/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
guppy syg?
Fra : kampfisken
Vist : 664 gange
30 point
Dato : 28-12-07 14:22

i går købte jeg en guppy (han) han har lige siden gemt sig bag ved pumpen og jeg kan ikke få ham til at spise hvad mon der er galt med ham?
jeg ville lige spørge jer kloge hoveder

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-12-07 14:33

Måske han lige skal vænne sig til vandet, det har mllåske en anden temperatu end han er vant ril en anden ph eller iltindhold

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-12-07 14:57

Giv tid

Og husk at man ikke lige plumpen en ny fisk ned i et akvarium .

Lad posen med fisken ligge en times tid i akvariet, så temperaturen langsomt udlignes.
Deretter fyldet vandet fra akarien lidt efter lidt over i posen i løvet af ca. et par timer.

Hvis det skal være godt sætter man nyindkøbte fisk i karantæne for at undgå smitte. Det er der masser af i akvarieforretningerne.

Kommentar
Fra : kampfisken

Dato : 28-12-07 20:01

måske har du ret valde

Kommentar
Fra : kampfisken

Dato : 28-12-07 20:07

men der er en ting til min største han sværdrage jagter ham også måske har det noget at gøre med at de begge to er røde min guppy er en rundhalet lys farved guppy stod der i min fiske bog

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-12-07 20:28

Hvis du har planter nok , så de kan smutte fra hinanden så skulle de nok kunne vænne sig til hinanden.

Kommentar
Fra : kampfisken

Dato : 28-12-07 20:39

mange tak valde det skal jeg prøve men hvordan løser jeg mad problemet?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-12-07 21:19

Hvis ikke den er syg, så klarer den sig uden mad i nogle dage - jeg trokr da også den smutter frem og snupper en bid af og til

Accepteret svar
Fra : ryllemand

Modtaget 15 point
Dato : 28-12-07 21:22

sådan en lille gubby er efter hånden noget sart noget. ment på den måde at det er meget indavlet fisk der er i handlen, og der med kræver at man er meget omhyggelig med ugenlige vandskift omkring 1/3 af vandet. det kunne godt tyde på at han har fået sig et "mindre" chok da han flyttede hjem til dig. pga. ophobninger af affalds-stoffer, fisk laver jo lidt a hvert i det vand Sværdrager kan godt være lidt hårde ved andre fisk, især med orange/røde farver.

Godkendelse af svar
Fra : kampfisken

Dato : 29-12-07 16:11

Tak for svaret ryllemand. du er virkelig klog

Kommentar
Fra : ryllemand

Dato : 29-12-07 17:18

Klog af skade måske
Har holdt akvarie fisk i ca 18 år,
Godt nytår

Kommentar
Fra : emil10001

Dato : 10-12-08 14:43

den skal bare vende sig til de ny omgivelser