/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Fyrværkeri hvornår ?
Fra : mulberry
Vist : 1113 gange
100 point
Dato : 21-12-07 17:45

Er der nogle regler for hvornår og hvornår ikke der må affyres fyrværkeri ?

Her hvor jeg bor er der allerede så småt gang i den. Det mener jeg ikke er rimeligt, da der er hensyn at tage til blandt andre kæledyr.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 21-12-07 17:48

Citat
Det er som udgangspunkt kun tilladt at anvende fyrværkeri i perioden fra den 1. december til den 5. januar.

http://www.politi.dk/da/borgerservice/fyrvaekeri/

Her hvor jeg bor, bliver der også "skudt" fyrværkeri af.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-07 17:50

Det kan du få tilladelse til hele året rundt.....

I øjeblikket kræves blot IKKE speciel tilladelse......

Da de måtte sælge fra i mandags - kan mange jo IKKE vente.....

Godkendelse af svar
Fra : mulberry

Dato : 21-12-07 17:53

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-12-07 17:55

God

Kommentar
Fra : VlGGO

Dato : 22-12-07 11:56

Jeg har fået at vide af en klog mand at man først på fyre af d. 29 dec til den 2 januar. Men jeg tror politiken har ret..