/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mangler lyd
Fra : egoland
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 01-01-08 16:11

Har lige instaleret et nyt bundkort, efter at min gamle computer eksploderede i et blåt lysglimt!
Det er et ASUS a7s8x-mx. Men jeg kan ikke få lyd ud. Enhedshåndteringen ser fin ud, driver er hentet på nettet, og der er ingen hakker i lydstyrkeindstillingerne. Der er både spdif og alm. '97-lyd, og i bios er der så vidt jeg kan se ingen valgmuligheder. Stikket til højtalerne sidder i den midterste lyssegrønne. Nogen ideer?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-01-08 17:12

SLeT INGEN LYD I NOGET SOM HELST??????ups
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-01-08 17:15

Der er da vist nogle tynde ledninger der skal sidde korrekt på bundkortet er de monteret korrekt ????

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 01-01-08 17:26

bruger du front stikene til din højtaler, eller de stik der er direkte på din bundkort bag på computeren

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 01-01-08 17:27

Ingen lyd overhovedet! Og nej, så idt jeg ved er deringen ledninger, ud over den, der går fra cd-rom til bundkort.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 01-01-08 17:28

Jeg bruger stikkene bag på computeren.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 01-01-08 17:41

har du manuel til din bundkort, ellers er der her.

http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socka/sis741GX/e1766_a7s8x-mx.pdf

Jeg kikke lige lidt mere ;)

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 01-01-08 17:45

Den har jeg selv, og har kigget meget i den

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 01-01-08 17:47

Hvis du går ind i din bios i
Advanced og kikke på line Onboard AC97 Audio står den vel på Enabled ;)

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 01-01-08 17:54

Ja, den står på enable.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 01-01-08 18:00

har du prøven nogle andre højtaler

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 01-01-08 18:36

Jeg har prøvet at sætte en mp3 til, og så virker de udmærket

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 01-01-08 18:57

Citat
Jeg har prøvet at sætte en mp3 til, og så virker de udmærket

Ikke helt med, har du prøvet nogle andre højtaler på computere eller et headset, det kan være stikke der er lidt problemer med

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 01-01-08 19:00

Begge: har testet højtalerne med en mp3, og har haft et par øretelefoner i udgangen på computeren: Lyd i højtaleren, men ingen lyd i høretelefonerne.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 01-01-08 19:10

har du kabler i til front stikæ

Hvis ikke skal du have sat 2 jumper på i din bundkort.

Kik i manuel på side 1-27 9.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-01-08 19:21

Og ellers kan det jo også være en fejl på bundkortet

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 01-01-08 19:28

Ja, hvis ikke de 2 jumper er sat i og der ingen lyd er så er det en problem.

Er det en ny bundkort du kar købt, så er de sat i.

De er de 2 blå jumper som du seer i manuel der skal være der for at din lyd virker.

Hvis du er sikker på det er de helt rigtige driver du har brugt.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 01-01-08 19:29

Citat
har du kabler i til front stikæ

Hvis ikke skal du have sat 2 jumper på i din bundkort.

Kik i manuel på side 1-27 9.

????Det står der ikke noget om i min. Jeg har ikke noget frontpanel. Hvilke to jumpere skal kortsluttes?

Accepteret svar
Fra : ocorner

Modtaget 100 point
Dato : 01-01-08 19:36

nej der er jeg godt klar over fordi det er standart fra fabrikken at de sætter der, og kun bliver fjernet når, der er front stik.

Men hvis det er en brugt du har købt mangler de måske, da der har været sat frontstik i.

Går du ind i manuel under pk. 1-27 9 kan du se der er 2 blå mærker det er jumper som skal være der hvis du ikke bruger dine frontstik.

Godkendelse af svar
Fra : egoland

Dato : 01-01-08 20:34

Tak for svaret ocorner. Det fungerer, og jeg har nu den dejligste lyd!!!! Den var ellers svær at knække!

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 01-01-08 20:39

ja, tænkte ikke lige på det i første omgang

Men dejlig du fik lyd på