/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genstart hele tiden???
Fra : Laika_pigen
Vist : 656 gange
70 point
Dato : 19-12-07 15:14

Jeg har en lille ASUS bærbar, hvor bundkortet åbenbart er knækket i.
Det har ikke været et stort problem i lang tid da den alligevel bare har stået på bordet.

Nu er det så sådan at den har været rendt tør for strøm, og lukkede så helt ned.

Nu vil vi så starte den men det kan vi ikke rigtig. Ej heller når vi starter den op i Fejlstikret tilstand.

Når vi starter den op, så gør den som den plejer, og siden kommer frem hvor man kan vælge hvad man vil. Normal eller Fejlsikret ovs.

Både når vi trykker det ene og det andet så Genstarter den hele tiden.

Hvad kan der være galt?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-07 15:19

Det skriver du jo selv...

Motherboard i udu - udskift......

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 19-12-07 15:20

Knækket bund / printkort som du selv skriver.
Den har muligvis kun kunne holde sig i live, mens den havde strøm på.
Prøv at giv den et let dask.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 19-12-07 15:26

Men nu har det bundkort været i stykker i snart 5måneder og der har aldrig været probs før. Så underligt den gør det nu. Og den har da også været gået tør for strøm før.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-07 15:30

At den har kørt i 5 mdr. er at betragte som "ren held".......

Jeg havde engang en Volvo 164 - den kørte også upåklageligt - alligevel kører den ikke mere.....

Før eller siden vil selv den mindste (hvilket det ikke er) fejl give op og blive til en STOR fejl.....

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 19-12-07 15:34

Hvad vil det ca koste og få skiftet bundkortet i en Bærbar?

Kender jo intet til det og ved heller ikke hvad alt det her er for noget.

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 19-12-07 15:36

Det er sikkert billigere at anskaffe dig en ny, og uptodate pc

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-07 15:36

Det kommer jo HELT an på HVAD det er for et bundkort.....

Er det en "mærkemaskine" er det slet ikke sikkert du kan købe det - desværre....

De får (de fleste) bundkort lavet på licens......

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 19-12-07 15:37

En forhandler tager vel ca 1000.- bare for at åbne din pc, og skal der et nyt kort i
plus alt det andet, som ikke passer sammen med det nye.

Det løber hurtigt op.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 19-12-07 15:38

Det er en ASUS som er godt i en computer butik.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 19-12-07 15:39

Okay men hvad så med alle de billeder vi har til at ligge på maskinen????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-07 15:40

Det siger jo ikke så meget om komputeren.....

Der er sikkert 10 modeller og 5 årgange.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-07 15:41

Så HELE navn og model - så kan vi da prøve.....

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 19-12-07 15:42

Det du har på din disk kan altid reddes eller hentes, med et usb stik.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-07 15:42

Alt hvad du har liggende på maskiner er ikke det store problem....

Harddisken kan sættes til en anden maskine.....

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 19-12-07 15:43

Okay men modelle kan jeg ikke huske med den er fra Januar 2006.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 19-12-07 15:44

Men Computermanden siger det skal flyttes fra C-drevet til D-drevet???

Aner ikke hvad der er hvad.

Prøver lige finde ud af hvad modellen hedder.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 19-12-07 15:45

Den hedder ASUS A3H

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 19-12-07 15:52

Bare du får din harddisk med hjem, så kan du altid købe et usb stik eller
en extern og hente data over på en ny.
http://computersalg.dk/gruppe.html?gruppe=5127&SamleMenuID=11&Sort=4&SiteID=1
http://computersalg.dk/gruppe.html?gruppe=5128&sort=4&SamleMenuID=11

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 19-12-07 15:55

Men nu er det sådan jeg kan ikke engang starte den op. Den bliver ved med at genstarte hele tiden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-07 16:11

http://dk.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11

Prisen tør jeg ikke spå om - du må skrive/ringe og forhøre dig....

Kommentar
Fra : madmax2

Dato : 19-12-07 17:09

Citat
Men nu er det sådan jeg kan ikke engang starte den op. Den bliver ved med at genstarte hele tiden.

Det betyder ikke noget, hvis du anskaffer dig en ny pc, sætter du bare din nuværende disk
i en extern usb boks, og så kan du hente alt hvad du har på disken.
Men et andet problem, kan være at dit styresystem ikke kan starte op, med et nyt bundkort,
medmindre det er samme fabrikat.
Men data kan du altid hente tilbage fra din disk, hvis du køber en ny, via usb eller kabel.

Accepteret svar
Fra : frostys

Modtaget 70 point
Dato : 19-12-07 20:02

Hej

Citat
Det du har på din disk kan altid reddes eller hentes, med et usb stik.

Når maskine ikke kan starte

Du kan pille hardisk ud og via en ekstern box til din hardisk hvis det er en ide overføre dine data "billeder, dokumenter, mail og andet som du skal bruge." til anden pc eller kilde

hvis det er en sata kan du sætte den til anden pc med sata tilslutning. og overføre der

Tror nu mere det er en fil eller driver på hardisk der driller dig, når du siger den genstarter, prøv evt at starte op med cdrom, og evt reparere xp ind over den gamle.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 19-12-07 20:04

Du er vel ikke så heldig, at du tegnede forsikring på den, en god ting med en bærbar,

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 20-12-07 21:41

Tak for svaret frostys.

Det var en fil som Computeren havde "tabt" da den lukkede ned pludseligt da den løb tør for strøm.

Mange tak for venligheden. Og tak til de andre i tråden.