/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Bonnier bladudgiver
Fra : pallebhansen
Vist : 2350 gange
500 point
Dato : 16-12-07 17:27

Blev ringet op af en sælger der ville give mig et billigt abonnement "computer for alle", jeg kunne sige bladet op hvornår jeg ville.
Sender penge for bladet. OK
Siger så senere mit abonnement op telefonisk, men får at vide at jeg ikke kan det da det skal siges op inden for 5 dage efter jeg modtager giroindbetalingskortet, og at det også står bagpå opkrævningen. Så næste blad vil jeg komme til at betale, men opsigelsen er godtaget d.d.
Begrundelsen er at de kan ikke nå at framelde næste blad, da det sendes fra Norge?
Jeg siger, jeg ikke vil have det blad, og at jeg er ligeglad hvor det sendes fra.
Bladet kom, selvom jeg havde sagt fra, men opkrævninger og rykkere dumper også ind.
Næste gang med bliver det inkasso. Hvad gør jeg.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-12-07 17:37

Betaler. Det stod skrevet, men du så det ikke, og hvad sælgeren sagde kan du ikke bevise

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-12-07 17:40

Og egentlig har sælgeren jo ikke sagt noget forkert.

Citat
jeg kunne sige bladet op hvornår jeg ville.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-12-07 17:43

Vi har haft tilsvarende dårlige erfaringer med Bonnier...

Min kone betalte det første blad efter opsigelsen i protest,
men ikke de næste, hvor vi gemte og kopierede alle skrivelser...

hilsen Svend

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 510 point
Dato : 16-12-07 17:55

Hvis du ikke har skrevet under på noget - glemmer du bare historien.....

Telemarketing (det lyder så flot) er ikke en pot pis værd i retten.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-12-07 18:27

Refi....

Palle har modtaget og betalt det første blad. Det er da ansvarspådragende og fungerer som en accept af vilkårene?? Eller hwa?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-07 18:38

Sandelig "kun" hvis abobetingelserne fulgte med.....

Har prøvet det engang med et abo det var stoppet - dette lovede man at genoptage der hvor det stoppede - resultatet - man startede forfra....

Dette opdagede jeg først ved udpakning og nægtede at betale fremtidige....

Det næste var igen forkert - rykkere fra advokater og til sidst en tur i retten....

Sagen blev pure afvist da jeg IKKE havde skrevet under på noget.....

At jeg havde betalt det første var underordnet.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-07 18:40

PS...

Dette var også "telemarketing" af bonniers magasiner....

Disse "sælgere" (studerende der tjener lidt extra) aner ikke hvad de snakker om...

De skal bare sælge.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-07 18:41

Telemarketing er noget af de værste plat der findes og burde forbydes på lige fod med dørsalg.....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-12-07 18:44

Betal i sidste ende men træk det så langt ud som muligt, herved bliver Du ....måske....blacklistet hos telemarkingsfirmaet.

Det nummer har jeg lavet med avisabonnementer, de ringer aldrig igen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-12-07 22:16

Jamen jeg har ikke skrevet under på noget, og syntes det er urimeligt, at fordi de sender bladet fra Norge, så kan jeg ikke få lov at annullere mit blad.
Og når telefonsælgeren sagde at jeg nårsomhelst kunne afmelde bladet !

De 5 dage de ævler om står på nettet:
Den valgte præmie får du ca. 4 uger efter din indbetaling er registreret.
ABONNEMENTSFORDELE:
Ingen købetvang. Du kan når som helst meddele, at du ikke ønsker flere blade tilsendt, ved at kontakte forlaget. Vi skal dog have din opsigelse, senest 5 dage efter du har modtaget din forsendelse. Får vi den senere, vil opsigelsen først have virkning efter næste udgivelse.
Jeg tror altså jeg afventer inkasso.
Venter med at lukke spørgsmålet for at se om der er flere indlæg.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-12-07 22:32

Det drejer sig vel om så lille et beløb og deres sag er så usikker at du kan være sikker på at de ikke trækker dig i retten eller til fogeden.
Det er vigtigt at du skriftligt sender dem et brev og fastholder at du har opsagt dit abonnement i henhold til vilkårene oplyst da du tegnede det, og at du ikke kender til senere iskærpede vilkår, som du aldrig har accepteret.

Du kan være ret sikker på at dei virkeligheden så ikke kan gøre dig noget.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-12-07 22:32

I vort tilfælde havde vi bestilt og fået bladet næsten et halvt år...

Vi havde så besvær med afbestille; Bonnier forsøgte at få os til fortsat at betale...

Så vor og din situation er forskellige.
Har du ikke bundet dig til noget, må du kunne undlade at betale, Svend

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-12-07 22:35

Citat
Du kan når som helst meddele, at du ikke ønsker flere blade tilsendt, ved at kontakte forlaget. Vi skal dog have din opsigelse, senest 5 dage efter du har modtaget din forsendelse. Får vi den senere, vil opsigelsen først have virkning efter næste udgivelse.

Jeg synes da at ovenstående er ganske tydeligt skrevet og at det lyder som om 'Komputer for alle' blot gør som de skal ifgl. det der står.

Vi har aldrig haft problemer med Komputer for alle, tværtimod har vi haft rigtig meget glæde af både bladet og deres support, mundtligt som skriftligt. Vi har abonneret på bladet siden det begyndte at udkomme - jeg blev fristet af deres 'Komputer' At de skrev sådan, KUNNE jo måske betyde at, selv sådan nogle som mig, kunne forstå det der skrives Jeg kan kun anbefale bladet. Det eneste jeg er utilfreds med det er netop at det kun er nye abonnenter der får glæde af bladets gode ' velkomstgaver', det er nemlig gode ting man får

Jeg kan tænke mig at der kan opstå problemer når folk bare melder sig på et abonnement for at få en eller anden 'velkomstgave' og slet ikke er interesseret i bladet men kun i at få selve gaven - og så melder sig ud, så snart de er sikret deres høst.
Men hér, synes jeg da at bladet gør hvad det skal og som der står i det du refererer.

Men måske har jeg opfattet det forkert, hvem ved

Natnat herfra
Dorthe

Kommentar
Fra : nusermus

Dato : 16-12-07 23:45

send det tilbage eller ring til dem at du sender det tilbage og hvis de bliver ved med at sende til dig så send ders lort tilbage med tæten vil ikke have jers blade så må de kunne forstå det tilsisdt

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 16-12-07 23:54

Nu er jeg meget spændt på hvad der sker når jeg melder stop til Gør det Selv, som vist er samme udgiver.
Jeg bestilte netop bladet for at få velkomstgaven, og det syntes jeg er helt legitimt.
Velkomst gavens modtagelse trækkes ud til 3 uger, det er måske for at opsigelsen skal komme for sent frem.
Er der nogen der har effaringer om det forholder sig sådan?

Bjørn

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-12-07 08:31

Jeg abonnerede på et tidspunkt på "Gør det selv" - da jeg blev træt af det, loggede jeg ind på hjemmesiden http://www.kundeservice.nu/Crosslink.jsp?d=166&a=844 og skrev en besked til Kundeservice hvori jeg opsagde mit abonnement.

Herefter kom der ikke flere blade....og heller ikke flere regninger.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-12-07 08:32

...at de så i en længere periode efter sendte masser af reklamemateriale hvor de faldbød alverdens magasiner er en anden snak....de røg bare til genbrug.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-07 08:41

Som allerede skrevet....

Da du IKKE har skrevet under på noget er du ikke forpligtiget af hvilke betingelser de nu tilfældigvis måtte have....

Send dem en mail (ikke ringe) med din opsigelse. - meddel dem at såfremt du modtager flere forsendelser vil disse første gang blive returneret og derefter ligge til afhentning.

De skal nok forstå det efter en periode - trods rykkere osv....

Det er så stort et firma at den slags går efter en snor (maskinelt) indtil det kommer så langt at EEN medarbejder sidder med det - så stopper det...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-12-07 12:53

Det drejer sig heller ikke om flere blade, men kun et som jeg modtog 5 dage efter jeg havde opsagt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-07 13:30

Jeg har også holdt "Kompuer for alle" ingen problemer med at blive meldt ud

Så jeg skriver egnetlig mere, for at fortælle, at da jeg holdt bladene, blev jeg ærgelig over at
nye medlemmer kunne få gaver/tilbud ved indmeldelsen, at jeg ringede og sprugte om, jeg ikke også kunne få dem, selv om jeg var medlem.

Det var der ingen problemer i, jeg har senere fundet ud af at andre gjorde det samme, så for dem af jer, der stadig får bladene fra Komputer for alle, og gerne vil have tilbuddene, så bare ring til dem.

Kommentar
Fra : porse25

Dato : 17-12-07 22:11

det kan være ret så irriterende at man ikke med et hug kan komme ud af det,men hvis man gør som skrevet står angående opsigelse så går det ganske let,men man skal bare have lidt tålmodighed,og pyt de par kroner er jo over alle bjerge,men så har man da et godt argument næste gang de ringer,og det gør de,gratis "gaverne" er ikke noget at skrive hjem om.

venligst
p.25

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 18-12-07 10:02

5 dage efter .... det er da ikke urimeligt at de sender dig et blad alligevel - hvis det hele er trykt, pakket i bundter, sat på paller, og så på en lastbil, et tog, eller skib..... hvem skulle lige gå ind og pille én adresseret forsendelse til dig ud af bunken når det hele er overdraget til distributionsleddet?

Betal og vær glad - det er snart

Godkendelse af svar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-12-07 15:04

Tak for svaret refi.