/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Password til recovery konsol
Fra : stl_s
Vist : 951 gange
200 point
Dato : 21-12-07 22:00

Hejsa

Er der mon en der lige har en hurtig løsning på det her ? Min XP maskine vil pludselig ikke boote (er på Linux live CD nu). Jeg har prøvet at komme i recovery konsollen for at køre en fixmbr, men den spørger om password. Det hjælper ikke at bare taste <enter>

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 21-12-07 22:17

Forstand på det har jeg ikke !!

Men hvis dette er en hjælp, ja så er det godt !!

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1501&page=5

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-12-07 22:32

Det er godt nok en kompliceret affære, og jeg har heller ikke noget floppy drev. Jeg tror heller ikke den kan finde det password der bliver spurgt efter. Hvad det er for et, det aner jeg ikke, for jeg bruger ikke password på XP,

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 210 point
Dato : 21-12-07 22:32

Eller er denne bedre ?

Citat
Recovery Console Password
On many XP installations you can't start the Recovery Console because it won't recognize your password. This registry edit causes the Recovery Console not to ask for a password. This works for both XP Home and XP Professional

http://www.theeldergeek.com/recovery_console.htm

Håber du kan bruge det ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-12-07 22:52

Tak jakjoe, den vil nok virke, men jeg kan jo ikke komme til registreringsdatabasen, her fra Linux CD`en

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 21-12-07 23:26

Nu er jeg kommet på endnu dybere vand.

Er det her noget der kan bruges ?

http://www.goitexpert.com/entry.cfm?entry=How-To-Reset-a-Forgotten-Linux-Password

Sig endeligt til hvis det ikke har nogen relevans til dit problem.
Som tidligere skrevet.....jeg ved intet om det....kan læse og skrive, og måske forstå !

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-12-07 23:46

Hvordan prøver du at komme ind i recovery??

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 21-12-07 23:46

Nu vil jeg ikke trætte dig mere !

http://articles.techrepublic.com.com/5100-10877-6105366.html

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 22-12-07 00:10

frem til reparer / indtast help / log på disk 1 / eller C:
kør den igennem uden password, eller klik/ indtast C_ gentagelser fremer sproget
og kommer der password klikke du dig igennem M / uden
ellers er du PÅ den_ eller bare klik på ny install og lig den nye oven på den gamle-

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 22-12-07 00:12

Selvfølhelig med en xp cd, du kan ikke genoprette en boot/ mbr med Linux

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 22-12-07 00:14

Og DU har vel en LOVLIG __
Ellers kan stortset alle xp´er bruges, bare der kan BOOTES fra den.

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 22-12-07 00:17

Min XP maskine vil pludselig ikke boote
Citat
Install Windows 2000 Professional over Linux

GO nat .

+

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-12-07 00:35

madmax2 .... Jeg håber du bliver rask inden jul.

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : stl_s

Dato : 22-12-07 01:15

Citat
Hvordan prøver du at komme ind i recovery??

Fra en Windows CD. Er der andre måder ?

Man kan faktisk godt komme i Windows registrerinsdatabase fra en Linux, men jeg kan bare ikke huske hvordan man åbner et console vindue. Så det var det bedste forsøg. Jeg skal tidligt op og rejse i morgen, så den får en recoveryskiverne når jeg kommer hjem.

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-12-07 01:16

Glædelig jul allesammen

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 22-12-07 01:20

Citat
Man kan faktisk godt komme i Windows registrerinsdatabase fra en Linux

IKKE hos mig_____GO sommer

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-12-07 01:27
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-12-07 01:29

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-12-07 01:49
Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 22-12-07 08:20

Bare rolig om lidt kommer stl_s på han plejer at kunne hjælpe

Jeg havde samme problem i sommer og kunne intet gøre, men kørte en ny xp installation oven i, i en ny folder win fx.

Der efter installationer redigere jeg i boot,ini så den kun kan starte på den ny systen.

Slette den gamle windows folder.

Har nu kørt fint siden og fik redet alt min data.

God jul til alle

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 22-12-07 08:23

Har du prøvet denne
http://support.microsoft.com/kb/308402

Ved ikke om det virker men en forsød

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-12-07 09:26

Citat
Bare rolig om lidt kommer stl_s på han plejer at kunne hjælpe

Ja ikk. Når bare sti_s kommer på så plejer alt jo at lykkedes men når nu det er selveste ham selv der spør.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-12-07 09:30

Ellers læser jeg jo lige med her.

Er selv igang med en nørdet ting.

En ældre pc m en AMD 2600GhZ 2 GB PC400 Ram.

3 styresystemer
XP Pro - Vista Ultimative - Linux Kubuntu

Kan ikke lade være

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-12-07 19:12

På nogle bærbare kan man trykke alt-f10 ved opstart eller kun f10 ved opstart.
alimak

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-12-07 04:38

Jeg er lige kommet hjem fra juleferie, og har fået kørt en perfekt recovery på maskinen. Men ak, den ville stadigvæk ikke boote. Jeg fik så fixet MBR med Helgec`s unik.iso http://www.helgec.dk/bootcd.html

Så nu er alt i den skønneste orden.

Tak til alle, og god "bagjul"

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-12-07 04:39

OG! Jeg fik lavet regeditændringen i jakjoe`s svar, så den ikke spørger om password mere.