/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Samling af vores lån
Fra : Hvidtiger01
Vist : 929 gange
50 point
Dato : 30-12-07 21:46

Hejsa..

Min kæreste gik af som selvstændig med en lille gæld på kr.67000kr. Hun havde et forbrugslån i forvejen og spurgte om hun ikke kunne lægge gælden oven i hendes eksisterende lån. Men det ville hendes rådgiver ikke, så nu har hun to forbrugslån. Det virker for mig lidt underligt, at hendes rådgiver ikke vil samlægge hendes lån. Er det normalt?

Vi sad og regnede på det og vi er blevet enige om, og samle alle vores lån til et stort istedet. Lånet ville så lyde på ca.268000kr. Det er langt mere overskueligt for os med et stort fælleslån. Nu ejer vi ikke noget hus, så kreditforeningen er udelukket.
Vi har overvejet og skifte bank, da vores bank og rådgiver ikke er til og tale med. Tror I at det er helt umuligt for os og få samlet vores lån i en anden bank?
Ved godt at det er et underligt spørgsmål, men hvis der nu var en der vidste lidt om det..

Mvh Hvidtiger

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-12-07 21:57

Nu er der nok ingen banker som er helt vilde efter at overtage lån, hvor jeg fornemmer at der ingen sikkerhed er bagved.
Men prøv at få "jeres" rådgiver til at makke ret. Det er jo også i bankens interesse at den lånesag får et godt forløb.

Men hvori består fordelen i at samle lånene. Det forstår jeg ikke. Det afgørene for jer er at få så må omkostninger som muligt på lånene. Det vil nok sige en ordning med mindst mulige renter.

Kommentar
Fra : bovbasse

Dato : 30-12-07 21:58

tja, det lyder underligt, at jeres bankrådgiver ikke vil det.
men jeg synes selv at det er overskueligt med 2-4 lån, fordi, lad os antage at du skal betale 5000 pr. mdr for dine lån med forskellig løbetid feks 3-4-5-6 år når dine lån er færdig efter 3 år kan du bare overføre dine indbetlainger til det næste lån, som så vil være før færdig, derefter det samme igen, i mellem tiden kan i jo tage lidt til jer selv også :)

håber at i har forstået denne kluntede for klaring

mvh
jan

behold alle jeres lån og betal det i skal, det giver jer det bedste i sidste ende

Kommentar
Fra : Hvidtiger01

Dato : 30-12-07 22:10

Vi har haft en snak med rådgiveren og det var ikke en mulighed. Det vi gerne vil have ud af det er mere luft i økonomien, da de 7100kr er en tung byrde hver mdr. Med det ene lån er det mere overskueligt for os (det syntes vi) og samle det og f.eks afbetale med kr.5000,- om mdr istedet for kr.7100,-... Fordelen er så at det store lån vil stå i begge navne istedet for et.
Det er rigtig nok det med at stille noget sikkerhed, men på den anden side kan man jo sige at vi kauktionere for hinanden når lånet kommer til og stå i begge navne.

mvh
Hvidtiger

Accepteret svar
Fra : dr_dem

Modtaget 60 point
Dato : 30-12-07 22:26

Det kommer jo også an på jeres indtægt og er jeres indtægt god, skulle der ikke være noget i vejen for at gå til en anden bank, banker lever af at låne penge ud. Så ud af døren og på med vanten BANKERNE lever af os find en ny bank.

Kommentar
Fra : Hvidtiger01

Dato : 30-12-07 22:37

Ok!.. Vi takker for jeres svar... ..

Mvh Hvidtiger

Godkendelse af svar
Fra : Hvidtiger01

Dato : 30-12-07 22:39

Tak for svaret dr_dem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-07 22:42

prøv at tjekke www.mybanker.dk

der kan være store forskelle på banker

der er også

www.pengepriser.dk

og husk det hedder ikke kunderådgiver, men bankrådgiver, det ligger næsten i ordet at banken tænker først på sig selv

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 30-12-07 23:01

Takker og så ved i hvad i skal lave resten af næste uge og pøj pøj

dr.dem