/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Network Stumbler 0.4.0
Fra : ferik
Vist : 1341 gange
300 point
Dato : 07-01-08 21:30

? hvad kan jeg få ud af denne, umiddelbart syntes jeg ikke, det er meget
jeg kører Cybercity ADSL 8Mit, delvis RJ 45 kabel til 2 computere og trådløs til 2/4 bærbare
(lørdag/søndag når børn og børnebørn er hjemme)
naboen`s børn går vist på sommetider, jeg har ikke noget imod det
jeg bor for enden af en vej i et lukket område, derfor kører jeg ukodet
netværk stumbler viser: (Navn) SSID og MAC adresse og channal nr, på netværket og ikke andet.
Jeg ville gerne kunne se, hvor mange computere og hvilke der opkoblet, mest for sjov

Accepteret svar
Fra : d01tko

Modtaget 310 point
Dato : 07-01-08 21:46

Hejsa.

Network Stubmler (også kaldet Netstumbler) kan bruges til at finde trådløse netværk/hotspots vel at mærke hvad enten de er med skjult eller vist SSID. Netstumbler kan dog ikke vise eller knække den kode du har valgt, men da du jo skriver du kører ukrypteret så spiller det ingen rolle. Jeg vil dog anbefale dig at kryptere dit netværk uanset, og det er i øvrigt heller ikke særligt vanskeligt.

Da Netstumbler ser det trådløse netværk "udefra" kan det ikke give dig nogen oplysninger om hvor mange computere der er koblet til dit netværk. Dette kan du imidlertid se på de fleste routere hvis du logger ind på den og leder efter noget der hedder "Client list". Her vises IP adresse og computernavnet på de tilsluttede enheder.

Netstumbler kan til gengæld vise signalstyrken på et netværk med søjlediagram, hvilket er utroligt anvendeligt hvis man eksperimenterer med hjemmelavede WLAN antenner, og dem er der mange opskrifter på, og de virker fortræffeligt kan jeg fortælle. Nogen bedre end andre selvfølgelig. Jeg brugte programmet til at rette to hjemmelavede WLAN antenner ind mod hinanden, og det var enormt belejligt da man ikke kunne se antennen i den modsatte ende. Og selvom man kan så er det ikke givet at antennerne skal pege direkte mod hinanden for at opnå det bedste resultat.

Håber du kan bruge min forklaring.

Kommentar
Fra : Nickoe

Dato : 24-01-08 16:42

Forstår du hvordan du ser det, eller har det bare ingen interesse længere?

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 24-01-08 19:00

Tak for svaret d01tko.