/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvilket software-program?
Fra : vith
Vist : 808 gange
100 point
Dato : 08-01-08 22:20

Hvilket program (gerne gratis) vil I anbefale, når man lige er startet på slægtsforskning?

Hvilke fordele og ulemper har de forskellige programmer?

Hvad skal et program kunne?

Kommentar
Fra : Birdie56

Dato : 08-01-08 22:28

Jeg fik for ca. ½ år siden anbefalet Brotherskeeper og det synes jeg er superfint. Fik det selv anbefalet af en superbruger.
Ved at der er en hel del af den "hårde" kerne indenfor slægtsforskning, der bruger det.
Det er på dansk og letforståeligt synes jeg..
Jeg kører stadig på den gratis version og jeg har mange grene inde allerede nu.
Så prøv at gå ind på:
www.brotherskeeper.dk
Jeg har prøvet andre - men her har jeg fundet det jeg kan bruge og både fatte og forstå.

Birdie

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-01-08 22:43

legacy

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-01-08 22:43

Vælg ikke det gamle program Brothers Keeper;
heller ikke den mest anvendte afløser herhjemme: Win Family.

De er ikke fulgt med udviklingen og overgås i dag af eksempelvis Lagacy og Family Tree Maker...
hilsen Svend

Kommentar
Fra : vith

Dato : 08-01-08 22:52

Skal lige tilføje at jeg har Vista.

Ser ud til at Legacys hjælpefiler ikke virker med Vista - er det vigtigt?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-01-08 23:01

Jeg har startet min slægtsforskning på http://www.ancestry.com/ fordi jeg i starten søgte noget familie i USA.

Jeg har endnu ikke prøvet at betale for de faciliteter der tilbydes.
Du kan downloade dine optegnelser og indsende til http://www.lklundin.dk/gedcomp/index.php
hvis du ønsker det.

Jeg synes det har været en god start på min "forskning".
Er helt nybegynder, under 1 år.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-01-08 23:06
Kommentar
Fra : vith

Dato : 08-01-08 23:19

Der står dette på legacys hjemmeside:

Windows Vista: Legacy virker, hjælpefilen virker ikke da Vista ikke understøtter .hlp filer.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-01-08 09:27

Prøv at se spørgsmålet: Win Family 7 lidt længere nede...

Uddrag herfra: Svend
"
eller Family Tree Maker. Det mest anvendte i verden.
Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Teil:
DIS-Danmark præsenterer her en række programmer.
http://www.dis-danmark.dk/program/program.asp

Jeg bruger Legacy, de har god hjælp i forum.
http://legacydansk.com/forum/index.php
Man kan begynde med en gratis version og udvide
til DeLuxe for små penge, alt er på dansk.

Spørgeren 20 kroner:
Jeg har købt FMT og fået alle mine data overført uden problemer, så det kører helt perfekt altsammen.....og der er fantastisk service bag....man får svar næsten inden man har spurgt....

Hvad angår Lecasy er den meget let at finde...bare gå ind på Google.
Jeg har prøvet den gratis version og det fungerer også godt, men skal man have det fulde udbytte
skal man have en opgradering...men den er nu ret billig.
"

Kommentar
Fra : vith

Dato : 10-01-08 01:15

Mange tak for alle jeres forslag og bemærkninger.

Jeg har kigget lidt på dem alle, men synes det er svært at overskue fordele og ulemper. Men jeg tror det ender med FTM eller Legacy. De to vil jeg kigge nærmere på.

Kan de evt. lægges ud på en hjemmeside? Hvis ja, er der så nogle links, så jeg kan se hvordan det ser ud?

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 10-01-08 09:10

Min nabo har købt FTM på min anbefaling og er godt tilfreds, men han har det ikke på hjemmeside.

Her er link til den danske sektion:
http://www.sitecenter.dk/bkb_trading/nss-folder/filerdukanhenteomftm/
der er mange hjælpe muligheder...

Selv vil jeg også købe Family Tree Maker når jeg snart går på pension...

Du kunne jo prøve med et privatmail til "2o kroner" der lige er begyndt?
Vi ser jo næsten aldrig resultaterne af vore gode råd her i kandu...

Jeg er sikker på en Legacy tilhænger nok skal komme med tilsvarende links for dette program,
hilsen igen Svend

Godkendelse af svar
Fra : vith

Dato : 10-01-08 20:36

Tak for svaret svendgiversen.

Det var rigtigt godt med alle de links du kom med. Jeg har nu bestilt FTM, som jeg synes har det lækreste design - og jeg glæder mig helt vildt til at komme i gang.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-01-08 16:58

Selv tak.

Det bestyrker mig i også snart at investere i FTM, Svend

Kommentar
Fra : vith

Dato : 11-01-08 22:16

Lige nu er den på tilbud til 295 kr - inkl. forsendelse!