/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
"Utæt" Akvastabil Eff.line armatur...
Fra : Wheelie
Vist : 1441 gange
50 point
Dato : 13-02-03 19:47

Mit armatur (530 l org. akvastabil effectline) er "utæt". Vandtempraturen på 24-26 grader gør at der siver lidt damp op mellem alle armaturets samlinger (ikke bare ved de to låger). Da der er meget kalk i vandet her i århus, betyder det at der hver morgen, sidder grimme vide striber/plamager af kalkaflejringer på armaturet. Det ser jo ikke særlig godt ud.

Nogen der har samme problem?

Kan man evt. bruge scilicone langs samlingerne på armaturets underside.

Mvh. Wheelie

Kommentar
Fra : Bonlykke

Dato : 28-02-03 14:25

Hej Wheelie,
Det ser ligesådan ud hos mig - og hvos mange andre. Ville silikonen ikke besværliggøre åbning/lukning?
Kim

Kommentar
Fra : rally

Dato : 03-03-03 13:02

prøv méd af lægge en lille silikone masse der det virker

Kommentar
Fra : chewie82

Dato : 21-06-03 22:32

Akvastabil har store problemer med deres Effect-line amaturer. Jeg har haft to Effect-line akvarier og begge har haft problemer med kondensvand der løb ned af siden. Jeg leverede begge akvarier tilbage til forhandleren, opsage købet og fik mine penge tilbage. I denne forbindelse snakkede jeg med direktøren for Akvastabil, som indrømmende at amaturerne designet forkert. Jeg har efterfølgende købt et akvarie fra Tropeakvarier gennem www.Akvanet.dk og det fungerer optimalt.