/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Finde hjemmeside
Fra : Dieter
Vist : 618 gange
200 point
Dato : 20-12-07 19:40

Hvad skal der til for at man kommer til (bl.andet) en hjemmeside, bar ved i google skrive: smykker.
Jeg kunne godt tænke mig at få dette til at virke.
Pt. kommer min hejmmeside nemlig tilsyneladende ikke op.

www.hsc-smykker.dk

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 20-12-07 19:50

Google har 4.330.000 hits på "smykker", blot ved links fra Danmark, at tro du kan komme forrest i den kø er nok lidt naivt.

Det der for alvor tæller ved placering er hvor mange sider der linker til din side.

Så vidt jeg kan se bruger din side "frames"/"Rammer" det fremmer ikke sidens placering.

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 20-12-07 19:55

Hej
Glem ikke valideringen. du mangler (DOCTYPE)
Det er ikke din index side og den er i et anden sted

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 20-12-07 19:56

Din side dukker i øvrigt op når man søger på "HSC smykker", så google har set siden.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-12-07 20:00

Om et par dage kommer du på google fordi du har skrevet her men det bliver via kandu

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 20-12-07 20:03

Google har i øvrigt 989.000 hits på "søgemaskineoptimering", f.eks:

http://www.solutions2buy.dk/seo-guide.html

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-12-07 20:03

Så altså du er på nu på google

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-12-07 20:10

Ikke under smykker men din adedresse

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 20-12-07 20:58

Naqibullah:
hvad er det du taler om. Hvis jeg var så velbefaren som du åbenbart er, ville jeg jo ikke spørge.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 20-12-07 21:53

Prøv at gå til: http://validator.w3.org/
Indtast adressen til din hjemmeside, og se hvad den skriver.
Så vidt jeg kan se er din side lavet med Microsoft Frontpage, jeg er ikke sikker på at du kan få den til at lave kode der er valid.

At få en hjemmeside med valid kode, kan være en hjælp til at få en god placering på google.

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 20-12-07 22:28

Google læser (meta name) og dit er tømt, du magler en (DOCTYPE)

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 20-12-07 22:29

mener mangler ggggggg

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 200 point
Dato : 21-12-07 00:46

Citat
Naqibullah:
hvad er det du taler om. Hvis jeg var så velbefaren som du åbenbart er, ville jeg jo ikke spørge

Så bør du læse lidt om hvordan du skal lave en hjemmeside og f.eks. starte med DOCtype her
http://www.html.dk/artikler/00036/

gå derefter videre her http://www.html.dk/artikler/00031/

når du har læst det så går du videre her http://www.html.dk/tutorials/

og når du så er blevet lidt mere fortrolig med kodningen, går du videre med META tags her
http://www.joyzone.dk/sw172.asp

og sluttelig kan du her generere dine Meta tags her http://www.netexplorer.dk/TOOLS/meta.php og der er flere andre steder på nettet hvor du kan generere Meta Tags.

Når sitet er OK så kan du validere det for fejl hos http://www.w3.org/ og her kan du også læse alt om at kode en hjemmeside.

Som du kan se kræver det at du sætter dig bare en lille smule ind i hvordan hjemmesider laves - og du vil være meget nemmere at hjælpe.

Sluttelig skal du ikke regne med at dit site bliver nemmere at finde via google - jo måske hvis du får orden på ovenstående og betaler google for at blive set.

//bentjuul

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 21-12-07 08:08

Det behøver ikke være så besværligt. Jeg brugte et lille program fundet via et tip her på kandu hvor jeg selv indtastede nogle metadata, gjorde som programmet sagde (for dummies) og vupti kommer jeg som en af de første arkitekter på google
Jeg leder lige efter tippet og vender tilbage. Det der er vigtigt er at du undersøger hvor du skal indlægge metadata på din hjemmeside - det kan jeg ikke hjælpe med.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 21-12-07 08:23

nå nu kan jeg ikke finde den, men der er også denne muligthed som jeg dog ikke selv har brugt.
http://www.google.dk/intl/da/add_url.html

det andet jeg taler om er en hjemmeside hvor man indtaster de søgeord siden skal findes ved, og så laver den koden for en.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 21-12-07 12:32

Tak for svaret bentjuul.

MEN, jeg kunne godt tænke mig at du brugte en lidt ! mindre skolemesteragtig tone.
Jeg er måske lidt sart. Men sådan er vi jo forskellige. Tænk lidt over det.

Og så ønskes du en god jul og et festligt Nytår

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-12-07 12:52

Citat
MEN, jeg kunne godt tænke mig at du brugte en lidt ! mindre skolemesteragtig tone.

Det var nu ikke sådan ment, men skal alene ses som en hjælp til dig om hvordan du kommer rigtig igang. Bare du kender lidt til en hjemmesides opbygning - så vil det være meget nemmere at hjælpe.

Jeg vil forsøge i løbet af weekenden at lave et eksempel på din side med doctype og metatags og en kode som kan valideres hos w3c (dvs at siden er uden fejl), men jeg har desværre ikke tid før.

//bentjuul