/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Åh nej!!!!!!!!!
Fra : michael_30
Vist : 617 gange
200 point
Dato : 23-12-07 11:20

Hvad er jeres bud på at få betjentene til at blive?
Mit bud ville være, at lave en underskriftindsamling for at hæve skatten, hvis det er det der skal til, for at give politibetjentene den lønforhøjelse de fortjener. Det er trås alt dem der gør, at vi alle sammen kan leve et fredligt liv.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article371879.ece

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-12-07 11:24

Tror ikke på underskriftindsamlinger.
Vi burde ha våbentilladelser som i USA
og ret til at skyde tyveknægte.
Eller som en betjent sagde, rengør man sit våben
og det tilfældigvis kommer til at skyde en tyv
på den anden side af døren, kan man jo ikke
gøre noget ved det.
En god forklaring.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 210 point
Dato : 23-12-07 11:25

Jeg tror ikke på at lønforhøjelse kan gøre det.

Der er masser af ansøgere til politiet, og det er jo ikke sådan at lønnen bliver holdt hemmelig for dem inden de starter.

Derimod kunne man forestille sig at det er et noget mere opslidende job end man ser på film, så hvis vi endelig skal hjælpe politiet kunne vi jo samles om at undgå at unger overforkælede snotunger laver ballade fordi de ikke kan få et ungdomshus, eller give alle vi ser med kniv en lussing og sende dem hjem til stuearrest.

Kort sagft handler det om at de lovovertrædelser vi ser i dag er noget mere alvorlige end dengang landsby sheriffen afgjorde stridighederne ved at lade de involverede lægge arm på kroen, eller dengang politiets fornemmeste opgave var at hjælpe ænder over gaden.

Hjælp politiet med at opretholde ro og orden så bliver de ikke slidt op for hurtigt

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-12-07 11:25

Citat
Vi burde ha våbentilladelser som i USA

Så ville det blive endnu farligere at være politimand og dermed ville endnu flere søge væk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-12-07 11:27

Ikke farlige hvis vi hjælper politiet at udrydde banditter.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-12-07 11:34

Vi skal da ikke hæve skatten med en rød reje, der skal blot mere styr på statens kæmpe fejlslagne projekter.

Se f.eks. Arbejdsformidlingens Edb-system der trods millioner aldrig kom op at køre, DSBs nye tog der koste beskyttelsespenge til Ansaldo....You name it.

Embedsmandsvældet skal nedlægges, de klaphatte griner i deres skæg når de ikke får besked på at give plejehjemsassistenter en anstændig løn mens de selv hæver deres egen.

Dette sløseri med vores penge ville ALDRIG gå i det private erhvervsliv hvor der ville rulle hoveder så snart bare 100.000 kr blev tabt på gulvet.

Iøvrigt er vores politi pænt betalt da tillæg m.v. lægger et pænt beløb ovenpå grundlønnen, men stress og de højere lønninger udenfor etaten trækker.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 23-12-07 11:47

Citat
Vi skal da ikke hæve skatten med en rød reje, der skal blot mere styr på statens kæmpe fejlslagne projekter.

Enig!

Citat
Vi burde ha våbentilladelser som i USA

Og hvis du nu tænker dig lidt om, hvad tror du så det ender med?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-12-07 11:48

Citat
Iøvrigt er vores politi pænt betalt da tillæg m.v. lægger et pænt beløb ovenpå grundlønnen,

Tillæg er ikke løn.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-12-07 11:50

Citat
Og hvis du nu tænker dig lidt om, hvad tror du så det ender med?

Der bliver færre forbrydere.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-12-07 11:51

Og der burde udloves dusør på banditter
efter amerikansk model.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-12-07 12:02

Jeg tror det er prisen for vores privatiserings bølge vi oplever.
Lav løn handler jo om at sammenligne sig med andre, der laver samme type arbejde.
Sygeplejeskerne - kigger jo også ud i vikar bureauer fordi lønen det er højer.
Vi kan alle tale om lav løn, men bare at skrue lønnen op medføre bare inflasion, så stiger den jo også på andre områder.
Måsk var der fidus i at vi fik styr på vore værdier i samfundet, hvad er det for et samfund vi ønsker os?
Vi kan vel alle ønske en timeløn på på 300- 500 kr/time men dette medføre jo blot at al ting bliver dyre.

Er det så rimeligt at mange pensionister har under 75 kkr om året, til alt? Inklusiv julegaver?
Måske skulle vi lige give en skærv til vore forældre og bedste forældre i juletiden, da de var unge var pensionen - basseret på ren overførselsindkomst, og de havde ikke rådt til at få dækket alle deres ønsker.

Problemet med Politiet er jo også at boligpriser i storbyer er kommet op i et kunstigt højt niveau, fordi mange rige forældre har været med til at presse prisen der op...

Måske skal vi huske historien og den baggrund - når mange af dem med 2 boliger går på røven i det nye år...

Som det er nu er der ikke mange der lider nød. Det er ikke betjent Jensen der ikke kan få sin økonomi til at hænge sammen. Betjent jensen er ikke gået efter et job med høj løn, men et job med interesse for mennesker.

Jeg tror vi skal søge interessen for mennesker og måske finde nogle politikere der går efter værdier og ikke kun efter stemmer og popularitet...

god jul

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-12-07 12:11

Og deporteres langt flere kriminelle.
Men okay, så får politiet bare en overarbejdspukkel når de skal følge alle dem til lufthavn og færger.

Nu er flere østlande kommet med i Schengen hvad der åbner for en syndflod af kriminelle, man nedlægger grænsekontrolsteder med nogle hundrede dygtige betjente men skal så bruge 5000 flere for at holde styr på dem indenlands.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-12-07 12:36

Jeg kan ikke forstå at der er så meget postyr, ved at give en acceptabel løn. Pengene kommer jo automatisk ind igen, der bliver en større omsætning, og hver gang pengene skifter hænder er der både betalt afgifter og skatter, og igen afgifter og skatter, så det betyder så uendeligt lidt. Kun de penge som bliver brugt til udenlandsrejser og ditto varer bliver lidt mindre værd. Jeg tror at folk i al almindelighed er meget snæversynet, og høster kun til sig selv, - og så har vi jo den berømte "Jantelov", at slås med herhjemme. Desværre er det sådan at jo mere man har, det mere vil man have, og det ses tydeligt, også indenfor politiske kredse.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-12-07 14:00

Når man ansøger til politibetjent, som hel ung, er det ikke lønnen, men måske uniformen, og noget andet som tiltrækker. Men når man bliver ældre, og måske får familieansvar, så opdager man først at der også er behov for at få en bæredygtig løn, - så derfor vil jeg tro at så mange forlader politiet igen, og det er jo lidt ærgreligt at man har bekostet en uddannelse, og ligeledes er det dem med erfaring som forlader etaten. Mange unge, kunne jeg tro, havde kortere lunte, (det ved jeg med mig selv) og det tror jeg ikke er af det bedste.
Nej giv løntrinene et løft, så der er noget at at stræbe efter.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-12-07 14:20

Hvad er en passende løn til
- en politibetjent
- en taxachaufføre
- jordmoder
- en læge
- en pilot
Der er fuldt løn under uddannelse til
- en politibetjent?
De andre har selv betalt
- en taxachaufføre har (AMU eller selvbetaling af kørekort)
- jordmoder (SU)
- en læge (SU)
- en pilot (forhøjet SU og et lån på omkring 1Mkr)
Til politimandens løn skal lægges minds oven i til penssion 15%

Og så skal vi lige huske at det er en Avis overskrift - Helt galt går det ikkke...

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-12-07 14:32

Mon ikke en politibetjent har en lidt bedre uddannelsesløn. (løn under uddannelse)

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-12-07 14:40

De har fuldt løn under uddannelsen...

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 23-12-07 16:23

Der skal en holdningsændring til !!!

Jeg forstår godt, at ingen har lyst til at påtage et sådant hverv, hvor tabloidpressen til stadighed og hele tiden ånder een i nakken. Hvis man forsvarer sig med de midler, der er een givet, bliver man suspenderet i et halvt års tid, indtil Bjørn Elmquist får klovnet sig færdig.
Hvis man tager fat i de unge "radikale" efter at de har kylet brosten og molotovcocktails efter een, er det politibrutalitet eller i bedste fald en provokation.
Og som dronningehuset avler for øjeblikket kan mange se frem til at bruge deres politiuddannelse på at være babysitter/oppasser/døråbner for denne latterlige institution. Hvis det da ikke lige er at være ledvogter for en samling utilpassede individer, der skulle have været til boksning i stedet for fodbold.

+ meget mere af samme skuffe.

Det er da ikke særlig attråværdigt - eller ???

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 23-12-07 17:16

Teil:
Citat
Tillæg er ikke løn.

Det er jo lige det er.. Der er sgu mange der får tillæg i timelønnen efter forskellige ting. Overskuds deling eller lignende.
Også til Teil:
Citat
Der bliver færre forbrydere.

Lige nøjagtigt det modsatte. Den påstand er en direkte provokation. Du ved abenlyst ikke hvad du taler om. Hvis du havde haft kontakt til det kriminelle miljø ville du ALDRIG påstå at våben til alle løser problemer.

Benjamin.Hansen har til gengæld en utrolig fornuftig og realistisk holdning til problemet. Hvis vi var flere der bare var tilfredse med det vi har, så ville alt se bedre ud. Idag er holdningen: Mere luxus og skift alt til nyt..

Citat
Der skal en holdningsændring til !!!

Helt enig.. Hvis jeg fik skældud og brok hver gang jeg passede mit arbejde, så ville jeg sgu også være træt af det og finde noget andet.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 23-12-07 17:43

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Der skal en holdningsændring til !!!

Jeg forstår godt, at ingen har lyst til at påtage et sådant hverv, hvor tabloidpressen til stadighed og hele tiden ånder een i nakken. Hvis man forsvarer sig med de midler, der er een givet, bliver man suspenderet i et halvt års tid, indtil Bjørn Elmquist får klovnet sig færdig.
Hvis man tager fat i de unge "radikale" efter at de har kylet brosten og molotovcocktails efter een, er det politibrutalitet eller i bedste fald en provokation.
Og som dronningehuset avler for øjeblikket kan mange se frem til at bruge deres politiuddannelse på at være babysitter/oppasser/døråbner for denne latterlige institution. Hvis det da ikke lige er at være ledvogter for en samling utilpassede individer, der skulle have været til boksning i stedet for fodbold.

+ meget mere af samme skuffe.

Det er da ikke særlig attråværdigt - eller ???

Ja, jeg tror du er inde på noget af det rigtige. Giv politiet lidt mere i løn og lad dem lave deres arbejde "også med den magt det nu kræver" over for de forbryder som kaster brosten, flasker og mm. Lad politiet arbejde uden at medierne er så meget efter dem....

Citat
Og som dronningehuset avler for øjeblikket kan mange se frem til at bruge deres politiuddannelse på at være babysitter/oppasser/døråbner for denne latterlige institution

Ja, lad da private vagtfolk tage sig af dem....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-12-07 17:50

Hvis man indfører dødstraf i dk ville det hjælpe en hel del.
En billig løsning i forhold til fængselsstraf.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 23-12-07 19:54

Hm, min eneste kommentar lige umiddelbart til dette er:

Hvorfor er det lige jeg kan straffes for at slå en tyveknægt ned, som bryder ind i min lejlighed...
I USA kan man fucking skyde idioten og slippe afsted med det..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-12-07 20:56

Fordi du er i Danmark og ikke USA

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-12-07 20:58

Fjoget er jo så amerikatosset, vi få nok en pistol hver en dag.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-12-07 21:11

hehehe ja fuckin´amerikatosset en pistol i dåbsgave

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 23-12-07 23:07

Mig eller??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-12-07 23:45

Gæt selv

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 23-12-07 23:48

Citat
Hvis man indfører dødstraf i dk ville det hjælpe en hel del.
En billig løsning i forhold til fængselsstraf.

Teil: Det kan vi så blive enige om

Billigere eller ej, det virker.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 24-12-07 09:35

Citat
Hvis man indfører dødstraf i dk ville det hjælpe en hel del.
En billig løsning i forhold til fængselsstraf.

Så syndes jeg det bedre at sende dem ud på en øde ø, og så kan man smide lidt høns og ris ud til dem en gang imellem.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-12-07 09:41

Citat
Hvis man indfører dødstraf i dk ville det hjælpe en hel del.
En billig løsning i forhold til fængselsstraf.

Hvis du prøver at sammenligne kriminalitets statistikkerne i Danmark med de lande der benytter dødsstraf, så vil du hurtigt kunne se, at dødsstraf ikke hjælper noget som helst, tværtimod gør det bare at forbryderne vil kæmpe hårde for ikke at blive pågrbet, med flere dødsfald til følge

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-12-07 09:53

Ganske vist er det ikke en tråd om dødsstraf, men når nu snakken er faldet på den, vil jeg sige som Kortoververden. Det er så synligt, så man tror det er løgn, at de lande som har dødsstraf ikke har færre forbrydelser. Se bare USA, Saudi og Kina som eksempler. De henretter en mas, og lige fedt hjælper det. Kina har f.eks. 68 forbrydelser, som der er dødsstraf for (har jeg lige læst), og ikke en dyt hjælper det.

Men når det er sagt, så mener jeg, som jeg tidligere har givet udtryk for, at der er elementer i blandt os, som vi uden diskussion burde henrette. Ikke for at hævne os, ikke for at det skal virke afskrækkende, men fordi vi simpelthen ikke vil ha dem iblandt os. Det er typisk forbrydelser mod børn eller andre særligt bestialske forbrydelser, som burde afføde en dødsdom.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-12-07 10:16

Citat
Så syndes jeg det bedre at sende dem ud på en øde ø, og så kan man smide lidt høns og ris ud til dem en gang imellem.

Det er afprøvet, ingen grund til at holde dem i live.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 25-12-07 00:06

Citat
Så syndes jeg det bedre at sende dem ud på en øde ø, og så kan man smide lidt høns og ris ud til dem en gang imellem.

Det er afprøvet, ingen grund til at holde dem i live.

Godkendelse af svar
Fra : michael_30

Dato : 27-12-07 13:40

Lyder som et fornuftigt svar...