/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
login/password
Fra : jesperrh
Vist : 468 gange
100 point
Dato : 09-01-08 00:36

Jeg sidder og vil ind og åbne nogle porte i mit modem. Det er en ZyXEL Prestige 964CR. Problemet er at jeg ikke har login eller password, og tror ikke min udbyder vil give mig det. Nogle der ved hvordan man enten kan finde passwordet (hacke det) eller resette det tilbage til standard konfigurationen? Har prøvet med telnet, og der skal den bruge de info som jeg ikke har. Skal siges at jeg har prøvet at resette det bagpå på den lille knap.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-08 01:03

Citat
åbne nogle porte i mit modem
du mener ikke router eller ?

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 09-01-08 01:12

jo der er begge ting i... my bad

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-08 01:31

Modemet kan du vist ikke gøre noget ved, men routeren kan sandsynligvis resettes ved at presse en udrettet papirclips ind i det lille hul som er enten foran eller bagpå, afhængdig af fabrikatet, du kan ikke tage fejl af hullet, det er i størrelse næsten som skabt til en papirclips, sluk routeren og pres clipsen ind i 10-20 sekunder, så er routeren som den var fra fabrikken, husk at sikre dig bagefter

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 09-01-08 01:33

"Skal siges at jeg har prøvet at resette det bagpå på den lille knap."

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-08 01:42

Jeg kender ikke Zyxel, er der ikke en lillebitte hul et eller andet sted ?

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 09-01-08 01:48

nej der er en reset-knap. og den har jeg trykket på. men når jeg går ud i command og skriver
telnet 10.xx.xx.x logger den på og vil have login og password. Og der er der jeg har brug for hjælp, da login/password ikke bliver resettet, når jeg trykker på reset-knappen bagpå. Men kender heller ikke hvad standard loginet kunne være, har prøvet med admin, root, user, webmaster..... etc.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-08 01:54

Har du slet ingenting til din router ? Er det en du har "fået" gratis ?

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 09-01-08 02:50

Nope ingenting med... ja det er den jeg fik gratis. den hvor du sætter selve internetfordindelsen i der kommer ind i huset. (coax kablet)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-08 03:08

Som sagt kender jeg ikke Zyxel, men der står en hel masse her: http://www.speedguide.net/broadband-view.php?hw=116&print=friendly
håber du kan bruge det til noget

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-01-08 03:36

IP adress=192.168.1.1

RESET

bruger/user=admin
password=1234

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 09-01-08 08:09

hvis det er en udbyder leveret Router, er den sikkert låst. Jeg har selv prøvet at omgås en router, der havde mulighed for Trådløs, men der var udbyder låst. Det kostede 250 at få dem til at låse den op.

Det er noget softwaremæssigt, da de kan låse den op online.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 09-01-08 09:32

Har du prøvet at spørge din udbyder, kunne jo være du blev overrasket og at de gav dig passwordet, evt se om ikke du kan finde på en eller anden historie fra de varme lande om hvorfor at det er vigtigt for dig at få adgang.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-08 09:57

Fra O.V.N.'s henvisning står der jo hvordan du kommer ind.

Default IP address: 192.168.1.1:8080 ...................Det gøres fra en browser
Default admin username: user
Default admin password: 1234
Administration: Web-based (LAN)
Remote centralized management

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-01-08 13:28

Når den får Ip adresse 10.xxx.xxx.xxx
Er det fordi din router initaliseres fra din udbyder.
Du skal finde oplysningerne via din udbyder.
Prøv at anvende bruger og nummer som du anvendender ved log in hos din udbyder.
mvh Ben

Annuller spørgsmålet
Fra : jesperrh

Dato : 09-01-08 20:00

Tak for alle svarende... jeg fandt dog ingen løsning ud fra dem.. Må kæmpe videre