/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Opvaskemaskine lugter brændt
Fra : DKJOL
Vist : 8806 gange
100 point
Dato : 30-12-07 15:44

Jeg har en Bosch opvaskemaskine. Den er begyndt at lugte brændt (som når gummi bliver varmet for meget op). Det er ikke meget, men nok til at man bemærker der.

Kan det være en termostat, der ikke virker ?

Og i så fald, kan en sådan udskiftes, eller lugter det af ny opvaskemaskine ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 15:58

Citat
Det er ikke meget

Sikker på det er maskinen ?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 30-12-07 16:00

Næ den kan udskiftes!
Men måske det snarere er en rem der glider. nu ved jeg ikke hvor den skal strammes. Måske remmen skal fornyes.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 30-12-07 16:04

Kig lige ind i maskinen og se - måske ligger der et knivskaft eller andet på varmelegemet.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 30-12-07 16:10

Tjek om det er din nabo der har smidt et par bildæk i halmfyret.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-12-07 16:10

Uha....jeg har haft en Bosch der gjorde det samme....først lidt og efterhånden værre og værre.....tilsyneladende kunne der ikke findes fejl på den, men det var fordi maskinen varmede selv om den ikke tog nok vand ind, til sidst blev den så varm indeni, at plasticting i den blev så bløde, at de var lige ved at smelte.

Hos mig hed det ny opvaskemaskine, Boschen var 8 år gammel........var dog så dum at købe en ny AEG Favorit........udført som billigt L.... i forhold til, og ikke nær så effektiv.

Godkendelse af svar
Fra : DKJOL

Dato : 30-12-07 19:06

Tak for svaret Eyvind. Det var låget til saltbeholderen, der ikke var skruet på, og diskret havde lagt sig på varmelegmet. Låget er nu intet værd, men da det forhåbentligt kan udskiftes, håber jeg, at opvaskeren tager et på år til.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-12-07 11:40

Det lå bør være til at få (købe).
Her er en af mange som har reservedele:
http://www.hvidevaredele.dk/shop/2120-saltskruelaag-50c1.html