/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP til internettet
Fra : Sandvad261
Vist : 763 gange
100 point
Dato : 03-01-08 19:35

Jeg er virkelig løbet tør for ideer, og søger nu et godt råd.
Jeg har lagt Windows XP pro ind på min computer mange mange gange, og der har aldrig været problemer, men det har jeg så til gengæld nu, for jeg kan ikke komme på nettet.
ALT kører fint under indstaleringen, overhovedet ingen fejlmeddelelser, alt kører som det skal, men når jeg så vil aktivere windows opstår problemet, jeg kan ikke komme på nettet.
Jeg har set i enhedshåndtering, ingen gule klatter på noget af det,under netkortet, liger der også nok så flot navnet på netkortet, men der er ingen der hedder noget med 1394, skal der ikke gøre det ????.
Jeg har selvfølgelig opsat det hele til bredbåndsforbindelse, som jeg kører med.

ER der nogen der ligger inde med en god ide.

Hej

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-01-08 19:44

Har du trådløs forbindelse?
alimak

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 03-01-08 19:48

Nej det har jeg ikke, det er et godt gammeldags kabel.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-08 19:51

Kabel til router

Opret ny forbindelse via LAN ...................

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 03-01-08 19:56

Det har jeg også gjordt

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-01-08 20:03

1) Hvem er internet-udbyderen?
2) Har du lavet hardware-ændringer i din PC = nyt netkort?
3) Hvilken router? Eller er det "kun" et ADSL-modem med en enkelt LAN port eller hvad?

Hvis TDC/YouSee eller hvad det efterhånden hedder er svaret på 1, og ja er svaret på 2, så kan det være dér hunden ligger begravet, for så er det dit netkorts MAC-adresse der ikke kendes hos TDC.

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 03-01-08 20:16

Den jeg kører på her, er en MAC det kører bare.
Den anden computer jeg har er win xp maskine, den kører også fint på nettet.
Problemet er nr. 3 maskine
så router og udbyder osv er bare iorden.
Netkortet er ikke nyt, men jeg kender det, og det har kørt meget fint, selvfølgelig, kan det være stået af.
Det skulle såmænd ikke undre mig om det ligger i netkortet, men den der med noget der hedder noget med 1394 hvad er det for en fyr, jeg kan se på min anden maskine, at der ligger en på med det navn.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-08 20:23

1394 behøves ikke være aktiv for at du kan køre - har den været der før ??? - på min har jeg blot deaktiveret den.

lige et ps - prøv at gå på windows update - det kan sætte gang i nettet via første installation hvor du skal bekræfte

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 03-01-08 20:29

Jeg kan jo ikke gå på nettet, når det ikke kører, jeg ville jo afslutte min indstalation af windows med at aktivere den, men det kunne ikke lade sig gøre, fordi der ikke var forbindelse til serveren.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-08 20:34

jeg har været ude for at netop windows update kan sætte gang i nettet - det var ikke for at spille klog

har du opsat din mail ??? (som også kan være en del af det der hjælper til)

har du forsøgt at slukke for router - resette - tænde efter ca 5 min og se om der så er forbindelse ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-08 20:35

og kigget efter om lan forbindelsen er aktiv

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 03-01-08 20:47

Jeg har prøvet at slukke for routeren ( hive strømstikket ud ) det gør jeg ret ofte, for min windows maskine glemmer ret tit routeren, det er en af grundene til, at jeg helt kører på MACen, her kører det bare.

Lan forbindelsen har jeg lige set på, og der står,

LAN forbindelse begrænset eller ingen forbindelse.
Og oven på ikonet for lan, er der et lille gult skilt med et udråbstegn.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-08 20:51

et eller andet galt - netværkskabet ikke tilsluttet eller lign - prøv at højreklikke og vælge reparer forbindelse og genstart din maskine

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 03-01-08 20:57

Hiver jeg kablet ud og sætter den over i den anden computer, straks er jeg på nettet uden problemer.
Det med at reparerer, det har jeg også prøvet, det hjalp ikke.
Men nu vil jeg lige se noget på TVet, og så tænke over tingen, så kan der måske dukke en løsning op.
Jeg hiver jo nok netkortet ud af den anden Win maskine.

Hej så længe.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-01-08 21:08

1) Kan du ikke kan PING'e din router, så er der i alle tilfælde ingen forbindelse til routeren.
2) Så ideen med at "låne" netkortet fra den PC der virker og sætte det over i problembarnet, lyder som en fornuftig del af fejlsøgningen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-08 23:14

Når du sætter netstikket i comp ,,,,,,,,,,,,,,lyser begge lamper (grøn og gul) ved stikket

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 03-01-08 23:16

Med meget møge og besvær, fik jeg gravet mig frem til den anden Win maskine, og fik den åbnet, ha ha, hvor dum kan man dog være, hvorfor ser man sig ikke ordentlig for, inden man skiller sådan noget, for her ligger netkortet på bundkortet.
så nu ved jeg ikke rigtigt, det er lige før skraldemanden kan få den med.

Hej

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 03-01-08 23:17

der er kun en grøn lysdiode og den lyser ja

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-01-08 23:20

Har du prøvet at ping'e routeren?
Har du jf. Eyvind checket om der er lys i netkortsdioden/dioderne?
Hvorfor skulle netkortet hedde noget med 1394? Det gør det vel kun hvis det er et realtek 1394 - altså noget Compaq noget, eller?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-08 23:24

Og du har prøvet et andet kabel.

På min bærbare som er slukket men strømforsyning tændt, der sidder et stik hen til routeren med lys i grøn og gul

På min stationærer her som kører lyser den grønne og den gule blinker (denne er på nettet)

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 03-01-08 23:25

Nej det netkortet hedder heller ikke noget med 1394, jeg har bare set, at der på den Win computer jeg har som kører, ligger der noget der hedder 1394, og så en driver til netkortet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-08 23:29

1394 er hos mig deaktiveret fordi jeg ikke bruger firewire (asus HT bundkort)

Kommentar
Fra : klumme-disk

Dato : 03-01-08 23:37

Citat
Jeg har lagt Windows XP pro ind på min computer

KAN SGU IKKE LIGE SE, at jeg har ABObaret DETTE.
MEN::::::::::
'
SÆT DIN XP cd/ SKIVE PÅ OG LAV EN
RESTORE +HUSK AT INDLÆGGE DIN EXPLORER
EFTTER
___________
sorri_ MEN

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 03-01-08 23:39

Nej du, jeg har ikke prøvet et andet kabel, for når det virker på den ene maskine, så skal det jo også virke på den anden.

Hej

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 03-01-08 23:47

Jeg har Fjernet partionen, lavet en ny igen, formateret HDen og lagt Windows ind 2 gange på den måde, men intet hjælper.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 04-01-08 06:46

Siden du vil aktivere xp som en del af at afslutte installationen, må det være fordi at det er en original kopi du har, så ring til Microsoft og spørg, eller søg efter problemet på deres sites.

Er der ikke også noget med at de snart lukker ned for opdateringer til Xp fordi at de nu har lanceret Vista ?

Mvh.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 04-01-08 06:49

Skud i tågen : Der kan vel også have været noget galt i forbindelsen mellem dig og Mircrosoft da du prøvede? De har måske været under angreb eller noget.

Mvh.

Accepteret svar
Fra : h_bmv

Modtaget 100 point
Dato : 04-01-08 06:56

ups ikke lige bidt mærke i den med begrænset eller ingen forbindelse... Et nyt netkort kan findes for næsten ingen penge og opefter. Jeg har både bundkort-lan stik jeg bruger til mit netværk og et alm. netkort mit internet er sat til.

En fysisk måde at prøve at omgå problemet på. -Du har jo ikke ændret noget i bios? Dit Bios batteri kan ikke være ved at gå dødt?

Mvh.

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 04-01-08 07:31

Tak for svaret h_bmv.
Inden jeg så dit svar, satte jeg mit netkort i den maskine der havde et netkort på bundkortet, og her havde jeg det samme problem, alså netkortet var lige til skraldespanden, og det havde jeg nægtet at tro på, hvis en af jer havde givet det som årsat.

Min XP er så absolut en orginal XP udgave.
Jeg er godt klar over, at der er en begrænsning på hvor mange gange man kan aktivere en Windows, det har jeg prøvet, så derfor måtte jeg købe en ny, så jeg var klar over, at det ikke var der problemet lå, og så er der også det, at man får helt klar besked på at man ikke kan aktivere, og at man skal kontakte sin forhandler.
Men tak skal i ha' jer der holdte for til langt ud på aftenen.
God vind