/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Pinnacle Studio
Fra : 1069
Vist : 1503 gange
80 point
Dato : 26-12-07 13:00

Jeg har redigeret noget video i Pinnacle Studio Ultimate" version 11, og når jeg så efterfølgende opretter film til DVD, så stopper den simpelthen ved den samme frame (nærmere bestemt 15404) HVER gang! Min nye computer er bestykket med Windows Vista, 4 GB ram, 640 MB ram på grafikkortet (NVIDIA GeForce 8800 GTS), Intel Core2 Duo CPU E6750 2.66GHz, så jeg mener ikke at hardwaren skulle fejle noget. Men hvad kan mon så være problemet?? Håber at der er en eller anden derude der kan hjælpe mig videre, så det endeligt resulterer i den DVD, jeg længes efter at kunne færdiggøre. Skal lige tilføje at hardiskene (320 GB) er defragmenteret og Pinnacle er opgraderet med sidste nye "Studio 11.1.1 Release Patch".
En STOR tak til dem der vil være mig behjælpelige!!

Med venlig hilsen
Jørgen Johansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-07 13:25

11eren har fået MANGE hug.....

10eren virker meget bedre....

Og da Vista i forvejen er et problembarn er det IKKE nogen god kombination.....

Din komputer er sandsynligvis udmærket og begge dele kører sikkert udmærket hver for sig, men kombinationen giver problemer

Så start med at prøve med et andet DVDprogram.....

Pinnacle er efter min mening noget opreklameret bras der stille og roligt forsøger at "overtage" alt i komputeren....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-12-07 18:48

Enig med REFI.
Kan kun supplere med at alle videoredigeringsprogrammer , især ved færdiggørelsen og kreering af dvd kræver ocealer af ledigt harddisk . Mindst tre gange hvad man forventer at den færdige film vil fylde, og helst med en anden disk som arbejdsområde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-07 19:09

Korrekt...

Ca. 3 gange det færdige produkt er meget alm...

1/3 til "capture"
1/3 til workspace
1/3 til det færdige produkt....

Derudover bør maskinen få "fred og ro" til arbejdet - særlig ved konvertering....

Bruger selv Uleads produkter og er ovenud tilfreds med resultaterne - men de kræver OGSÅ plads....

Kommentar
Fra : 1069

Dato : 27-12-07 19:30

Meget taler for at jeg skal investere i et andet video-program - skal vi mon så kalde Pinnacle for PINAGTIG?
Så hvis det stadig ikke lykkedes med Pinnacle (det gør det forhåbentlig), så må jeg glemme alt om de mange timer jeg har brugt på videoredigering og købe et andet program som jeg kan begynde helt forfra med. Refi nævner Uleads produkter - kan andre også anbefale dem?

M.v.h. Jørgen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-07 20:02

Yes...

Nå det tæller ikke

Kommentar
Fra : alka

Dato : 28-12-07 12:35

Jeg bruger Pinnacle 10.5. Det sker engang imellem, at den stopper. Jeg begynder forfra, og så kører det igen. Hvor mange gange har du prøvet? Det er vel ikke sådan, at der et ophold i optagelse, fx pga. "støj"? Så kan der være et problem der.

Kommentar
Fra : 1069

Dato : 29-12-07 09:32

Jeg har vel efterhåden prøvet end 10 gange. Det kan være at version 10.5 er mere stabil. Har også prøvet at fjerne det klip, hvor den stopper med at beregne, men uden held. Så stopper den bare et andet sted. Kan ikke se at der skulle være nogen "støj", men godt du nævner det
Vil prøve igen, det kunne jo være...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-12-07 11:13

Prøv nu Uleads produkter.....

Du behøver jo ikke at købe i første omgang (trial)

Du bliver IKKE skuffet

http://www.ulead.com/vs/

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 17-02-08 21:36

Har du prøvet under indstilling til den færdige dvd, at lave filen først som en imagefil og så brænde den derfra.? Hvis du har installeret andre programmer, hvorfra du kan brænde, så afinstaller dem.
Jeg har ingen problemer med 11 plus ultmate. Du har de sidste opdateringer. Er det
StudioPatch 11_1_1_5224h_light.exe. Ellers download det.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 17-02-08 21:37

En ting mere. Har du prøvet at slette frame 15404?

Kommentar
Fra : 1069

Dato : 13-03-08 10:08

Hej alle hjælpere!
Har investeret i Ulead VideoStudio 11 Plus og det fungerer bare!! Så tak for rådet! I og med at jeg har rodet med programmet fra Ulead, så har jeg ikke prøvet at afinstallere mit brænderprogran (Nero) endnu. Men det vil jeg da prøve, når tiden er til det. Har installeret sidste nye patch (Studio 11.1.2 Release Patch), men det hjalp heller ikke. Har også prøvet at slette frame 15404, men så flyttede problemet sig bare til en anden frame.
Sidste nyt: Har ydermere købt Sony Vegas Movie Studio Platinum Edition 8.0, som også hører til i den billige ende. Er lige ved at sætte mig ind i programmets mangfoldige muligheder. Umiddelbart, er det et program jeg meget varmt kan anbefale til andre!

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 13-03-08 10:40

Jeg har også hørt godt om Ulead, men da jeg lige har redigeret en 165 minutter lang video på studio 11. brændt den og derefter redigeret den ned til 30 minutter og brændt den, det hele uden problemer, er jeg lidt nysgerrig for at vide, hvad der har været galt i din version. Du skriver at problemet "bare flytter sig til et andet frame". Ja så skal du undersøge framet nøjere og se hvad der galt med det osv. I mit tilfælde var det fordi der var sat en overgang mellem et fram og næste I]scene, og det gik programmet ned på. Da framet var slettet, var problemet løst. Det er ikke altid man af scenen kan se, at den kun fylder 1 frame, men det er lettest at se, hvis man klikker på ikonet til højre for tidslinie-ikonet i projektet.