jeg bruger eller ej.

Men kan jeg ikke sætte min virtuelle ram (?) til noget højere, nu hvor der er mere ram i maskinen?

Og så kom der forresten updates forleden dag. Det gjorde heller ikke sagen bedre.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 10-01-08 22:57

--> alimak: Øh.... Hvad og hvordan?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 11-01-08 00:10

Når du går ind på arlets side, så ser du det står med blå skrift på venstre side.Du klikker der det står "HijackThis", da kommer du ind på en side hvor arlet forklarer hvad du skal gøre.Du henter programmet og kører det og sender loggen ind til ham.Så kigger han på loggen,han ser om det er noget der ikke skal være der, og siger hvad for linjer du skal sætte krys ved i HiJackThis.
alimak

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 11-01-08 02:39

Temperaturen kan du checke med det gratis program Everest, den kan også finde mange andre nyttige oplysninger om din computer, hent Everest her: http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html klik på et af de amerikanske flag for at hente, der åbner en ny side, du skal ikke klikke på noget på den side, download starter automatisk efter få sekunder, installere Everest og åben programmet, klik på det lille + ud for PC og klik på Sensorer, der kan du se hvilken temperatur din harddisk og CPU har, måske er der flere sensorer i din, mine temperaturer ligger i øjeblikket på 35 og 36 grader
Hvis du har kørt med Windows i flere år, så er det måske ved at være tiden for en ny installation, tag en kopi af alle dine dokumenter og andre filer først, hvis du vælger den løsning

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-01-08 08:54

Altså hvis du stadig sku være interesseret i det jeg siger til dig så kandu feks bare fjerne alle fluebene i startmenuen og genstarte og hvis der så er noget du savner nede ved processlinien gå derind igen og så finde det du mangler det kan man som regel finde ud af ved at læse teksstrengen ud fra det enkelte program / fil Ellers ville jeg også lave en hijackfil og sende herind eller direkte til arlet eller til spywarefri stil-s holder jo ferie eller gider ikke mere

Hav en rigtig god fredag Fra SunoFisken Wanda

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 11-01-08 16:58

--> alimak:
Det er desværre ikke det billede, som kommer frem hos mig. Til gengæld får en en besked om, at "apache" virker - og så skal jeg skrive en mail. Men jeg kan ikke lure til hvem...

--> o.v.n:
Jeg downloader lige nu - men det jo i sagens natur lidt tid...

Jeg vender tilbage senere! Foreløbig tak derude.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 11-01-08 17:12

Jeg har 2 sensorer, som p.t. er hhv. 41 og 42 grader.

Men er det så godt eller skidt...?

Og hvis det er skidt: Hvad gør jeg så...?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 11-01-08 21:52

Jeg har lagt mærke til at nero bruger en del processorkraft, ved at den selv starter ting op, så gå i kør, skriv msconfig, deaktiver alt hvad der kommer fra nero ag. Det frigiver en del ressourcer hos mig, og nero virker stadig fint når jeg skal brænde osv.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-01-08 00:19

41 og 42 grader er ikke alarmerende og ikke skyld i at din bærbare er langsom, jeg bruger andre værktøjer til oprydning med mere, end de fleste andre her i forum, jeg går ud fra at du har kørt Diskoprydning som er indbygget i Windows og har defragmenteret, begge værktøjer er under Alle programmer - Tilbehør - Systemværktøjer, nu kan du så checke og eventuel reparere din installation: Åben Denne computer - højreklik på dit C drev, klik på Egenskaber - klik på fanebladet Funktioner, under Denne indstilling vil gennemsøge enheden for fejl, klikker du på Undersøg nu, sæt markering i begge felter og klik på Start, du vil nu få besked om at kontrollen ikke kan køre fordi den skal have uhindret adgang til alle Windows filer, om du vil udføre kontrollen næste gang du starter computeren, det skal du sige ja til og genstarte, der kommer en blå skærm som fortæller hvad der kontrolleres og ændres og hvor langt kontrollen er kommet, vær forberedt på at der vil gå langt tid. måske over en time, men så skulle computeren også være hurtigere, næste trin hvis du vil videre er EasyCleaner et nemt lille gratis program som jeg har stor glæde ved at bruge

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 12-01-08 17:47

Er det Windows XP du bruger? Prøv denne guide, men vær varsom overfor ting, som du kan og skal bruge, den er meget aggresiv den her trimmingsguide:
http://forum.mess.be/index.php?showtopic=17390&hl=slow

Udover det så er det et must at du har Ad-Aware & Spybot til at søge efter spyware og fjerne det.

Ad-Aware: http://www.lavasoftusa.com
Spybot: http://www.spybot.info

Og med hensyn til konstant beskyttelse af spyware og virus så kan du installere Winpooch, og hvis du også vil have beskyttelse for virus kan du installere ClamWin sammen med, så har du fuld beskyttelse.
Winpooch: http://winpooch.free.fr/page/home.php?lang=en&page=home
ClamWin Anti-Virus: http://www.clamwin.org

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 17-01-08 00:21

Finder du ud af dit problem, Rart hvis folk gider lige at deltage lidt aktivt i deres egen tråd.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 05-04-08 20:35

Sorry - der kom en akut sygehus-indlæggelse imellem, og siden havde jeg glemt tråden...

Nu har jeg lige rejst et nyt spørgsmål i stil med dette, men nu er det gået heeelt galt med hastigheden, når den bærbare har været klappet sammen.

Så jeg lukker tråden med tak for svaret angående temperaturen. Det andet er stadig et problem...

Godkendelse af svar
Fra : Ysseven

Dato : 05-04-08 20:36

Tak for svaret o.v.n., selvom jeg var længe om at lukke tråden....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-08 00:37

Selv tak, jeg måtte lige læse den igennem, kunne ikke huske hvad jeg foreslog