/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
afbest.forsikr. ved sygt dyr?
Fra : Marejka
Vist : 355 gange
100 point
Dato : 26-12-07 12:26

Hej,
ved ikke helt hvor det her spm hører hjemme, prøver her...

Er der nogen, der ved, om der til rejse kan tegnes afbestillingsforsikring som omfatter erstatning af rejsen, skulle ens KÆLEDYR gå hen og blive syg før afgang?

Vi har to udegående katte, og hvis uheldet er ude kan det jo ske, at en af dem bliver syg lige før vi skal afsted på ferie - så vil jeg gerne have at jeg kan få mine penge tilbage når jeg afbestiller rejsen. Nogen, der har erfaringer eller ved noget??

Tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-07 12:33

ALT kan der forsikres imod - det er "kun" et spørgsmål om pris.....

Så går du med en frygt for at den ene af dine katte bliver syg, bør du blive hjemme.....

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 26-12-07 13:07

Hvis du alene vil "bruge den undskyldning", at du vil sikre dig mod, at kunne blive hjemme, hvis EN af dine katte skulle komme til skade ude i naturen, så er det med sikkerhed HUNDE dyrt.

Nu du alligevel - i en periode - skal være væk fra dine kæledyr, ville jeg sætte dem i kattepension, de fleste har særdeles gode faciliteter, som jo også kan besigtiges, før du vælger din kattepension.

Gratis er det ikke - men det koster ej heller en bendegård.

Så kan du tage glad og fro på ferie, med vished for, at dine kæledyr ikke kommer til skade, og skulle uheldet være ude, er de i kyndige hænder.

God ferie og

vedikkealt

Kommentar
Fra : Marejka

Dato : 26-12-07 18:21

Tak for kommentarer.
De skal alligevel på kattepension, men hvis nu der sker noget dagen før de skal på pension, så er vi jo lige langt. Jeg er endnu ikke løbet ind i en afbestillingsforsikring, der omfatter dyrets sygdom, så hvis der var een, så ville jeg glædeligt give de ekstra penge.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 26-12-07 18:36

Hej Marejka

Hvis du nu vil gå med livrem og seler, så kan du jo vælge en kattepension, i forbindelse med en dyrlæge praksis.

Så ville du jo slå 2 fluer med ET smæk.

Og så tror jeg altså ej heller, at kattene bliver mere ulykkelige af, at du ikke skulle være der, HVIS de kommer til skade.

Venlig hilsen

vedikkealt