/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
O progr. i kontrolpanel søg&fj
Fra : ingelein
Vist : 632 gange
20 point
Dato : 10-01-08 13:55

Hej og desværre et nyt problem
For at skaffe plads til installering af XP SP2 må jeg midlertidig smide nogle andre programmer ud. Men i mit kontrolpanel vises der ingen andre programmer. På min anden PC skriver den en liste over installerede programmer, hvorefter de kan fjernes.
Jeg har forsøgt at fjerne dem fra c://programmer, men får hele tiden at vide at de enten bruges eller at disken er fuld. Det fatter jeg ikke, for programmerne er lukkede og jeg er den eneste, som bruger denne computer. Der er heller ingen reg. brugere i "brugerkonti". Hvem/hvad/hvor bruges filerne så? og begrundelsen med at disken er fuld - forstår jeg slet ikke.
Taknemmelig for det mindste hint - bukker med ærbødighed for løsning af problemet.
Venlige tanker fra ingelein

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 10-01-08 14:22

Hej

De programmer du prøver at fjerne fra C: har de ikke en unistall function du kan bruge istedet?

hvor meget plads har du ledig på dit C-drev?

Peder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-01-08 15:13

- Ubesvarede    6
- Besvarede    1
- Annullerede    0
- Slettede    0
Ialt    7

Den taknemmelighed kan vist ligge på et meget "lille" sted...

Noget tyder på din harddisk er ALT FOR LILLE.....

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-01-08 16:31

Halløj Refi
Jeg tror ikke at du har læst den medelelse hvor jeg skriver at jeg ikke kan finde ud af dette "kandu" system.
Der er jo kun een rude man kan besvare selvom der er kommet mange svar. Vær venlig at fortælle mig hvordan jeg svarer hver enkelt - og så synes jeg ærlig talt ikke at jeg efter et par dages aktivitet her i forum samtidig med mine pc-problemer kan overskue alle de regler, som måtte gælde her.

Og tak for svaret om at min harddisk er alt for lille - det er jo nok derfor jeg har købt en ekstern harddisk, som jeg ikke kan få op at køre. Måske har du ikke opdaget at det er det mine spørgsmål drejer sig om. Det var vist en overflødig bemærkning fra din side.
Ærbødigst Ingelein - som ikke har flere points at dele ud af. -

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-01-08 16:36

Hej Peder
Jeg prøver at fjerne dem fra kontrolpanelet - alternativt fra stifinderen. Men jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke kan slette dem. Enkelte er det lykkedes at slette selvom det ikke gik i første omgang. Disse programmer/filer var skrivebeskyttede. Men der er stadigvæk nogle, som ikke kan fjernes. Nu prøver jeg om jeg kan finde uninstall funktionen, hvis den er der sammen med programmet.

Nu tror jeg snart jeg er klar til at en :"format c:". eller det der er værre = en forhammer!
Mange venlige hilsner fra Ingeborg - pointløs

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 10-01-08 19:50

Hej igen "Igelein"

Kandu er godt site jeg selv anbefaler til andre. Men her mange mentaliteter at navigere imellem...

Du får 20 nye point første gang du logger ind hver dag, hvis ellers det virker hos dig, hvis det ikke gør, ja så har jeg set i andre "tråde" at det altså bare er synd, så går du glip af de point.

Du kan også prøve at tjene de point der er på andres spørgsmål i helt andre kategorier, noget jeg selv prøver på i perioder. Klik jævnligt på "seneste indlæg" for at se om der er noget du kan byde ind
på.

Du kan kun premiere eeen kandubruger i dine spørgsmål, hvis du absolut vil premiere flere med point, er du nødt til at oprette et nyt spørmål der hedder noget i retning af >>til X<<

Teamet bag Kandu siges at forholde sig tavs i forhold til alt.

Og læs lidt her mht. til brugen af kandu :

http://kandu.dk/faq.aspx

MVH.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 10-01-08 20:07

-og det er vigtigt at få lukket sine spørgsmål ved at acceptere et af svarende. Du kan ikke gøre meget andet end skrive >>Tak til ALLE<< .

Der er mange syge internetbrugere, der ikke lader til at bruge deres på meget andet end eksempel vis at stille falske spørgsmål her på Kandu. Det er åbenbart forrygende morsomt for dem at at se folk prøve at hjælpe. Bl.a. derfor er nogen kandu'ere nu begyndt at tjekke hvor mange ubesvarede og annulerede spørgeren har, hvorfor det er vigtigt ikke at annulere sine spørgsmål for et godt ord, og huske at få lukket sine spørgsmål hurtigst muligt efter sig, ved at vælge "accepter" ud for det bedste bud på en løsning.

Det med at oprette spørgsmål bare for at videregive point er ikke velanset skal jeg også lige huske at skrive.

MVH.

Accepteret svar
Fra : h_bmv

Modtaget 20 point
Dato : 10-01-08 20:13

Og nogen er her ikke engang for pointene, bare for hyggens skyld, så du skal ikke have så dårlig samvitighed. Dog vil jeg lige selv sige at jeg støtter point konceptet.

http://www.kandu.dk/pointrules.aspx

MVH.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-01-08 21:32

Hej _bmv
Tak fordi du tog dig tid til at glatte lidt ud. Jeg må indrømme at jeg synes det her er alt for indviklet et system. Pt. har jeg 5 points og lige så mange spørgsmål, som jeg er sikker på at I kan besvare, og så må jeg ikke engang stille dem, fordi jeg mangler points. Sørgeligt!!!! jeg plejer ikke at tage noget for at hjælpe andre. Men nu må jeg jo gå i et andet Forum for at søge hjælp vedr. hvordan jeg kan forlænge tiden og undgå "timeout" ved download af SP2. Der manglede 2 minutter før den var færdig med download. Det er sq da ærgerligt.
Mange hilsner fra Ingeborg

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 10-01-08 21:42

Det var så lidt. Der kan ellers være meget hyggeligt her. Håber du får de 20 point hver dag. Man har lavet systemet for at få flere til at hjælpe.

seneste indlæg her hvis du vil prøve at tjene point:

http://kandu.dk/LastX.aspx

MVH.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-01-08 22:03

Systemet er egentlig MEGET simpelt....

Du kan snakke og "chatte" alt det du lyster i et spørgsmål....

MEN

Når du har fået et "brugbart" svar er det meningen at man LUKKER spørgsmålet....

Det gør du ved at acceptere det svar der har hjulpet dig mest - og måske samtidig takke de andre.....

Når du har lukket det kan der STADIG skrives i det - hvis nogen har mere at tilføje...

Dog er det så "åndsvagt" indrettet at den der har stillet spørgsmålet er den ENESTE af de deltagende der IKKE får mail når nogen har kommenteret..... (desværre)

Det er slet ikke et spørgsmål om point - men deltagerne mærker hurtigt om det også er en spørgsmålstiller der virkelig er interesseret i sit spørgsmål OG deltager i den debat man selv har startet.....

Lukker du ikke dit spørgsmål INDEN 3 måneder, gør Kandu det - og så kan der IKKE længere skrives i det....

Derudover får du af og til en "del" af dine point hjem igen da nogen køber dit spørgsmål (hvis det er interessant nok) - ellers er det LÅST 1 måned hvorefter ALLE igen kan se det gratis....

Efter 1-2 dage er der ikke mange der opdager spørgsmålet - dette kan du så igen få mellem de nyeste 25 ved at "forhøje" pointene med f. eks. bare 10 point - sø ryger det igen mellen de nyeste spørgsmål (da det bliver betragtet som et nyt).....

Men er de besvaret bør du lukke dem....

Så hvis der er nogle af dine ÅBNE spørgsmål du IKKE mener er besvaret kan du f. eks. hæve dem med 10 åpoint og derved få dem på listen over seneste 25 - så kommer der måske andre kommentatorer til....

Det var vist det i grove træk - ellers må du spørge igen....

Som sagt lyder dit nuværende problem til at bestå i at din harddisk er ALT for lille....

Hvor stor er den ????

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 10-01-08 22:56

---> refi : ææh? rår jeg ikke mails på mine egne spgm.? -Det mener jeg at jeg gør ...?

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 10-01-08 22:57

rår -der skal stå får

Kommentar
Fra : vith

Dato : 10-01-08 23:51

Refi har ret! Jeg har lige tjekket mine egne gamle spørgsmål, og der er sandelig kommet kommentarer efter at jeg har lukket, som jeg ikke har fået mail om!

Det er da ærgerligt (for nu at udtrykke mig mildt!!)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-08 03:28

Hej ingelein du skal ikke lade dig hundse med, hverken af refi eller andre, det er nemt at konstantere at dy har 6 åbne spørgsmål, og lige så nemt at konstantere at de alle er stillet her i januar, du skal ikke acceptere noget, før du har fået et svar som du kan bruge, jeg kan se at du er gået over til formateringen, måske en god ide og du får en hel frisk computer nu. Men så kan du jo lige så godt afslutte dine ikke aktuelle spørgsmål, ved at klikke på Accepter i det indlæg du fik mest hjælp i, det var om brugen af Kandu, nu til dit spørgsmål: At du får at vide at disken er fuld, er på grund af din harddisk størrelse, den er som allerede nævnt for lille til at du kan slette større filer, der er ikke plads i Papirkurven, den er som standard sat til 10% af drevets størrelse, du kan ændre dette ved at højre klikke på Papirkurven og klikke på Egenskaber, der er en skyder som du kan flytte og få mere plads i Papirkurv, du kan også vælge at sætte markering i Filerne skal ikke flyttes til papirkurven: De skal fjernes med det samme når de slettes, men pas på med den indstilling, der er ingen fortrydelse når du sletter, men til gengæld får du ikke at vide at drevet er fuld, når du har slettet dine store filer, så bør du ændre tilbage, så filerne skal en tur i Papirkurv før de slettes

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 11-01-08 21:07

Tak for svaret h_bmv.
Det er bare ok - Med venlig hilsen Ingelein